Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-30, 16:52   #646
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lite roligare elitlopp den här gången än förra! Rakas och Lennartsson har jag börjat gilla mer och mer, kul att han tog sig så långt som till tredjeplats. Gôtt att grodätarn blev petad från vinnarcirkeln också, han kanske trodde att domarna inte brydde sig om att kolla upp vem som vann om han körde direkt dit? Brioni får man se som en värdig segrare efter det upploppet, svettigt!

Sportsmässig höjdarhelg men spelmässigt kunde det varit bättre. Trodde hårt på Elliot Hall men tyvärr blev det målfototorsk där. Enda två favoriterna på hela helgen jag dissade (Local Conch och Chimall T.T.) gick och vann pisslätt också



Ikväll tvekar jag inte att spika Carambole P. på dubbeln. En liten motivering efter att ha kikat på årets alla sju starter:

-Han har gått in i mål varje gång och inte gjort ett dåligt lopp än
-Lättare motstånd än på senaste, dessutom de flesta bra från sämre lägen
-Startsnabb nog att hitta ner i bra position
-Inte riktigt bottnats i någon av årets starter

--------------------------------------------------------------------------
Nej, nej, nej!!!

Värdig vinnare efter 20, 25 meters galopp måste väl ändå Rapide Lebel vara, lägg därtill ett lopp i andraspår vilket gör 10-15 meter extra PLUS att Rapide Lebel gick sista 800 meterna i tredjespår, medan Brioni HELA loppet låg på innerspår - det enda Brioni gjorde vara att speeda i 150 meter - det kallar inte jag att vara bäst...!


Se om loppet och kom sedan tillbaks och be om "ursäkt" för ett av de mest verklighetsfrånvända uttalandena på länge - vad gäller ett travlopp i alla fall... Missförstå mig rätt - den som vinner Elitloppet har självklart gjort det bra - men ta mig fan att det var bästa prestationen...

Ocj ja - jag är sur efter gårdagen Elitlopp där segraren borde hetat RAPID LEBEL!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 17:11   #647
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Givetvis var Rapid Lebel klart bäst men man kan väl säga att vinnaren är "värdig" ändå? Vi skippar det kassa adjektivet värdig och säger bra vinnare istället. Nog för att han gick innerspår hela vägen men han vann ju ändå efter en snygg spurt och styrning upploppet ner.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 17:55   #648
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Givetvis var Rapid Lebel klart bäst men man kan väl säga att vinnaren är "värdig" ändå? Vi skippar det kassa adjektivet värdig och säger bra vinnare istället. Nog för att han gick innerspår hela vägen men han vann ju ändå efter en snygg spurt och styrning upploppet ner.

Ja, ja - självklart var han bra, det är nästan alla som vinner Elitloppet (förutom Iceland)! Därtill kan man faktiskt lägga till hans urblåsning i försöket, vilket förhöjer slutresultatet...

Jag är mest förbannad på hur det häxade för mig och mina tips igår och hur det ena gav det andra...

Pat McDonell tränger sig ut (Define The World) i försöket och blir diskad till förmån för Brioni som var femma där - Hade Define The World väntat tio meter så tror jag att han ändå går förbi Brioni och går till final... Och slipper diskning såklart.

Jag hade Define The World i en maxH2H (5 units) till 2.40, mot Brioni - så nattsvart där...!

Sedan går Brioni och slår mitt maxspel (5 units), till 6.5 i odds på fuckin mållinjen, alltså Rapide Lebel!

Förstår du att jag är djävligt pissed över utgången utav gårdagen lopp...?!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 12:32   #649
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vi drar igång den här dagboken så smått igen. Kommer mest lista H2H-spel, inte bara underdogs utan även favoriter för det finns faktiskt spelvärde även där emellanåt.

Halmstad 7/7


Lopp 5 Wishing Stone/Utility Bus 1.30
-Osäker form på WS men Souloy startar inte hästen om det finns frågetecken. Klasskillnaden tar normalt sett ut sin rätt här och ojämnt fält kombinerat med att det är kvallopp inför senare på kvällen talar för favoriten. Spelbar ner till 1.25!

