Ämne: Aktie/Fonder
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-21, 11:02   #98
comprende

comprendes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av moregolf Visa inlägg
Det enda som hänt, vad jag vet, är väl att någon/några säljer billigt ;-)
För mig är caset helt intakt och jag tar det helt lugnt. Jag anser att värdet är betydligt högre än priset, ja, efter senaste dippen är skillnaden mellan värde och pris ju ännu högre.
Det finns stora risker med stop-loss i aktier av Amhult 2:s typ där en dags omsättning kan vara 200 eller 400 aktier och kanske någon behöver pengarna och vill ut till varje pris. Min investeringshorisont i aktier av denna typ är lång, har köpt i minst 5- 6 år och aldrig sålt.
Men, var och en fattar sina beslut efter att satt sig in i bolaget.
jo visst är det så. har inte satt mig in alls mer än det jag läst här. men satte en stop-loss för att säkra en viss vinst om man missat nåt och allt skulle börja falla när man va borta på semester o nu när den aktiverats och sålt så kunde jag kvitta bort lite annat som låg på minus. går nog in igen till veckan för ungefär samma pris som jag sålde. cirka 25-26kr.
skiljer sig amhult2 b och amhult2 serie b sig nåt?

jag fortsätter förorda kopparbergs bryggeri, är liten handel men värdet måste öka i takt med att bolaget växer. england importerar cider som aldrig för, australien är på gång och sofiero är största öl på bolaget månad efter månad sedan 2003. numer är även andersson ölen en kopparbergs öl.
till hösten är det kopparbergs drycker på alla arenor i elitserien om jag fattat rätt då bryggeriet har gått in som en huvudsponsor till elitserien.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat