Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 14:39   #57
madjedo

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Avstängning i efterhand för filmingar låter jättebra i terorin men tror du det skulle funka i praktiken. Ska alla filmningar ge samma straff? Ska Alves få hårdare straff än t.ex. Di Maria i den här matchen för att hans filmning ledde till en utvisning? Ska alla filmningar straffas eller är vissa ok? Det skulle bli ett jävla videokollande och anmälningar mot i stort sett varenda spelare som medverkat i matchen. Vill vi ha det så?
Jag tror det skulle funka. Jag vill inte gå in på detaljer eftersom jag trots allt inte jobbar som domare eller dylikt för uefa/fifa

Men om man upprättar ett regelverk precis som i alla andra domarsituationer. Så kan man få en transparent och konsistent bedömning.

Jag tycker även att alla filmningar ska straffas olika. En spelare som t ex överdriver som Alves för att på så sätt påverka domaren bör ge nån slags böter för osportsligt beteende.

Vid klara och uppenbara filmningar, som leder till förmåner för laget, som t ex en tydlig filmning vid en straffsituation (se exempelvis krasic). Så tycker jag att straffet kan bli uppemot flera matchers avstängning (och krasic fick även det straffet för sin filmning).

Här är krasic filmning: http://www.youtube.com/watch?v=n-fQCZhwvOg

Är väl inget fel med sådana bedömningar i efterhand? Och antalet filmningar skulle minskas. Bland annat skulle tränaren se till att hålla sina spelare skärpta!
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat