Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-21, 00:13   #91
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Om vi ser till diverse bloggare och analytiker, solida analyser f.ö, nån att rekommendera?
Bruka kika på Bo "löparen" Engwall's rekar personligen, har i veckan tankat några
poster i TAM & neurovives.
Skulle vilja höja ett varningens finger för löparen, skulle undersökt och läst på mycket i bolagen innan jag ens skulle börja fundera på att följa hans tips/analyser.

Ryktas att han håller på med så kallad "pump n dump", vilket även är den allmänna uppfattningen om honom på flera stora forum.
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 07:53   #92
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Websidor


Man bör läsa alla aktietipssidor med kritiska ögon och tänka själv, inte bara löparns.

Några sidor jag tycker är seriösa:
www.redeye.se
www.avanza.se (på denna sida kan man söka efter specifika aktier och sedan läsa ett forum för varje enskilt bolag.)

www.vcw.se samt på www.di.se/borssnack finns en del guldkorn, men även mycket skräp.

Sedan finns ju de olika bolagen egna hemsidor med ofta överraskande mycket information.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 22:33   #93
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Overcome Visa inlägg
Skulle vilja höja ett varningens finger för löparen, skulle undersökt och läst på mycket i bolagen innan jag ens skulle börja fundera på att följa hans tips/analyser.

Ryktas att han håller på med så kallad "pump n dump", vilket även är den allmänna uppfattningen om honom på flera stora forum.
Konkreta diskussionsunderlag på detta påstående?
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 12:57   #94
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

vad händer med amhult2? min stop-loss blev aktiverad och det jag hade såldes nu när den gick ner.
nån teori moregolf?
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 13:30   #95
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
vad händer med amhult2? min stop-loss blev aktiverad och det jag hade såldes nu när den gick ner.
nån teori moregolf?
Är väl bara ett avslut som varit?
Vad hade du lagt sälj på?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 16:35   #96
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Är väl bara ett avslut som varit?
Vad hade du lagt sälj på?
köpte för á 19,80, lade stop-loss på 25,80.
funderar på att gå in igen...

är dock fundersam varför den sjunkit rejällt de senaste två dagarna, moregolf är ju insatt så möjligen att han kan ge nån förklaring.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-20, 19:53   #97
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Det enda som hänt, vad jag vet, är väl att någon/några säljer billigt ;-)
För mig är caset helt intakt och jag tar det helt lugnt. Jag anser att värdet är betydligt högre än priset, ja, efter senaste dippen är skillnaden mellan värde och pris ju ännu högre.
Det finns stora risker med stop-loss i aktier av Amhult 2:s typ där en dags omsättning kan vara 200 eller 400 aktier och kanske någon behöver pengarna och vill ut till varje pris. Min investeringshorisont i aktier av denna typ är lång, har köpt i minst 5- 6 år och aldrig sålt.
Men, var och en fattar sina beslut efter att satt sig in i bolaget.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 10:02   #98
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av moregolf Visa inlägg
Det enda som hänt, vad jag vet, är väl att någon/några säljer billigt ;-)
För mig är caset helt intakt och jag tar det helt lugnt. Jag anser att värdet är betydligt högre än priset, ja, efter senaste dippen är skillnaden mellan värde och pris ju ännu högre.
Det finns stora risker med stop-loss i aktier av Amhult 2:s typ där en dags omsättning kan vara 200 eller 400 aktier och kanske någon behöver pengarna och vill ut till varje pris. Min investeringshorisont i aktier av denna typ är lång, har köpt i minst 5- 6 år och aldrig sålt.
Men, var och en fattar sina beslut efter att satt sig in i bolaget.
jo visst är det så. har inte satt mig in alls mer än det jag läst här. men satte en stop-loss för att säkra en viss vinst om man missat nåt och allt skulle börja falla när man va borta på semester o nu när den aktiverats och sålt så kunde jag kvitta bort lite annat som låg på minus. går nog in igen till veckan för ungefär samma pris som jag sålde. cirka 25-26kr.
skiljer sig amhult2 b och amhult2 serie b sig nåt?

jag fortsätter förorda kopparbergs bryggeri, är liten handel men värdet måste öka i takt med att bolaget växer. england importerar cider som aldrig för, australien är på gång och sofiero är största öl på bolaget månad efter månad sedan 2003. numer är även andersson ölen en kopparbergs öl.
till hösten är det kopparbergs drycker på alla arenor i elitserien om jag fattat rätt då bryggeriet har gått in som en huvudsponsor till elitserien.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-21, 11:43   #99
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 92
Sharp$: 659
Standard

Egentligen är det väl aldrig fel att sälja med förtjänst;-) Jag bara menar om du har ett långt perspektiv på Amhult2, så kan du bli utstoppad på t.ex 25:- och sedan drar kursen 2-3 kronor på en dag med endast några hundra aktier omsatta. Då får du troligen köpa tillbaka dyrt.
Aktier finns av två slag i detta bolag, A och B. De dygt 2 miljonerna A-aktier handlas inte och ägs av Tipp Fastigheter (= Eigil Jakobsen). De övriga är B-aktier och är de som handlas. Du äger lika stor andel av bolaget och har lika stor rätt till utdelning men A-aktierna är röststarkare.

Detaljplaneutställningen avslutades den 17 maj. Detta innebär att förhoppningsvis ska planen vinna laga kraft inom några månader. Därefter tar det mer konkreta planerandet av byggandet fart liksom ytterligare finansiering. Någon gång under 2012 tror jag på byggstart. Vi har nog en trevlig resa framför oss.

www.amhult2.se finns massor med bra info.

Tack för tips om Kopparberg Bryggeri. Jag har redan en del Kopparberg Mineral, men Bryggeri verkar mera kul ;-)
Kan du ge mer exakta tankar om vinstnivå på sikt, tack.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 11:25   #100
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite nyheter angående Starbreeze

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...e-an-forvantat
__________________
Smalke Trollar i Holland

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 17:45   #101
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har lite kapital över nu och tänker spendera dom i aktier, är det någon som har nåt hett tips? Gärna med bra utdelning också
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 21:22   #102
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Har för mig att det finns ett antal Starbreeze ägare här? Det har nu "läckt" information och screenshots på spelet! Det är precis som väntat en remake av kultspelet Syndicate.

Mer info:
https://www.avanza.se/aza/press/foru...sp?forumId=927

Imorgon blir det rally! Fruktansvärt nöjd med att ha ökat i fredags på 19 och 20 öre
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 21:34   #103
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Hade inte köpt aktier nu om jag inte hade mkt god koll på att dem var konjukturokänsliga. Vi är de facto i en bearmarket nu och rasen vi sett är ingenting mot vad som väntar, räkna med att omx står på -30 till -40% om ett år. Hade hållt mig till typ Swedish Match å liknande om jag tvunget skulle köpa, annars äre bara kortsiktiga köp som gäller imo.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 16:28   #104
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hade inte köpt aktier nu om jag inte hade mkt god koll på att dem var konjukturokänsliga. Vi är de facto i en bearmarket nu och rasen vi sett är ingenting mot vad som väntar, räkna med att omx står på -30 till -40% om ett år. Hade hållt mig till typ Swedish Match å liknande om jag tvunget skulle köpa, annars äre bara kortsiktiga köp som gäller imo.

Det går givetvis att hitta guldkorn även i en bearmarket. Personligen håller jag mig till "pm bolag", dvs bolag som rusar på ett positivt pm. Jag anser att Starbreeze är ett sådant (idag 10% upp). Behåller mina till fredag för att se hur det hela utvecklar sig. Men det är mycket möjligt att jag sitter med dem ända till spelsläpp (då aktien toppat vid tidigare spel).
Det man ska veta med bolag som detta är att även om den rusar på ett pm så sjunker den troligen i en sur marknad när nyheterna "lagt sig". Och traders alla unga traders ska ta hem en vinst på några hundralappar så de kan köpa köttbullar till sina nudlar...

Swedish Match må vara konjuktursokänsliga men att tippa 30-40% nedgång och köpa något på largecap är inget annan än att skjuta sig ordentligt i foten.. Mycket möjligt att den står emot bättre men om du grafer från t.ex 08 raset så sjönk den bra. Och efter detta har en ganska mycket större fallhöjd byggts upp efter ett par års ordentlig uppgång.

Omöjligt att säga hur börsen ser ut om 1 år men ja.. Inte fan ser det bra ut just nu iallafall... Spelar mig mindre roll då jag ser fram emot chansen att köpa billigt .

Lycka till om ni nu skulle göra några affärer

Senast redigerad av forbannat den 2011-09-12 klockan 16:30.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 17:54   #105
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

^ håller med i vad du säger, mitt inlägg var mer riktat till frågeställningar typ dessa:

Citat:
Ursprungligen postat av Erikbgif Visa inlägg
Har lite kapital över nu och tänker spendera dom i aktier, är det någon som har nåt hett tips? Gärna med bra utdelning också
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td