Ogiltigt spel-ID: 401145
Det blir dessa två damer i raka set. Kuznetsova är så mycket bättre än vad många tror. hon vann Franska för bara två år sedan. Varit i final och semi vid ytterligare tillfällen. Hon kan det här. Hon vet hur man spelar upp sig i en Grand Slam. Blott 26 årig gammal räv med två Grand Slams bakom sig och ett par finaler. Marino, din lilla streak tar slut här. Efter dig gör hon slut på Wozniacki eller Hantuchova vem det nu blir. Hur kan man inte spela på någon som heter Svetlana?
Rodionova vart jag irriterad på för att hon vann mot en utfoulande Petrova som troligen lägger racket i garderoben snart. Enkel motståndare senast också. Nu vann hon visserligare mot Zvonareva i två raka här på Franska förra året. Zvonareva har en tendens att starta lite segt för att sedan vända allt. Det har hon gjort så många gånger i år och det oroar mig lite. Får hon en bra start kommer Rodionova köpa baguetter på läktaren istället.
Och förresten. Sharapova! Gah! Fick mig att trada ut insatsen på henne för 30 ggr när jag köpte henne för 25. Det ordnade upp sig till slut ändå och man ligger fortfarande på plus men betydligt mindre nu.