Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-13, 23:20   #1
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

GOLF: British Open 14-17 Juli


Ja, jag vet att atminstonde en annan person har lagt spel infor morgondagens start och jag tankte att det ar lika bra att dra igang en trad dar vi kan samla idéer och spelforslag.

Hursomhelst, kommer lagga nagra spel och eftersom det var ett tag sen senaste sa har jag valt att skriva ned mina tankegangar for att halla koll pa mig sjalv. Kommer fylla pa med rekar nedan.

Hoppas det kommer in nagra fler och att vi kan sitta i chatten och uggla om dagarna framover. God tur mina herrar!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-13, 23:21   #2
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-07-14 Hunter Mahan - Dustin Johnson (British Open)



Datum: 2011-07-14
Tid: 08:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: British Open
Match: Hunter Mahan - Dustin Johnson
Period: Annat

Spel: Dustin Johnson ML
Insats: 1.00
Odds: 1.926
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Det ar dags for The Open Championship, annars kant som British Open, som spelas pa Royal St. George's i Sandwich, Kent. Enligt flera spelare kommer utslagen spela en stor roll i hur spelarna placerar sig. Retief Goosen har bl.a. sagt att utan en bra drive har man ingen chans. Detta ar ett av skalen till att jag gillar Dustin Johnson, eller DJ, i en H2H over hela turneringen mot Hunter Mahan. DJ har med 307.8 yards i snitt pa sina utslag under arets PGA vilket placerar honom pa en 4:e plats pa hela touren. Detta kan jamforas med Mahans 290.9 yards (75:e plats).

En annan aspekt ar form. Mahan gjorde ett handful riktigt bra resultat i ar. Pa Pro-Am i Pebble Beach kom Mahan tvaa och han har aven ett par sjatteplatser: The Players och Farmers Insurance Open. Pa den senare placerade sig DJ trea. Johnson tappade aven ledningen och kom tvaa i Cadillac Championship (en del av World Golf Championships) i mars. Detta var tidigt pa sasongen och mycket har andrats sen dess for bada spelare. Johnson gor sin forsta turnering sedan U.S. Open. Dar slutade han pa delad 23:e plats. Turneringen innan dess var Memorial dar det blev en 4:e plats. Mahan kom pa delad 13:e plats i Memorial och missade cutten i U.S. Open. Sen dess har han spelat tva mindre turneringar och placerad sig som 43:e respektive 30:e man.

Mahan ligger 6 platser fore DJ pa FedEx-rankingen men har ocksa 3 fler turneringar spelade i ar. Mahan har missat cutten i bada arets majors, DJ har klarat cutten i bada. Mahan kom 37:a forra aret i British Open, och missade cutten de tva tidigare aren. DJ blev 14:e man forra aret och det star klart att trots att han inte har mycket erfarenhet av links-banor sa passar dom hans spelstil betydligt battre an dagens H2H-motstandare (sarskilt da Royal St. George har relativt breda fairways for att vara i Storbritannien). Skulle jag forsoka ge mig pa en siffra har sa varderar jag DJ till 54-55% och da kanns 1.926 spelvart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1), GraNiT (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 00:07   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-07-14 Charl Schwartzel - Graeme McDowell (British Open)



Datum: 2011-07-14
Tid: 08:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: British Open
Match: Charl Schwartzel - Graeme McDowell
Period: Annat

Spel: Charl Schwartzel ML
Insats: 1.00
Odds: 1.826
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Valjer att ga emot en av mina "landsman" i andra spelet. Nordirlandaren Graeme McDowell tog en meriterande delad 14:e plats i U.S. Open for mindre an en manad sedan och spelade hyffsat i Scottish Open forra helgen. Dock visade G-Mac att han inte riktigt ar ur sin formsvacka da han i delad ledning efter tva rundor sackade ihop totalt. P.g.a. vader avblastes tavlingen efter tre rundor men da hade McDowell redan tappat manga slag mot de andra.
Innan dess har varen och den tidiga sommaren inte sett bra ut for McDowell. Hans lag vann Tavistock Cup (en mycket marklig tillstallning forovrigt) i mitten av mars men sedan dess har det gatt nedat. Han missade cutten i Arnold Palmer Invitational, Masters och Zurch Classic och placerade sig pa delad 61:a plats dar emellan. I The Players blev han delad 33:a. Pa 10 starter pa PGA touren i ar har han fyra top 25-placeringar och missat cutten tre ganger.

Mannen jag valjer att spela pa ar sydafrikanen Charl Schwartzel. Nagot overraskande tog Schwartzel hem den grona kavajen pa Augusta i ar. Det blev hans forsta major och dessutom forsta tourvinst nagonsin. Och det har aret har varit mycket bra for 26-aringen. Nio starter, klarat cutten i samtliga och placerat sig i top 25 sex ganger. I U.S. Open senast blev det en delad 9:e plats.

Schwartzel har definitivt blivit en man att rakna med de tva senaste aren och jag tror inte hans stjarna kommer falla, snarare tvartom. Han spelar inte bara bra utan ocksa jamnt. Forra aret klarade han cutten 9/11 ganger och placerade sig pa 14:e plats i British Open. Att spela EMOT britter i The Open brukar vara svart men Graeme ar inte i toppform och bortser man fran en 11:e plats 2005 sa har han inte lyckats bra i den har turneringen. Jag tror och hoppas att Schwartzel bor klara det har med mer an ett par slags marginal.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 00:32   #4
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

2011-07-14 J. Rose - A. Scott (The Open Championship)



Datum: 2011-07-14
Tid: 14:32
Sport: Golf
Land: England
Liga: The Open Championship
Match: J. Rose - A. Scott
Period: ft

Spel: J. Rose
Insats: 100.00 kr
Odds: 1.990
Bolag:

Motivering:
OBS, 100 KR, inte units!

Engelsmannen Justin Rose hade en lysande säsong under fjolåret. Denna säsong har han inte lyckats lika bra, men han har definitivt inte varit dålig. Av 15 spelade tävlingar i år har han har klarat 12 cutter, placerat sig en gång på en 3:e-plats, placerat sig 3 gånger i TOP10 samt 9 gånger TOP25 med en scoring average på 70.56 slag/runda.

Adam Scott (Australien) har i år spelat 11 tävlingar, han har på dessa starter en 2:a-placering, en 3:e-placering, 3 gånger i TOP10 samt 8 st TOP25-placeringar med en scoring average på 71.09 slag/runda.

Båda två hade en lyckad tävling senast då Scott placerade sig på delad 3:e-plats och Rose på delad 15:e-plats.

De är likvärdiga spelmässigt, båda kommer från en lyckad tävling.
Det som talar för detta spel är att denna majorn spelas i Rose's hemland - England. Det har han en stor fördel av. Främst för att det kommer att vara en kraftfull vind på denna vilket Rose är mer van med. Jag tror att han kommer klara av vinden bättre än Scott.


Kanske är en ganska tunn rek eftersom den inte är baserad på så mycket statistik.
Fyller möjligtvis på den senare idag.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-07-14 klockan 01:24.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 02:10   #5
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lagger aven till:
2011-07-14 07:30British OpenRoss Fisher vs PROP NO FT 1 2.500

D v s att Ross Fisher inte klarar cutten.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 02:40   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Jag tror en hel del på Luke Donald ska försöka kolla upp en del h2h...



Jag ryggar Maddmax på Dustin Johnson!


The 140th Open Championship
Tournament Matchups
D. Johnson vs H. Mahan
D. Johnson 1.917 2 units

The 140th Open Championship
1st Round Matchups
L. Donald vs S. Garcia
L. Donald 1.709 2 units

Pinnacle



Betfair

The Open Championship 2011 - Make The Cut

Dustin Johnson
1.53 2 units
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av timadolf den 2011-07-14 klockan 05:44.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 07:42   #7
 
Halvaris avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra initiativ maddmax!

Kommer köra lite H2H/runda under The Open. Kul att se lite andra tips och idéer. För min del kändes det lite svårt att förutse 1:a rundan. Vill ha lite väderinfo + scorer att gå på inför R2. Sen tycker jag att det är lite lurigt att bedöma amerikanarna som oftast är vana vid mer target golf.

D Johnson ML & C Schwartzel ML känns som vettiga spel.


Själv tror jag att Lee Westwood gör en bra tävling. Brukar vara mycket stabil. Har inte så många starter i år men kom 11a i Masters och 3a i US Open. Förra året kom han 2a i The Open och året innan T3.

Vinnarspel skippas men Top 5 & Top 10 liras på Betfair (som har bra live-spel).

Ogiltigt spel-ID: 437583


Ogiltigt spel-ID: 437584




EDIT: Har ett par spel till som ligger i spreaden men hinner inte motivera...

Senast redigerad av Halvari den 2011-07-14 klockan 07:49.
Halvari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 09:34   #8
 
tallanis avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 201
Sharp$: 1062
Standard

Boys, vart följer ni golfen?
tallani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 09:45   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tallani Visa inlägg
Boys, vart följer ni golfen?
Om du menar leaderboarden så finns den på officiella hemsidan www.opengolf.com
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 09:53   #10
 
tallanis avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 201
Sharp$: 1062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pittaluga Visa inlägg
Om du menar leaderboarden så finns den på officiella hemsidan www.opengolf.com
Tack så mycket
__________________
Honey, I love you. I think you're a terrific girl. But you have clothes like a fucking dickhead.
tallani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 12:05   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
The 140th Open Championship
1st Round Matchups
L. Donald vs S. Garcia
L. Donald 1.709 2 units

Pinnacle

Har också samma spel. Känns bra!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+1)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 13:03   #12
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hole-in-one DJ! Hahaha.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+4)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 13:27   #13
 
Halvaris avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väljer att gå emot Mickelson 1a rundan. Verkar lite svajig just nu... Om jag inte minns fel så brukar inte British Open passa honom så bra heller. Har bara telefonen så en hel del magkänsla bakom detta spelet:

Ogiltigt spel-ID: 438425

Halvari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 13:55   #14
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar det spelet Halvari. Lagger till detta som variation da jag redan har Schwartzel:
2011-07-14 15:20British OpenMartin Kaymer vs Phil Mickelson ML 1ST ROUND 1 1.769

Phil Mickelson kom 3:a i British Open 2004 men har sedan dess inte gjort sarskilt bra resultat. Delad 48:a forra aret och aret innan deltog han inte. I sina tio senaste starter pa PGA Touren har han endast en forstarunda under 70 och det var 69 (Wells Fargo i borjan av Maj). Kaymer har varit lite hit or miss i ar men i Europa har han varit bra och jag tror att han ska kunna knacka Mickelson initiellt.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Halvari (+2)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-14, 14:34   #15
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter forsta rundan ar Johnson pa par medans Mahan ar pa +5. Forhoppningsvis aker Mahan ut redan imorgon och da ar det spelet klart.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td