Hmm, jag tycker det ser relativt enkelt ut...
Avd 1: Kan vara låst på Calvados och Indigo (spets o dödens?) men jag unnar mig nog ett lyxstreck på 11 Belinda Sign som kan speeda fort på upploppet. Missar Calvados spets så får nog Åke överta och då är Indigo ett spikförslag, som jag ser det.
Avd 2: Även här kan man klara sig på få streck. Jag chansar med 2 Opal Hall och 9 Everts Party Sock. Den senare verkar ha tokform. Spets är ju guld värt på snabba banor men jag tycker nog Dead Wood är en enkel häst och har ingen känsla för att han ska hålla undan.
Avd 3: Maharajah!
Avd 4: Ganska öppet och här kan det skrälla, voltstart dessutom så några hästar är förmodligen borta direkt? Jag chansar nog med spik på Northern Spy som har ett bra läge, dock hade jag gärna bytit Micael Melander mot Erik. Då hade det varit spetsgaranti men nu kan jag bara hoppas...
Avd 5: Nordis-lopp där 12 Hallsta Lotus har ett skapligt läge med springspår på tillägg. Kan sitta i spets tidigt med lite flyt. 4 Pihjalan Aaroni är haussad i media men jag har inte sett den själv. Åker nog med på systemet iaf. I övrigt känns 11 Faksen Jr som relativt streckvärd på 13%. 14 Stamping gör det bra men bakspår på tillägg känns som ett extra tillägg gentemot Hallsta Lotus och så bra är han inte...
Avd 6: Dagens öppnaste lopp i mina ögon. Många hästar som agerar ojämnt och här skulle jag gärna se lite värmningar innan men det lär man ju inte få... Jag streckar på så mycket plånboken räcker.
Avd 7: Nedstruken till spår 6 så ska 8 Monster Drive laddas och även om ÖK med 2 Don't Wear PJ's kan svara så tror jag han vill spara dennes ruskiga speed till slut. Åke räds nog inte dödens med 10 Select Yankee och den är jag svag för. 9 I Won't Dance spurtar bra till slut men räcker det? Slutligen 1 Caballion som sett riktigt bra ut men spår ett är ett frågetecken. 5 streck känns som garanti-rätt och även här skulle jag gärna få lite värmningar för att ev kunna plocka bort någon. Får se hur det blir till slut...
Så, mina tankar om dagens omgång. Känslan är att utdelningen får svårt att ta sig upp på femsiffrigt..? Vad sägs om 1648 kr på sjuan och bara spela V7..?