Datum: 2011-05-29
Tid: 11:00
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: W French R16
Match: S. Kuznetsova - D. Hantuchova
Period: ft
Spel: S. Kuznetsova
Insats: 4.00
Odds: 1.860
Bolag: Betfair
Motivering:
Hantuchova har säkert överraskat en hel del människor med hennes skalp av Wozniacki. Det var inget som överraskade mig då Hantuchova spelar som en topp 10 spelare när hon väl får det att funka. Franska har varit just så, makalösa bollträffar har hon och allt tycks bara slicka linjen i enorm fart.
Varför spela Kuznetsova då om Hantuchova är så bra?
Jo, Hantuchova har en trend att kunna vinna matcher där hon dominerar poängen. Så fort hon möter en spelare som gör likadant mot henne som gillar att dominera poängen med hårda slag ut med kanterna så är hon faktiskt inte den rörligaste spelaren på touren precis. Hon har problem med att få över bollar där hon måste sträcka sig lite mer. Något som bevisas när hon möter just sådana spelare som slår riktigt hårt t.ex. Petkovic, Stosur, Schiavone, inga defensiva tjer där inte.
Wozniacki var en drömmotståndare för Hantuchova då Woz bygger sitt spel på att deffa och låta motståndaren foula ut sig. Det gick ju inte mot Daniela som var outstanding. Nu möter hon den gamla men inte så gamla (26år) Kuznetsova som vann Franska för bara 2 år sedan i stor stil. Har ytterligare en final i bagaget och en semi.
Kuznetsova har 7-4 i inbördes och de 6 senaste har de turats om att vinna. Senast Kuznetsova. Nu är Kuznetsova inte den som slår monsterslag över hela banan men är riktigt bra allround och vet hur man varierar spelet när man möter en spelare som försöker dominera poängen. Hon har inte tagit två Grand Slams och två finaler genom tur precis. Hur mycket jag än gillar Hantuchova så kan jag inte se henne vinna detta. Kuznetsova har spelat bra trots vissa förluster under våren och nu i Franska tycker jag att hon är en liten Federer som smyger fram med bättre och bättre tennis för varje match och gör väldigt få misstag.
Jag gillar verkligen Hantuchova men jag tror att hennes fina insats på Franska tar slut här.
BOL för alla våghalsiga.