Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-27, 21:36   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Att spela på sånt som man kan påverka själv!?


Jag fick en liten intressant tanke som det kan vara roligt att diskutera här. Det va ju lite smådrag kring melodifestivalen här på sharps i år och i nått sammanhang så läste jag att det fanns tre siffriga odds på att något bidrag skulle vinna deltävlingen och gå vidare till direkt final, det fanns till och med 500 gånger pengarna på något bidrag.

Denna typ av tävlingar kan man ju både spela på och påverka själv utan att det är något konstigt med det, dock så gör ju inte 1 person någon skillnad. Staten limiterar väl inga spelare så vitt jag vet utan alla kan väl spela 1000 kr på alla spelalternativ.Teoretiskt sett skulle man kunna tjäna enorma pengar på det här, problemet tidigare va att man visste inte hur många röster som skulle krävas för att se till att det extremt nederlagstippade bidraget som man spelar på skulle vinna och gå vidare.

Det blev ju stora rabalder kring röstningen i år och därför har SVT släppt alla röst resultat från alla tävlingar i melodifestivalen 2011 och därmed kan man ju ha ett hum om vad som skulle krävas för att få ett sånt här projekt att gå igenom.

Röster Melodifestivalen 2011

Jag har ju ingen aning om vad oddsen va på de olika bidragen men man kan ju ta ett exempel, i deltävling 1 krävdes det 60 512 röster för att ta förstaplatsen och gå direkt till final, 89 175 röster fick Eric Saade som va bäst i deltävlingarna.

Säg då att man med 100 000 röster är säker på att ett bidrag vinner, det skulle innebära att till exempel 1000 av oss på sharps lägger 100 röster var på ett bidrag som står i 500 gånger pengarna.

Vi placerar spelen samtidigt på någon udda tid vilket skulle minska risken att staten hinner låsa spelet när de märker att det rasar in pengar på ett spel och sedan ser man till att rösta på det bidraget man spelat på.

Skulle 1000 personer satsa 1000 kr hos staten och rösta 100 gånger för 3.60 kr/ samtal-sms så skulle varje person riskera 1360 kr för att om allt går som jag skrivit vinna 500 000 kr var.

Att det ska gå är väl nästintill omöjligt, det vet jag, men jag tycker tanken är intressant, problem som kan uppstå är:

Staten kommer låsa spelet när de märker att det rasar in pengar på ett spel som normal inte skulle få många kronor alls, det kan man ju försöka undvika genom att alla spelar mer eller mindre samtidigt och gör det när statens oddssättare är på kaffe rast.

Svt kan få "röstkaos" igen när de får order av staten att detta bidraget måste dra sig ur/ får inte gå vidare eftersom det skulle innebära att staten får betala ut 500 000 000 kr till oss

Det är svårt att få ett större antal personer att göra en sak som man bestämt.

Men om det går åt helvete på grund av någon anledning så har man ju ändå "bara" förlorat 1360 kr. Det är ju inget olagligt att spela 1000 kr på ett spel och sen rösta på det eller? I såna fall skulle man ju inte kunna spela på det?

Låt höra, hur går tankarna, varför går detta inte att genomföra, eller går det?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 21:42   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Felet är ju att oddset kommer sjunka som fan ifall väldigt många börjar ösa in pengar på en speciell artist.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 21:43   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Så oddsen ändras automatiskt på grund av hur pengarna kommer in, det är ingen oddssättare som när pengar kommer in låser spelet och analyserar varför det kommer in pengar och sedan sänker oddset?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 22:01   #4
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

SVS skulle ju självklart göra en undersökning och därmed få reda på röstning- och satsningsunderlaget/förfarandet och därmed kalla det hela för en spelstöt och därmed kan de voida spelet...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 22:25   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Det är ju dock inte bara SvS som erbjuder odds på Melodifestivalen, jag tror att det säkert går att hitta en 10-15 bolag som gör det åtminstone. Det gör det hela lite mer genomförbart, men ändå extremt svårt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 22:32   #6
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Så oddsen ändras automatiskt på grund av hur pengarna kommer in, det är ingen oddssättare som när pengar kommer in låser spelet och analyserar varför det kommer in pengar och sedan sänker oddset?
Några analyser görs inte. Analysen är redan gjord innan (läs flaggkonto) och det räcker för SS ska sänka. På odds över 10 ggr så får åtminstone jag inte in mer än första 500-hundringen. Mer än 1000 får jag inte in oavsett odds eller objekt.

Spelar flaggade konton så är min fasta övertygelse att spelet låses per automatik. Gjorde ett litet experiment för att om möjligt få in mer än 1000 spänn. Loggade in på ena burken och gjorde klart så det bara var sista klicket kvar. Sen tog jag mitt andra konto på andra datorn. Spelade laxen där och kastade mig över skrivbordet för att skicka in samma spel som jag tidigare förberett. Tog max 1 1/2 sekund mellan spelen men det var kört..
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 22:51   #7
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Wagner, om 100 oflaggade konton lägger ett spel på 1000:- på det som Lazlo säger till ett odds på 500x.

Sedan är 1000 medlemmar här på Sharps med och splittar på insatsen, det blir 100:-/skalle och fortfarande 360:- i samtalskostnad, en kostnad på 460:-/person alltså och om allt går som det "ska" så plockar varje person ut 50.000:-.

Genomförbart eller icke?

Går ju att dra detta neråt hur långt som helst, vi kan säga 50 oflaggade konton också bara för att kolla, du som har koll på detta. Det blir en återbetalning på 25.000:- och då har varje medlem satsat totalt 410:-.

Senast redigerad av Overkill den 2011-04-27 klockan 22:54.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 00:42   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Men snälla Perfa, nu blir jag riktigt besviken på dig.

Spoiler:
2.5 Förbud mot syndikatspel
Syndikatspel, d.v.s. organiserad inlämning av spel som har till syfte att kringgå regler för maxinsats och/eller att öka vinstsannolikheten för viss Spelform, är inte tillåtet. Svenska Spel förbehåller sig rätten att spärra spel om misstanke om syndikatspel föreligger. Om syndikatspel påvisas berättigar spelet varken till vinst eller till återbetalning av insats.
https://svenskaspel.se/img/webb/allm...kor_110317.pdf


Även Lazlo borde veta bättre och får också ställa sig i skamvrån.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 06:47   #9
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Kul med lite respons...

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Det är ju dock inte bara SvS som erbjuder odds på Melodifestivalen, jag tror att det säkert går att hitta en 10-15 bolag som gör det åtminstone. Det gör det hela lite mer genomförbart, men ändå extremt svårt.
Det kan vara ett alternativ och det ökar som du säger chanserna att lyckas även om det fortfarande ska mycket till, jag tror det stora problemet är att få till tillräckligt antal röster. Även om man kanske inte får samma odds hos alla bolag så kommer oddset troligen vara så pass högt att det genererar i vinst efter röstningskostnaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Några analyser görs inte. Analysen är redan gjord innan (läs flaggkonto) och det räcker för SS ska sänka. På odds över 10 ggr så får åtminstone jag inte in mer än första 500-hundringen. Mer än 1000 får jag inte in oavsett odds eller objekt.

Spelar flaggade konton så är min fasta övertygelse att spelet låses per automatik. Gjorde ett litet experiment för att om möjligt få in mer än 1000 spänn. Loggade in på ena burken och gjorde klart så det bara var sista klicket kvar. Sen tog jag mitt andra konto på andra datorn. Spelade laxen där och kastade mig över skrivbordet för att skicka in samma spel som jag tidigare förberett. Tog max 1 1/2 sekund mellan spelen men det var kört..
Intressant, det finns alltså stor risk att spelet förstörs omgående när någon flaggad person blev för ivrig och lassade in och dödade spelet för alla. Att oddset sänks behöver som jag sa inte innebära att chansen förvinner att få en fin vinst på det hela, får man ni 10 k / 100x odds sänkning så kommer man ju fortfarande få in mycket pengar och en stor vinst. Finns dessa typer av spel bara på nätet eller kan man spela de i en vanlig spelbutik också? I vilket fall som helst så bör man komma runt "flaggade" konton på ett eller annat sätt. Problemet är ju att få ett större antal personer att genomföra någonting över huvud taget, spelar ingen roll om det är super bra för alla, det finns alltid pantskallar som kommer ställa till det.

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Wagner, om 100 oflaggade konton lägger ett spel på 1000:- på det som Lazlo säger till ett odds på 500x.

Sedan är 1000 medlemmar här på Sharps med och splittar på insatsen, det blir 100:-/skalle och fortfarande 360:- i samtalskostnad, en kostnad på 460:-/person alltså och om allt går som det "ska" så plockar varje person ut 50.000:-.

Genomförbart eller icke?

Går ju att dra detta neråt hur långt som helst, vi kan säga 50 oflaggade konton också bara för att kolla, du som har koll på detta. Det blir en återbetalning på 25.000:- och då har varje medlem satsat totalt 410:-.
Sen kan man ju dra det åt andra hållet med, varje person kan rösta mer än 100 gånger, kanske 500 gånger, jag vet inte när röstningen öppnar, men om man matar som en tok så kan man säkert få in flera hundra röster via sms och telefon under programtiden om man nu inte kan rösta innan programmet startar.

Jag menar, säg att man får in 10 000 kr på spelet till 500x pengen, via 10 eller flera konton, det ger fortfarande en nettovinst på 454 000 kr efter röstningskostnaden, sen hur man får in rösterna och så många som ska dela på kakan är ju en annan fråga.

Hur känsligt kan det vara på en marknad som melodifestivalen, är 10 000 kr mer på ett bidrag något som är konstigt och skulle göra att bolagen voidar spelet? Är det inte möjligt att varje bidrag får en summa pengar av olika anledningar ändå så en skillnad på säg 10 k inte är något konstigt? 100 k skulle ju skrika, så det kanske va att ta i men 10-20-30 k kanske inte skulle väcka någon misstanke men ändå kunna generera i en väldigt stor vinst!? Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen, fortfarande stor och bra vinst, utan att det skulle verka konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men snälla Perfa, nu blir jag riktigt besviken på dig.

Spoiler:
2.5 Förbud mot syndikatspel
Syndikatspel, d.v.s. organiserad inlämning av spel som har till syfte att kringgå regler för maxinsats och/eller att öka vinstsannolikheten för viss Spelform, är inte tillåtet. Svenska Spel förbehåller sig rätten att spärra spel om misstanke om syndikatspel föreligger. Om syndikatspel påvisas berättigar spelet varken till vinst eller till återbetalning av insats.
https://svenskaspel.se/img/webb/allm...kor_110317.pdf


Även Lazlo borde veta bättre och får också ställa sig i skamvrån.
Haha du är ju bara för skön . För min del spelar det ingen roll hur jag vinner bara jag gör det, gärna mycket och enkelt såklart . Bolagen försöker råna oss alla, det är bara rätt att försöka slå tillbaka med alla möjliga medel

Senast redigerad av Lazlo den 2011-04-28 klockan 06:51.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 00:38   #10
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 53
Sharp$: 438
Standard

"Hur känsligt kan det vara på en marknad som melodifestivalen, är 10 000 kr mer på ett bidrag något som är konstigt och skulle göra att bolagen voidar spelet? Är det inte möjligt att varje bidrag får en summa pengar av olika anledningar ändå så en skillnad på säg 10 k inte är något konstigt? 100 k skulle ju skrika, så det kanske va att ta i men 10-20-30 k kanske inte skulle väcka någon misstanke men ändå kunna generera i en väldigt stor vinst!? Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen, fortfarande stor och bra vinst, utan att det skulle verka konstigt."


Jo precis, borde ju inte sticka ut så mycket om det låg 20-30k på doggen, bara det är som vanligt att dom mesta av pengarna ligger på favoriterna.
Fast med 100 pers skulle det nog spricka på ett eller annt sett, räcker ju med att någons kompis-kompis får reda på "planen" och får för sig att lägga hela sin bettingrulle på detta "säkra" spel.....

Det säkraste hade nog också varit att undvika statens monopol, utan istället sprida ut spelet på andra bolag.

aja, intressant tanke iallfall Lazlo
mewtzz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 01:07   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Har før mig att man kunde spela på att Bocken i Gævle skulle brinna ner eller inte något år.
Det ær ju ett spel man kan påverka sjælv

Sen får man væl rækna in risken før att bli ertappad av farbror blå i det hela också men det ær en annan femma.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 20:46   #12
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

"Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen"
hehe nämn de bolagen ? 50kr på 5 olika bolag är nog mer troligt. Är väl få bolag som tar 1k ens på en 2-oddsare på helt olimiterade konto. De flesta har detta som PR-marknad. SS är nog enda chansen för högre insatser , och eftersom de lär stänga snabbt så gäller det att investera i atomur och se till att alla i komplotten har koll på fingrarna.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 21:21   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Precis som Stooges säger, limiten hos nätbolagen går vid "att vinna" och inte "att satsa".
Så om ni får igenom 5000kr till 2x pengarna så betyder det att ni bara kommer få in 100kr till 100x pengarna.
50-100kr är nog mer rimligt som maxinsats
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 10:39   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Det spelar förövrigt ingen roll HUR mycket du spelar när du är rödflaggad på SS, dom stänger automatiskt spelet oavsett för kontroll och eventuell sänkning. Vi gjorde en stor analys förra året med hjälp av oberoende journalister(Aftonbladet) som filmade flera spelare med flaggade konton samt journalisternas egna helt ospelade konton, allt filmades och resultatet blev att de med hårt flaggade konton kunde spela för 150kr eller 500kr, därefter stängdes spelet ögonblickligen, vilket visar på att det inte är summan, utan vilken spelare som loggar in och spelar som är avgörande. journalisterna kunde också spela 1000kr utan att oddset sänktes. Spelade vi efter journalisten så var det kört. Det fanns heller ingen som helst risk att SS fick för stor risk på spelen, då oddsen legat ute en längre tid, till lägre odds än marknadens samt ingen info förelåg. Svenska Spel använder helt enkelt vinnande spelare som oddsättare, så spelar proffsen är oddset för högt, oavsett vad marknaden har för odds i övrigt. MVH Hatten
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 14:40   #15
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mewtzz Visa inlägg
"Hur känsligt kan det vara på en marknad som melodifestivalen, är 10 000 kr mer på ett bidrag något som är konstigt och skulle göra att bolagen voidar spelet? Är det inte möjligt att varje bidrag får en summa pengar av olika anledningar ändå så en skillnad på säg 10 k inte är något konstigt? 100 k skulle ju skrika, så det kanske va att ta i men 10-20-30 k kanske inte skulle väcka någon misstanke men ändå kunna generera i en väldigt stor vinst!? Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen, fortfarande stor och bra vinst, utan att det skulle verka konstigt."


