V65 Axevalla 15/7
Mina tankar inför kvällens fina tävlingar som på förhand ser klart överkomlig ut.
Avd 1:
6 TAMLA CELEBER! Mer behöver inte tilläggas.
Avd 2:
5 Aisle Stand känns snudd på lika klar som Tamla då allt talar för tidig spets och bestämma efter eget behag. Mina enda motbud om man vill vara lite crazy är 1 Adena Boko som kan utmana på speed med lucka från högst trolig rygg på favoriten samt 8 Sinova Ribb som är en mycket bra häst som trivs över distansen. Kanske lite långsökt ändå att tro att Sinova ska plocka ner Aisle från dödens (speciellt då jag läst att den ska gå med skor runt om ikväll) men hästen är klart underskattad av spelarkollektivet. Runt 5% just nu är för lite på den. Men Aisle är en stark favorit. Inget snack om det.
Avd 3:
4 Knowledge Face given "etta" här. Dock täta starter och Ludde litar jag nästan aldrig på. Ibland har han galopphandskarna på hela kvällen... Trivs annars på distansen och blir normalt sett svårslagen. Men 8 Omelette känns given att gardera med då den också trivs över distansen och Bergharn har "vässat". Dessa två höjer sig i mina ögon men här kanske det kan löna sig att strecka någon/några till. 1-5-6 i första hand för mig men har egentligen inte feeling för någon speciell utöver 4-8.
Avd 4:
Loppets drag och mest streckvärd är 8 Cruise Speed som är en både stark och snabb häst. Dock lär "alla" stimma upp den så vi lär inte få några 17% på den till slut. 4 Que Linda avgör hur stor chans Cruise har att vinna loppet då den lär susa till spets i första läget. Sen lär Cruise ställa en tidig fråga och skulle den få överta (inte alls långsökt då Linda är ganska oprövad mot sånt här motstånd och distans) är det god chans. Men 4 Que Linda samt 10 Canaka B.F. är givna på systemet också. 4-8-10 räcker för mig.
Avd 5:
Mitt bästa drag för dagen är 10 Harkeröds Wilma där formen pekar spikrakt uppåt och med minsta tempo och draghjälp fram till Axevallas låååånga upplopp blir den tung att stå emot. Dock säger realisten i mig att 4 Barbie Look blåser till spets tidigt och får bestämma. Då blir den svårslagen/oslagbar. Men till runt 70% är det givet att gardera Barbie för mig. 11 Domino Sund är en bra häst och ska också med. 4-10-11 mina A.
Bakom räknas i första hand 12 Love you More som är en bra häst men som svek rejält senast. Med diffus form och dåligt spår mot tuffa motståndare får den bli första B-häst endast. Sista hästen med chans är 7 Helen Roc men den tas bara med på gamla meriter och att den kan öppna bra. Inte imponerat än men Walmann kan det här med att formtoppa hästar till storlopp.
Avd 6:
2 Twigs Tiffany, 10 Roxa Sisu och 12 Alfa Stella gillas skarpt. 3 Tournesol kan vara "hur bra som helst" och den vill jag inte plocka bort. Trist och fegt med fyra hästar i sista där ingen rensar men jag vågar inte plocka bort någon och hittar ingen mer jag vill betala för.
Mest streckvärda:
Avd 4: 8 Cruise Speed (ca 20%)
Avd 5: 10 Harkeröds Wilma (ca 10%)
Överstreckade:
Avd 3: 4 Knowledge Face (drygt 80%)
Avd 5: 4 Barbie Look (70%)
Men detta är inga avslag då båda är givna på systemet men sååå klara känns dom inte.
Lycka till ikväll! Kan bli tal om flerbong.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|