Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Phil Jones spås bli nästa storback i England, helt klart en bra värvning. Ställer mig dock frågan om det var rätt val att gå till en klubb som redan har Vidic/Ferdinand cementerade där bak. Visserligen är Rio skadad en del, men då har ju både Evans och Smalling fått fylla på och gjort det bra.
Känns lite som en värvning Utd gör för att han inte ska gå till någon annan toppkonkurrent, men det kanske är en naiv tanke.
Gällande Cissokho är jag beredd att hålla med, dock lär han bli dubbelt så dyr som Clichy, är han dubbelt så bra?I 
|
Det sägs att Ferguson haft ögonen på Jones ett tag men att han tänkte lägga vantarna på honom nästa säsong. Han ville att Jones skulle få spela regelbunden PL fotboll i en säsong till med andra ord. Men då Liverpool, Arsenal och Chelsea lade bud redan i år så var Ferguson "tvungen" att agera. Jag tror att SAF ser Jones och Smalling som det framtida mittbacks-paret efter att Ferdinand Vidic slutar. Evans har stagnerat lite i utvecklingen. Kanske betyder detta att han säljs. Eller kanske hans utveckling får en skjuts nu med tanke på konkurrenssituationen som råder i backlinjen.
Det ryktas även lite att Jones kommer att få spela som defensiv mittfältare. Big Sam som tränade Blackburn använde honom som det i några matcher och lovordade honom duktigt efter det. Vi får se hur SAF tänker med Jones. Personligen är jag väldigt nöjd med den värvningen.