Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-14, 01:07   #3
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-07-14 Charl Schwartzel - Graeme McDowell (British Open)

Datum: 2011-07-14
Tid: 08:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: British Open
Match: Charl Schwartzel - Graeme McDowell
Period: Annat

Spel: Charl Schwartzel ML
Insats: 1.00
Odds: 1.826
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Valjer att ga emot en av mina "landsman" i andra spelet. Nordirlandaren Graeme McDowell tog en meriterande delad 14:e plats i U.S. Open for mindre an en manad sedan och spelade hyffsat i Scottish Open forra helgen. Dock visade G-Mac att han inte riktigt ar ur sin formsvacka da han i delad ledning efter tva rundor sackade ihop totalt. P.g.a. vader avblastes tavlingen efter tre rundor men da hade McDowell redan tappat manga slag mot de andra.
Innan dess har varen och den tidiga sommaren inte sett bra ut for McDowell. Hans lag vann Tavistock Cup (en mycket marklig tillstallning forovrigt) i mitten av mars men sedan dess har det gatt nedat. Han missade cutten i Arnold Palmer Invitational, Masters och Zurch Classic och placerade sig pa delad 61:a plats dar emellan. I The Players blev han delad 33:a. Pa 10 starter pa PGA touren i ar har han fyra top 25-placeringar och missat cutten tre ganger.

Mannen jag valjer att spela pa ar sydafrikanen Charl Schwartzel. Nagot overraskande tog Schwartzel hem den grona kavajen pa Augusta i ar. Det blev hans forsta major och dessutom forsta tourvinst nagonsin. Och det har aret har varit mycket bra for 26-aringen. Nio starter, klarat cutten i samtliga och placerat sig i top 25 sex ganger. I U.S. Open senast blev det en delad 9:e plats.

Schwartzel har definitivt blivit en man att rakna med de tva senaste aren och jag tror inte hans stjarna kommer falla, snarare tvartom. Han spelar inte bara bra utan ocksa jamnt. Forra aret klarade han cutten 9/11 ganger och placerade sig pa 14:e plats i British Open. Att spela EMOT britter i The Open brukar vara svart men Graeme ar inte i toppform och bortser man fran en 11:e plats 2005 sa har han inte lyckats bra i den har turneringen. Jag tror och hoppas att Schwartzel bor klara det har med mer an ett par slags marginal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat