Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-07, 13:42   #650
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vi drar igång den här dagboken så smått igen. Kommer mest lista H2H-spel, inte bara underdogs utan även favoriter för det finns faktiskt spelvärde även där emellanåt.

Halmstad 7/7

Lopp 5 Wishing Stone/Utility Bus 1.30
-Osäker form på WS men Souloy startar inte hästen om det finns frågetecken. Klasskillnaden tar normalt sett ut sin rätt här och ojämnt fält kombinerat med att det är kvallopp inför senare på kvällen talar för favoriten. Spelbar ner till 1.25!

Lopp 6
Amaru Boko/Orechietti 3.50
-Två årstoppar som inte mötts så ofta förr och verkar ha utvecklats olika snabbt men bedöms kapacitetsmässigt ligga på liknande nivå. AB har galopperat i årets två starter men har före det varit travsäker. Andraplatsen näst senast bakom favoritens stallkamrat One Too Many bekräftade ändå form och bör vara toppad inför detta. Att Ludde är med i loppet och kan köra slut på favoriten är stort plus här. Att Örjan till skillnad från Jorma gärna kör någorlunda snällt med hästarna, speciellt i ett kvallopp, är ytterligare faktor plus. Spelbar ner till 2.80!
Ingen big fan av ngn av dessa h2h. Tror du på whishing stone, lirar vinnare. UB har bra form, var strålande från dödens näst senast och utmanade One to many som då fått rygglopp på denna och som du säger så är formen osäker på WS, men antagligen bra.

Sen tycker jag orechietti varit löjligt bra i år och min favorit att ta hem hela skiten, trots kortare distans. Slog de bästa i kullen på solvalla från dödens senast, där har vi ett formbesked. AB dubbla galloper också som du säger drar såklart ner spelvärdet ännu mer, och jag tror INTE dessa hästarna har samma kapacitet.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat