Äntligen är dagen här, när Wimbledon sparkar igång.
Jag har inte satt mig ner och börjat titta på dagens matcher än men jag har däremot följt vinnaroddsen under flera veckor nu.
En av de bästa dragen har redan gjorts som jag nämnde i tidigare inlägg. Wozniacki.
Jag tog henne så gott som precis på toppen av oddset till 17.5. Turneringens enklaste pengar för en trader, hittills i alla fall. Hon handlas för nedåt 11-12 nu och jag förväntar mig att hon ska ta sig relativt enkelt till 4:e omgången. Hon hara Parra Santoja i 1:a, sedan mötet mellan Mirza/Razzano och sedan förmodligen Gajdosova som kan bli ett riktigt test också. I 4:e tippar jag på antingen Cibulkova eller Wozniackis mardröm Goerges som har slagit henne 2 ggr i år. Där kan det bli läge att börja tänka på att trada ut en viss del.
Annars så är just denna kvarten en riktig rysare med spelare som Sharapova och Stosur som kan bli potentiella kvartmotståndare.
2:a kvarten.
Enklaste kvarten fick faktiskt Serena. Där de största namnen är Na Li, Radwanska, Bartoli och Ivanovic. Det var någon som sa här att han hade lirat Na Li och undrade om han skulle gröna ut nu. Tyvärr gjorde Na Li en sämre insats i uppladdningen Eastbourne där hon åkte ut mot formspelaren Hantuchova. Vilket gjorde att odsset hoppade upp till 11. Det var synd. Nu möter hon Kudryatseva i första omgången. Kudryatsevas bästa resultat i Wimbledon är 4e omg 2008 där hon på vägen slog självaste Sharapova i 2a omg. Nu är hon dock ur form så jag förväntar mig att Na Li tar detta relatvt enkelt. Enda mötet slutade 6-0, 6-2 till Na Li förra året.
I omg 2 däremot kommer det ett riktigt test för Na Li, Då möter hon med största sannolikhet Lisicki som kan bli en riktig överraskning i år. Hon hon missade mycket förra året pga av en skada men året innan tog hon sig faktiskt hela vägen till kvartsfinal och förlorade mot dåvarande 1:an Safina (vilket man kan fundera över idag). Lisicki till 50 ggr att vinna Wimbledon kan vara en ide för en liten slant. Skulle hon så Na Li vilket hon mycket väl kan lär hennes odds droppa rejält.
En annan rysare i 2a omg blir faktiskt Jovanovski-Serena. Jovanovski har enorm potential men är väldigt ojämn än för att kunna etablera sig ännu högre upp i rankingen. Hon kan nog ge Serena en match men Serena blir nog för bra i slutändan.
3:e kvarten
Tufft, riktigt tufft med Azarenka, Petkovic, Schiavone, Pavychenkova och nu även Hantuchova som man nästan kan börja räkna med. Jag tog Hantuchova för lite över 70ggr och kommer trada ut henne rätt snart. Hon är på 46 idag. I övrigt har jag inte lagt något i denna kvarten. Ovisst här tycker jag.
4e kvarten
Också tufft här. Venus, Zvonareva, Kvitova, Kuznetsova, Jankovic.
Jag har spelat på Kuznetsova här till nästan 100ggr. Hon har en relativt lätt uppgift fram till 4e omgången. Första där kan hon mötas av den svåraste på sin halva av kvarten, nämligen Kvitova. Men Kvitova, vågar man tro på en skräll i 1a omg mot Glatch? Hon har ju faktiskt redan slagit Kvitova en gång... Jag missade denna totalt. Kvitova kunde bokas för 1.07 men har stigit till 1.12 nu. Jag får kolla in detta lite bättre för att se hur högt upp det finns värde i att boka Kvitova här.
Rent spontant skulle jag säga att vi ser Serena i minst en semi även denna gång. Hon kommer bli bättre och bättre för varje match. Sen får vi se om Sharapova håller uppe favoritskapet och tar sig långt hon med. Men jag tror och hoppas på att vi kan se Wozniaki i en semi istället.
Nedre halvan svårt, Förmodligen Zvonareva i en semi.
Nu sprang tiden iväg här på förmiddagen och jag hinner inte skriva något om herrarna förutom att jag håller tummarna för Nole! Och att Roddick har en ganska så lätt väg till en kvart mot ev Murray. Spelas för 90ggr idag. Han kommer inte att ligga på 90 så länge till om han håller sig till sin vanliga standard.
Jag återkommer efter lunch om jag hinner med lite tradingobjekt för dagen.
|