Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-11, 15:35   #91
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nä, Ana svek ytterligare en gång. Som vanligt är hon med i 1,5 set ungefär. Sedan kollapsar allting. Som vanligt. Ja ja, det var en chansning som inte höll hela vägen ut.

Men the choke of the day. Martic! Jag bokade Safarova och grönade ut när Martic låg på 1.03. jag grönade jämnt ut för man vet aldrig tänkte jag. Ingen ide att boka stort på Martic när det står 6-1, 4-0 och egen serve för Martic. Ja, Safarova vänder hela skiten och vinner!

Den du! Nu bokar vi Caroline!

edit: Nä Mona räcker inte till mot världsettan. Det är bara att röda ut så gott man kan.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-11 klockan 15:56.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 10:29   #92
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite lugnt i dagboken på sistone. Laddar inför Wimbledon. Jag har lite funderingar på att göra om dagboken till en tradingdagbok, men jag vet inte hur det ska funka rent praktiskt då man tradar mitt i matcherna vilket gör att man inte kommer kunna följa spelen precis. Kanske att jag föreslår vissa spel. Någon som har ideer om hur man kan ha igång en trading-dagbok?

Vad tror ni Mahut och Isner tänker just nu när de ser att de möts i första omgången?
"Lightning does seem to strike twice" sa mannen som lottade fram herrarna i Wimbledon nyss.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 11:01   #93
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Vad tror ni Mahut och Isner tänker just nu när de ser att de möts i första omgången?
"Lightning does seem to strike twice" sa mannen som lottade fram herrarna i Wimbledon nyss.
Hehe, ge mig ett odds på Ö182.5 så hugger jag direkt
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 12:21   #94
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Kanske att jag föreslår vissa spel.
Tips på intressanta tradingobjekt och kortfattad analys av dessa (i mån av tid för din del såklart) för den glade nybörjaren (läs mig) är alltid uppskattat! Har dock inte tid att sitta och bevaka Betfair hela dagarna, men på kvällen är man inne titt som tätt.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."

Senast redigerad av Soap den 2011-06-17 klockan 12:22.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 16:45   #95
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagboken kommer ändra karaktär framöver. Jag kommer fortsätta lira spel i min nuvarande dagbok men kommer nog inte skriva spelen här. Kanske blir det lite tankar om vissa spel men inget konkret.

Däremot tänkte jag prova ett litet projekt genom tennistrading. Detta är dock ett litet sommarprojekt som jag kommer göra när tid ges. Om detta inte blir allt för komplicerat att bokföra/skriva om tänker jag starta en ren tradingbok i augusti när även fotbollen kickar igång.

Denna dagbok kommer funka som så att jag förhoppnings kommer kunna ge tradingförslag innan matcherna. Under matchgång kommer jag försöka uppdatera vad jag gör under matchen. I många fall kommer jag bara skriva in resultatet i efterhand.

Detta projekt blir så gott som omöjligt att rygga mig till 100% för er som är intresserade då det oftast är alldeles för små tidsramar att röra sig på under en trade i en tennismatch. Jag hoppas kunna ge tillräckliga spelförslag innan matchstart i alla fall.

Sen vill jag som vanligt att folk kommer med egna ideer, spelförslag och diskussioner om trading. Det är alltid välkommet!

edit: Spreaden är främst för mig själv för att se om det blir enklare för mig att bokföra spel istället för mitt eget excel.
Tanken är att jag ska se vad jag kan göra med endast en 1000-lapp under sommaren. Risken jag kommer ligga ute med i vissa spel kommer bli lite väl högt i och med att jag har så lite att röra mig på men jag ska inte gå över 20% i alla fall.

Målet? Ingen aning, vill se hur långt jag kan ta en 1000-lapp innan augusti. Kanske bränner den på en vecka under Wimbledon, vem vet

Spreaden ska jag lägga in i min signatur
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2), timadolf (+10)

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-17 klockan 16:58.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-17, 18:18   #96
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 6
Sharp$: 631
Standard

Det blir intressant att följa

Som jag förstår kommer du dock att fortsätta lägga upp dina vanliga spel i ditt spreadsheet?
Daniel123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 00:20   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har hittat några intressanta odds i första omgången... enig?
Ljubicic-Cilic Ljubbe 2.15 Jag har Ljubbe som knapp favorit i denna. Cilic får inte alls till det,han är alldeles för ojämn. Tror Ljubbe vinner 3-1.

Baghdatis-Blake Blake 3.80 Baghdatis var totalt oduglig igår mot Dodig. Blake har hat usel form länge men att han ges under 30% i denna köper jag inte.

Ward-Llodra Ward 3.00 Denna känss som en riktigt tight match. Kommer att vara tillfälligheter som avgör. Tycker absolut att 3ggr på Ward måste prövas.
Ward i bra form. Llodra klev av förra matchen men jag har inte kollat hur allvarligt det var.

Hittar inget bra i damernas första. Ska kolla lite djupare senare.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 08:41   #98
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Äntligen är dagen här, när Wimbledon sparkar igång.

Jag har inte satt mig ner och börjat titta på dagens matcher än men jag har däremot följt vinnaroddsen under flera veckor nu.

En av de bästa dragen har redan gjorts som jag nämnde i tidigare inlägg. Wozniacki.
Jag tog henne så gott som precis på toppen av oddset till 17.5. Turneringens enklaste pengar för en trader, hittills i alla fall. Hon handlas för nedåt 11-12 nu och jag förväntar mig att hon ska ta sig relativt enkelt till 4:e omgången. Hon hara Parra Santoja i 1:a, sedan mötet mellan Mirza/Razzano och sedan förmodligen Gajdosova som kan bli ett riktigt test också. I 4:e tippar jag på antingen Cibulkova eller Wozniackis mardröm Goerges som har slagit henne 2 ggr i år. Där kan det bli läge att börja tänka på att trada ut en viss del.
Annars så är just denna kvarten en riktig rysare med spelare som Sharapova och Stosur som kan bli potentiella kvartmotståndare.

2:a kvarten.

Enklaste kvarten fick faktiskt Serena. Där de största namnen är Na Li, Radwanska, Bartoli och Ivanovic. Det var någon som sa här att han hade lirat Na Li och undrade om han skulle gröna ut nu. Tyvärr gjorde Na Li en sämre insats i uppladdningen Eastbourne där hon åkte ut mot formspelaren Hantuchova. Vilket gjorde att odsset hoppade upp till 11. Det var synd. Nu möter hon Kudryatseva i första omgången. Kudryatsevas bästa resultat i Wimbledon är 4e omg 2008 där hon på vägen slog självaste Sharapova i 2a omg. Nu är hon dock ur form så jag förväntar mig att Na Li tar detta relatvt enkelt. Enda mötet slutade 6-0, 6-2 till Na Li förra året.
I omg 2 däremot kommer det ett riktigt test för Na Li, Då möter hon med största sannolikhet Lisicki som kan bli en riktig överraskning i år. Hon hon missade mycket förra året pga av en skada men året innan tog hon sig faktiskt hela vägen till kvartsfinal och förlorade mot dåvarande 1:an Safina (vilket man kan fundera över idag). Lisicki till 50 ggr att vinna Wimbledon kan vara en ide för en liten slant. Skulle hon så Na Li vilket hon mycket väl kan lär hennes odds droppa rejält.
En annan rysare i 2a omg blir faktiskt Jovanovski-Serena. Jovanovski har enorm potential men är väldigt ojämn än för att kunna etablera sig ännu högre upp i rankingen. Hon kan nog ge Serena en match men Serena blir nog för bra i slutändan.

3:e kvarten

Tufft, riktigt tufft med Azarenka, Petkovic, Schiavone, Pavychenkova och nu även Hantuchova som man nästan kan börja räkna med. Jag tog Hantuchova för lite över 70ggr och kommer trada ut henne rätt snart. Hon är på 46 idag. I övrigt har jag inte lagt något i denna kvarten. Ovisst här tycker jag.

4e kvarten

Också tufft här. Venus, Zvonareva, Kvitova, Kuznetsova, Jankovic.
Jag har spelat på Kuznetsova här till nästan 100ggr. Hon har en relativt lätt uppgift fram till 4e omgången. Första där kan hon mötas av den svåraste på sin halva av kvarten, nämligen Kvitova. Men Kvitova, vågar man tro på en skräll i 1a omg mot Glatch? Hon har ju faktiskt redan slagit Kvitova en gång... Jag missade denna totalt. Kvitova kunde bokas för 1.07 men har stigit till 1.12 nu. Jag får kolla in detta lite bättre för att se hur högt upp det finns värde i att boka Kvitova här.

Rent spontant skulle jag säga att vi ser Serena i minst en semi även denna gång. Hon kommer bli bättre och bättre för varje match. Sen får vi se om Sharapova håller uppe favoritskapet och tar sig långt hon med. Men jag tror och hoppas på att vi kan se Wozniaki i en semi istället.
Nedre halvan svårt, Förmodligen Zvonareva i en semi.


Nu sprang tiden iväg här på förmiddagen och jag hinner inte skriva något om herrarna förutom att jag håller tummarna för Nole! Och att Roddick har en ganska så lätt väg till en kvart mot ev Murray. Spelas för 90ggr idag. Han kommer inte att ligga på 90 så länge till om han håller sig till sin vanliga standard.

Jag återkommer efter lunch om jag hinner med lite tradingobjekt för dagen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1), Offpizt (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 11:10   #99
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Bra och intressant skrivet Zimzelen, damturneringen känns sjukt intressant med många som kan vinna och tveksamheter kring de största namnen.
Har också plockat på mig lite tradingobjekt som vinnare, Radwanska till 80ggr och Peng till 610ggr. Tror polskan tar sig relativt smärtfritt till åttondel och möter där troligen Li/Lisicki.
Peng tror jag tar sig till tredje utan större problem och redan då bör man kunna ta sig ut rätt bra från 610ggr.
Även Cibulkova till 530ggr kan få sig en slant.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 11:42   #100
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Riktigt höga odds på både Peng och Cibulkova. Peng var bra på gruset men på gräset såg hon inte lika imponerande ut. Oddset kommer nog sjunka men det blir nog inte så mycket med tanke på vilken kvart hon är med i.
Cibulkova är också med i denna kvarten så det är helt klart den tuffaste kvarten av dem alla. Wozniacki, Sharapova, Stosur, Goerges, Safarova, Gajdosova.

Om någon så är det nog Cibulkova som kan vara den stora överraskningen här. Hennes odds har hoppat upp rejält från 150 som jag tog henne på. 540 nu! Jag har köpt lite till så att jag hamnar på 390 ungefär i odds. Cibulkova tränas numer av samma tränare som gjorde Safina till världsetta. Hon är riktigt bra och jag skulle tro att hon kan ta sig till 4e omgången om hon spelar så bra som hon har gjort på sistone.

Om lite drygt en halvtimme sparkar det igång!
Jag kommer att börja traden på två matcher. Jag bokar Peer 1.32 mot Pervak. Peer är en skugga av sitt forna jag fortfarande. De här oddsen gillar jag väldigt mycket då marknaden inte kan röra sig alltför mycket åt fel håll ifall jag skulle visa mig ha fel. Jag börjar nog lugnt och ser ifall det blir en tidig break av någon spelare.

Pivovarova-Tatshvilli är en match med jämna odds. Jag har bokat Tatchvilli för en mindre peng här men man får vara snabb på att röda ut om Pivovarova startar taskigt och ligger under i eget servegame.

Sedan ska jag titta på streamen mellan Wickmayer - Lepchenko. Lepchenko är en tillräckligt smart spelare för att kunna störa Wickmayer lite. För oddset på 1.16 på Wickmayer är det givet att testa. Här finns det nog en god chans att kunna plocka lite ticks.