Jo precis, borde ju inte sticka ut så mycket om det låg 20-30k på doggen, bara det är som vanligt att dom mesta av pengarna ligger på favoriterna.
Fast med 100 pers skulle det nog spricka på ett eller annt sett, räcker ju med att någons kompis-kompis får reda på "planen" och får för sig att lägga hela sin bettingrulle på detta "säkra" spel.....

Det säkraste hade nog också varit att undvika statens monopol, utan istället sprida ut spelet på andra bolag.

aja, intressant tanke iallfall Lazlo
Precis som flera personer varit inne på efter dig så är det nog hos staten som man kan få in mest pengar då de inte har någon direkt limitering, förutom flaggade konton. Hos pajjas bolag kommer man nog inte få in många kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Har før mig att man kunde spela på att Bocken i Gævle skulle brinna ner eller inte något år.
Det ær ju ett spel man kan påverka sjælv

Sen får man væl rækna in risken før att bli ertappad av farbror blå i det hela också men det ær en annan femma.
Visst det kan man ju påverka själv men oddset är säkerligen lågt och man får inte in många kronor på det heller så vinsten skulle knappast motsvara problemen som kan uppstå om man åker fast. Visst får man in en hel del cash så är det ju bara att hyra en helikopter eller köpa en RPG så är man ju på den säkra sidan

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
"Sen kanske man kan få in 10 k på 5 olika bolag med odds från 100-500 ggr pengen"
hehe nämn de bolagen ? 50kr på 5 olika bolag är nog mer troligt. Är väl få bolag som tar 1k ens på en 2-oddsare på helt olimiterade konto. De flesta har detta som PR-marknad. SS är nog enda chansen för högre insatser , och eftersom de lär stänga snabbt så gäller det att investera i atomur och se till att alla i komplotten har koll på fingrarna.
Jag sa inte att det går, det är snarare så att jag sagt att det inte går. Vi diskuterar här. Jag vet inte vad de stora bolagen har för limits på melodifestivalen men antagligen är låg och det är just därför det är störst chans att få igenom det hos staten.

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Precis som Stooges säger, limiten hos nätbolagen går vid "att vinna" och inte "att satsa".
Så om ni får igenom 5000kr till 2x pengarna så betyder det att ni bara kommer få in 100kr till 100x pengarna.
50-100kr är nog mer rimligt som maxinsats
Alla vinster över 1500 kr skulle ju ge nettovinst om ett sånt här projekt går igenom, kan man vinna 50 k, kanske 100 k så skulle det vara en saftig vinst också. I mitt exempel drog jag det bara till det teoretiskt bästa möjliga.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Det spelar förövrigt ingen roll HUR mycket du spelar när du är rödflaggad på SS, dom stänger automatiskt spelet oavsett för kontroll och eventuell sänkning. Vi gjorde en stor analys förra året med hjälp av oberoende journalister(Aftonbladet) som filmade flera spelare med flaggade konton samt journalisternas egna helt ospelade konton, allt filmades och resultatet blev att de med hårt flaggade konton kunde spela för 150kr eller 500kr, därefter stängdes spelet ögonblickligen, vilket visar på att det inte är summan, utan vilken spelare som loggar in och spelar som är avgörande. journalisterna kunde också spela 1000kr utan att oddset sänktes. Spelade vi efter journalisten så var det kört. Det fanns heller ingen som helst risk att SS fick för stor risk på spelen, då oddsen legat ute en längre tid, till lägre odds än marknadens samt ingen info förelåg. Svenska Spel använder helt enkelt vinnande spelare som oddsättare, så spelar proffsen är oddset för högt, oavsett vad marknaden har för odds i övrigt. MVH Hatten
Att flaggade konton hos staten är ett problem har vi redan förstått. Dock så skulle detta kanske fungera med typ 100 oflaggade konton om det som du säger inte hände någonting när ett oflaggat konto spelade 1000 kr?
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td