Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-05, 11:14   #144
Philjay

Philjays avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3799

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Poker

Har efter några snabba ärenden på stan äntligen kommit hem, tagit på mig mina crocks samt min kepa och precis gjort klart min frukost i form av gröt, eller bör jag säga mjölk med gröt då 75% av skålen består av mjölk och sylt! Kaffet är inte riktigt klart än men strax så ska jag entligen få njuta av den sköna bönans smak!

Har under de senaste 2½ åren spelat poker, tillochfrån, vinnande som förlorande. Har inte spelat på någe vidare höga nivåer utan mest legat runt nl 25, nl 50 och nl 100 $(Heads up), behärskar nl 25 och nl 50 bra men har haft lite svårigheter med att behärska nl 100, tror de är en mental spärr.
Alla har bra och dåliga perioder, även jag! men vad jag märkt, på min nivå, så kan man "styra" dessa mer eller mindre och de handlar mer om min egna "state of mind". Mår jag bra/dåligt, är jag pigg/trött, är jag mätt/hungrig, är jag lugn/stressad, är mitt rum städat/ostädat, är det mkt/lite i skolan, känner jag mig tränad/otränad, har jag fått ordentlig/för liten dos av flickvännen... ja det finns många olika parametrar som skapar mig för nuet.

Under mina 2½ år har jag lärt mig mkt. Jag kan tex in spela Cash games efter klockan 23 på kvällen, jag kan inte spela poker om jag inte tränat de senaste 3 dagarna, jag kan inte spela poker om jag har mkt i skolan. De är bara några exempel på tillfällen då jag försöker hålla mig borta från pokerns hemska stunder, för ja, jag hatar att förlora och än mer att förlora pengar! Jag har en hemsk ovana att börja mina sessioner med ett minus för att sedan jobba upp mig igen, på dessa låga nivåerna brukar motståndarna ha samma spelstil från hand 1 till hand 200, så dem brukar gå att läsa efter ett tag. Jag jobbar fortfarande på att komma igång med mina sessioner med ett +, för att sedan +a mer!
Har lärt mig att TILT ska man bara skratta bort, för alla som spelar poker vet att det är jobbigt att hålla sig lugn när man förlorat en 1-4 outer på sistakortet, men shithappends, du hade vunnit och du kommer vinna sådana i längden! Jag brukar ofta göra egna "ritualer" när jag förlorat en sådan hand för att sedan skratta och komma igång och jobba in kalaset igen, och även om jag inte lyckas vinna tillbaka de just då, så gör jag det senare, bara jag håller mig lugn och inte gör några förhastade saker.

Jag vet att nivåerna jag lirar på är låga, men ja, dem är tillräckligt höga för att man ska kunna bry sig om att vinna eller förlora. Dem är tillräckligt för att kunna betala resor någon gång om året osv. Dem är tillräckliga för att jag ska ha råd att köpa in mig i diverse turneringar där jag hoppas på klonken ! även om nivåerna är låga så blir inte rakebacken låg, säg om du spelar 40 timmar i veckan och +ar 30 inköp, så är det inte i närheten av hur mkt du får tillbaka av rbn. spelar du en veckan och går +- 0, så kan du vara nöjd för då har du +at m.h.a rbn.

Nej kaffet börjar svalna, jag börjar bli poker sugen så kepan åker snart bakochfram samt banden på mina crocks åker snart bak så att jag kan starta min session! Nu ska vi hitta åsnor !
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat