Citat:
Ursprungligen postat av mewtzz
"Hur känsligt kan det vara på en marknad som melodifestivalen, är 10 000 kr mer på ett bidrag något som är konstigt och skulle göra att bolagen voidar spelet? Är det inte möjligt att varje bidrag får en summa pengar av olika anledningar ändå så en skillnad på säg 10 k inte är något konstigt? 100 k skulle ju skrika, så det kanske va att ta i men 10-20-30 k kanske inte skulle väcka någon misstanke men ändå kunna generera i en väldigt stor vinst!? Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen, fortfarande stor och bra vinst, utan att det skulle verka konstigt."
Jo precis, borde ju inte sticka ut så mycket om det låg 20-30k på doggen, bara det är som vanligt att dom mesta av pengarna ligger på favoriterna.
Fast med 100 pers skulle det nog spricka på ett eller annt sett, räcker ju med att någons kompis-kompis får reda på "planen" och får för sig att lägga hela sin bettingrulle på detta "säkra" spel.....
Det säkraste hade nog också varit att undvika statens monopol, utan istället sprida ut spelet på andra bolag.
aja, intressant tanke iallfall Lazlo 
|
Precis som flera personer varit inne på efter dig så är det nog hos staten som man kan få in mest pengar då de inte har någon direkt limitering, förutom flaggade konton. Hos pajjas bolag kommer man nog inte få in många kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av zleeper
Har før mig att man kunde spela på att Bocken i Gævle skulle brinna ner eller inte något år.
Det ær ju ett spel man kan påverka sjælv
Sen får man væl rækna in risken før att bli ertappad av farbror blå i det hela också men det ær en annan femma. 
|
Visst det kan man ju påverka själv men oddset är säkerligen lågt och man får inte in många kronor på det heller så vinsten skulle knappast motsvara problemen som kan uppstå om man åker fast. Visst får man in en hel del cash så är det ju bara att hyra en helikopter eller köpa en RPG så är man ju på den säkra sidan
Citat:
Ursprungligen postat av Stooges
"Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen"
hehe nämn de bolagen ? 50kr på 5 olika bolag är nog mer troligt. Är väl få bolag som tar 1k ens på en 2-oddsare på helt olimiterade konto. De flesta har detta som PR-marknad. SS är nog enda chansen för högre insatser , och eftersom de lär stänga snabbt så gäller det att investera i atomur och se till att alla i komplotten har koll på fingrarna.
|
Jag sa inte att det går, det är snarare så att jag sagt att det inte går. Vi diskuterar här. Jag vet inte vad de stora bolagen har för limits på melodifestivalen men antagligen är låg och det är just därför det är störst chans att få igenom det hos staten.
Citat:
Ursprungligen postat av KP
Precis som Stooges säger, limiten hos nätbolagen går vid "att vinna" och inte "att satsa".
Så om ni får igenom 5000kr till 2x pengarna så betyder det att ni bara kommer få in 100kr till 100x pengarna.
50-100kr är nog mer rimligt som maxinsats
|
Alla vinster över 1500 kr skulle ju ge nettovinst om ett sånt här projekt går igenom, kan man vinna 50 k, kanske 100 k så skulle det vara en saftig vinst också. I mitt exempel drog jag det bara till det teoretiskt bästa möjliga.
Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Det spelar förövrigt ingen roll HUR mycket du spelar när du är rödflaggad på SS, dom stänger automatiskt spelet oavsett för kontroll och eventuell sänkning. Vi gjorde en stor analys förra året med hjälp av oberoende journalister(Aftonbladet) som filmade flera spelare med flaggade konton samt journalisternas egna helt ospelade konton, allt filmades och resultatet blev att de med hårt flaggade konton kunde spela för 150kr eller 500kr, därefter stängdes spelet ögonblickligen, vilket visar på att det inte är summan, utan vilken spelare som loggar in och spelar som är avgörande. journalisterna kunde också spela 1000kr utan att oddset sänktes. Spelade vi efter journalisten så var det kört. Det fanns heller ingen som helst risk att SS fick för stor risk på spelen, då oddsen legat ute en längre tid, till lägre odds än marknadens samt ingen info förelåg. Svenska Spel använder helt enkelt vinnande spelare som oddsättare, så spelar proffsen är oddset för högt, oavsett vad marknaden har för odds i övrigt. MVH Hatten
|
Att flaggade konton hos staten är ett problem har vi redan förstått. Dock så skulle detta kanske fungera med typ 100 oflaggade konton om det som du säger inte hände någonting när ett oflaggat konto spelade 1000 kr?