Lopp 6
Amaru Boko/Orechietti 3.50
-Två årstoppar som inte mötts så ofta förr och verkar ha utvecklats olika snabbt men bedöms kapacitetsmässigt ligga på liknande nivå. AB har galopperat i årets två starter men har före det varit travsäker. Andraplatsen näst senast bakom favoritens stallkamrat One Too Many bekräftade ändå form och bör vara toppad inför detta. Att Ludde är med i loppet och kan köra slut på favoriten är stort plus här. Att Örjan till skillnad från Jorma gärna kör någorlunda snällt med hästarna, speciellt i ett kvallopp, är ytterligare faktor plus. Spelbar ner till 2.80!

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-07 klockan 12:33.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 12:42   #650
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3824
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vi drar igång den här dagboken så smått igen. Kommer mest lista H2H-spel, inte bara underdogs utan även favoriter för det finns faktiskt spelvärde även där emellanåt.

Halmstad 7/7


Lopp 5 Wishing Stone/Utility Bus 1.30
-Osäker form på WS men Souloy startar inte hästen om det finns frågetecken. Klasskillnaden tar normalt sett ut sin rätt här och ojämnt fält kombinerat med att det är kvallopp inför senare på kvällen talar för favoriten. Spelbar ner till 1.25!

Lopp 6
Amaru Boko/Orechietti 3.50
-Två årstoppar som inte mötts så ofta förr och verkar ha utvecklats olika snabbt men bedöms kapacitetsmässigt ligga på liknande nivå. AB har galopperat i årets två starter men har före det varit travsäker. Andraplatsen näst senast bakom favoritens stallkamrat One Too Many bekräftade ändå form och bör vara toppad inför detta. Att Ludde är med i loppet och kan köra slut på favoriten är stort plus här. Att Örjan till skillnad från Jorma gärna kör någorlunda snällt med hästarna, speciellt i ett kvallopp, är ytterligare faktor plus. Spelbar ner till 2.80!
Ingen big fan av ngn av dessa h2h. Tror du på whishing stone, lirar vinnare. UB har bra form, var strålande från dödens näst senast och utmanade One to many som då fått rygglopp på denna och som du säger så är formen osäker på WS, men antagligen bra.

Sen tycker jag orechietti varit löjligt bra i år och min favorit att ta hem hela skiten, trots kortare distans. Slog de bästa i kullen på solvalla från dödens senast, där har vi ett formbesked. AB dubbla galloper också som du säger drar såklart ner spelvärdet ännu mer, och jag tror INTE dessa hästarna har samma kapacitet.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 16:00   #651
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Ingen big fan av ngn av dessa h2h. Tror du på whishing stone, lirar vinnare. UB har bra form, var strålande från dödens näst senast och utmanade One to many som då fått rygglopp på denna och som du säger så är formen osäker på WS, men antagligen bra.

Sen tycker jag orechietti varit löjligt bra i år och min favorit att ta hem hela skiten, trots kortare distans. Slog de bästa i kullen på solvalla från dödens senast, där har vi ett formbesked. AB dubbla galloper också som du säger drar såklart ner spelvärdet ännu mer, och jag tror INTE dessa hästarna har samma kapacitet.
Wishing stone står i 1.40/1.45 på vinnare så det är inte aktuellt.

Amaru Bokos galopper drar ju, eftersom han normalt sett är travsäker, upp oddset och därmed spelvärdet och inte ner. När det gäller att sia om vem som är bästa hästen i nuläget så är det svårt att sätta dem mot varandra i och med att Amaru ännu inte fått visa hur mycket han utvecklats sen ifjol.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 17:19   #652
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3824
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Wishing stone står i 1.40/1.45 på vinnare så det är inte aktuellt.

Amaru Bokos galopper drar ju, eftersom han normalt sett är travsäker, upp oddset och därmed spelvärdet och inte ner. När det gäller att sia om vem som är bästa hästen i nuläget så är det svårt att sätta dem mot varandra i och med att Amaru ännu inte fått visa hur mycket han utvecklats sen ifjol.
Wishing stone är inte en häst som går o krossar i dödens, vill ha smyglopp, tror det finns bra chans för utilitybus att ta hem detta loppet från spets, därav gillar jag speciellt inte denna h2h, är det ngn som är före så är det just utiltybus imo.

Ang Amaru så kan jag köpa att han inte får visa, men har svårt att tänka mig att den i samma klass iaf Tycker tyvärr inte oddset är tillräckligt lockande :(
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 17:32   #653
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mmm vi får se hur WS körs, han har inte gått i dödens eller ledning hittills i sverigestarterna men det betyder inte att han är beroende av smygare. Tror Åke kör offensivt (mot ledning direkt eller sänder när spetskörningen är över) och att ingen är dum nog att svara, det är som sagt en fördel i sig att vara storfavorit ibland. Att det är just Åke som kör är ju ingen nackdel heller när det gäller att ha respekt med sig, han börjar bli mer och mer känd som en kusk utan spärrar när han är ute efter ledning. Ska bli intressant att se hur det blir hursomhelst!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 18:46   #654
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dude 11.0 och 10.5 i första två försöken, snacka om bra förhållanden! Wishing Stone var lätt överlägsen, var först förvånad att inte Åke försökte ta spets av Ludde (det var iofs Ludde men han styr ju med huvudet ibland iallafall) men han visste vad han gjorde, sparade hästen lite inför finalen när han valde bort den striden. Både Amaru och Orechietti var finfina och jag undrar fortfarande vem av dem som är bäst egentligen!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-07, 19:01   #655
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Ingen big fan av ngn av dessa h2h. Tror du på whishing stone, lirar vinnare. UB har bra form, var strålande från dödens näst senast och utmanade One to many som då fått rygglopp på denna och som du säger så är formen osäker på WS, men antagligen bra.

Sen tycker jag orechietti varit löjligt bra i år och min favorit att ta hem hela skiten, trots kortare distans. Slog de bästa i kullen på solvalla från dödens senast, där har vi ett formbesked. AB dubbla galloper också som du säger drar såklart ner spelvärdet ännu mer, och jag tror INTE dessa hästarna har samma kapacitet.

Snyggt lir på Amauro Boko! Vilka hästar! Ser otroligt mycket fram emot finalen...!

Edit: Fel kille jag citerade...!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 15:40   #656
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dannero 13/7

Lopp 4 Real De Rabut/Leonas Yeti 1.25
-LY stod i 50 ggr när han var tvåa i ett ihåligt silverlopp sist på Solänget. RDR har mött högsta sverigeeliten en lång tid nu. Klasskillnad av sällan skådat slag, de 20% som streckat LY på V64 måste vara Harry-kuponger allihopa.

Lopp 6 Trons Pila/Mana Grabben 1.85
-TP ska laddas samtidigt som Bergh låter lite avvaktande i intervjun på ATGs hemsida. Bara i det finns spelvärdet med tanke på distansen.

Lopp 9 Hammars Blixt/Farmfurir/Myran 2.50
-Bästa oddset på länge! HB travar som en klocka och det är första plusfaktorn. Farmfurir är helstekt tidsmässigt med sina 25-tider mot HBs 26-27 tre tillägg framför, dessutom har han en mur av hästar att runda. HB gynnas mot Myran av att det bara är tre hästar på start och en enda på 20 att runda, han ska heller inte ha några problem att köra över starthästarna med tanke på tider och hårdhet. Riktigt många plus här!

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-13 klockan 15:41.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 16:32   #657
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Hej jag vill bara poängtera att jag som följer nordisarna hemma i norrland att kusken på Hammars B. inte tillhör toppskiktet därmed inte sagt att det är ett bra spel eller inte

Min feeling i det loppet är att Lome Odin är en dålig favorit och knappast spelvärd och På V64 bör man ha ett "gäng"

Spela lugnt
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 16:47   #658
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

Dessa jävla tjockhästar på riksspelet. Ta bort dom, genast!!

Man kan lika gärna vända upp och ner på strecken, tippa efter det istället...
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 16:56   #659
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Hej jag vill bara poängtera att jag som följer nordisarna hemma i norrland att kusken på Hammars B. inte tillhör toppskiktet därmed inte sagt att det är ett bra spel eller inte

Min feeling i det loppet är att Lome Odin är en dålig favorit och knappast spelvärd och På V64 bör man ha ett "gäng"

Spela lugnt
Sant men han är ordinarie kusk och det är en lite mindre viktig faktor på kallisar.

Helt rätt om favoriten, står mycket sämre till nu bl a 20 meter fel mot Rimaggan. Örjan säger Tom själv att det är en favorit i fara i tidningen.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 17:14   #660
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travexperten Visa inlägg
Dessa jävla tjockhästar på riksspelet. Ta bort dom, genast!!

Man kan lika gärna vända upp och ner på strecken, tippa efter det istället...
Inte en fan av omväxling förnöjer märker jag, ska vi plocka bort voltstart och lärlingslopp också för att det blir så "svårt" att tippa annars?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td