Citat:
Ursprungligen postat av kakan
Farligt spel med sulan som det är i båda dessa fall ska rendera utvisning. Att du frågar mig om jag tycker två spelare som nickar ihop ska bli utvisade visar att du inte är riktigt mogen att ha en diskussion så jag lämnar den här tråden nu.
|
Nu var det inte så jag mena. Menade om EN motståndare nickar ihop med en annan. Den andra spelaren är den som når bollen, och således är den som nickar iväg bollen, medan den som "nickar ihop" inte träffar något mer än skallen på den andra....Ett annat ex är om målvakten går ut och ska boxa bollen, men missar och träffar en motståndare.... ALLA situationer är en bedömnings-sak, det går inte att bara säga "farligt spel med sulan = rött kort".... I så fall ska ALLA tacklingar där sulan visas vara röda kort....host*
Jag anser inte att Pepe eller Barca spelaren i youtube-videon går varken med intention att skada, eller tillräckligt fult för att det ska vara SOLKLART rött....
Att du sedan lämnar diskussionen, istället för att låta mig få förklara vad jag menar, och hänvisa det till MIN omognad....ja det visar ju bara vilken tolerans du har åt människor som inte delar din åsikt....