Herrsidan ska jag kolla hur oddsen rör sig under matchen. Det blir inte så stora förändringar på herrmatcherna i början då de spelar 5-setare såvida det inte är jämna startodds. Finns ofta bra värde i andra setet. Slamturneringarna brukar vara jämna på herrsidan. Oftast har du ett lite för lågt odds på någon spelare efter 1a setet. Är det första setet jämnt finns det ett fint värde att boka vinnaren av första oftast.

Vi får se. Nu ska jag sätta på lite kaffe och bänka mig vid datorn om en stund.

Lycka till allihopa! Nu kör det igång!

__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 14:37   #101
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lepchenko levererade fram till slutet. Jag var dum nog att tro att hon skulle ta det första setet för att sedan gröna ut, vinsten blev därmed endast 143kr

Pivovarova rödade jag snabbt och hade jag varit mer kylig kunde jag gått i plus även här då hon vann första setet. Nu är jag nog bara mest glad över att det blev minimala 14kr back.

bokningen på Peer rödade jag ut tidigt för att sedan boka om henne i andra till 1.11. Ser bra ut nu. Jag lyckades gröna ut på 150kr något.

Nu sitter jag med en bokning på McHale vilket verkar behövas rödas ut. Hmm

edit: err bokningen är på Makarova, inte McHale. Bokades först på 1.28 i starten och sedan på 1.08. Nu är det gröna siffror. Ursäkta om det är någon som har bokat McHale, (Väldigt stora summor i risk i så fall)

8 raka poäng av McHale nu. jag väntar och ser hur Makarova börjar sitt servegame i andra.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe

Senast redigerad av zimzelen den 2011-06-20 klockan 15:07.
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 17:54   #102
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med uppehållet hinner man skriva lite mer.

Puh, grön start på Wimbledon i alla fall. Man blir lätt förvirrad när man har satsat på 4 matcher och försöker följa alla andra oddsrörelser och resultat samtidigt som man har uppe så många streams som möjligt.

Nu sitter jag med Azarenka bokad på 1.14. Rybarikova ger henne en bra match och Azarenka ser ganska så sammanbiten matchen igenom. Nu blev det så klart uppehåll. VI får se vem det gynnar mest när spelet drar igång igen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 17:55   #103
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med uppehållet hinner man skriva lite mer.

Puh, grön start på Wimbledon i alla fall. Man blir lätt förvirrad när man har satsat på 4 matcher och försöker följa alla andra oddsrörelser och resultat samtidigt som man har uppe så många streams som möjligt.

Nu sitter jag med Azarenka bokad på 1.14. Rybarikova ger henne en bra match och Azarenka ser ganska så sammanbiten matchen igenom. Nu blev det så klart uppehåll. VI får se vem det gynnar mest när spelet drar igång igen.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 22:16   #104
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag orkar inte sitta och skriva ned korrekta insatser och odds på spelen bara för att jag ska få fram ett korrekt ROI också. Jag skriver bara slutsumman på traden så blir det enklast så.

Dagens resultat blev +379,18

Borde varit mer om jag inte var så dum Dokic-Schiavone där jag kunde ha grönat när Dokic vann sitt game efter breaken i sista setet. Vill bara glömma den traden.

Får se vad som sker imorgon när spelen återupptar. Jag har kvar bokningen på Azarenka så ska jag leta vidare efter fler spel.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 22:29   #105
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Mycket intressant läsning, jag tradar också och undrar hur länge du orkar skriva så här mycket, undrar om det inte hämmar din trading på lång sikt...

Mycket snygg trade på Wozniacki, du borde sälja av så fort hon möter hårt motstånd, jag tror inte hon når en semi!
Serven och forehand skrämmer verkligen INTE.

Jag kommer ge lite tankar och gameplans imorgon i din dagbok om det går bra?
Alltid positivt att hjälpa varandra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td