Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Lite roligare elitlopp den här gången än förra! Rakas och Lennartsson har jag börjat gilla mer och mer, kul att han tog sig så långt som till tredjeplats. Gôtt att grodätarn blev petad från vinnarcirkeln också, han kanske trodde att domarna inte brydde sig om att kolla upp vem som vann om han körde direkt dit? Brioni får man se som en värdig segrare efter det upploppet, svettigt!
Sportsmässig höjdarhelg men spelmässigt kunde det varit bättre. Trodde hårt på Elliot Hall men tyvärr blev det målfototorsk där. Enda två favoriterna på hela helgen jag dissade (Local Conch och Chimall T.T.) gick och vann pisslätt också
Ikväll tvekar jag inte att spika Carambole P. på dubbeln. En liten motivering efter att ha kikat på årets alla sju starter:
-Han har gått in i mål varje gång och inte gjort ett dåligt lopp än
-Lättare motstånd än på senaste, dessutom de flesta bra från sämre lägen
-Startsnabb nog att hitta ner i bra position
-Inte riktigt bottnats i någon av årets starter
|
--------------------------------------------------------------------------
Nej, nej, nej!!!
Värdig vinnare efter 20, 25 meters galopp måste väl ändå Rapide Lebel vara, lägg därtill ett lopp i andraspår vilket gör 10-15 meter extra PLUS att Rapide Lebel gick sista 800 meterna i tredjespår, medan Brioni HELA loppet låg på innerspår - det enda Brioni gjorde vara att speeda i 150 meter - det kallar inte jag att vara bäst...!
Se om loppet och kom sedan tillbaks och be om "ursäkt" för ett av de mest verklighetsfrånvända uttalandena på länge - vad gäller ett travlopp i alla fall... Missförstå mig rätt - den som vinner Elitloppet har självklart gjort det bra - men ta mig fan att det var bästa prestationen...
Ocj ja - jag är sur efter gårdagen Elitlopp där segraren borde hetat RAPID LEBEL!
/Badass