Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-15, 15:20   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V65 Axevalla 15/7


Mina tankar inför kvällens fina tävlingar som på förhand ser klart överkomlig ut.

Avd 1:
6 TAMLA CELEBER! Mer behöver inte tilläggas.

Avd 2:
5 Aisle Stand känns snudd på lika klar som Tamla då allt talar för tidig spets och bestämma efter eget behag. Mina enda motbud om man vill vara lite crazy är 1 Adena Boko som kan utmana på speed med lucka från högst trolig rygg på favoriten samt 8 Sinova Ribb som är en mycket bra häst som trivs över distansen. Kanske lite långsökt ändå att tro att Sinova ska plocka ner Aisle från dödens (speciellt då jag läst att den ska gå med skor runt om ikväll) men hästen är klart underskattad av spelarkollektivet. Runt 5% just nu är för lite på den. Men Aisle är en stark favorit. Inget snack om det.

Avd 3:
4 Knowledge Face given "etta" här. Dock täta starter och Ludde litar jag nästan aldrig på. Ibland har han galopphandskarna på hela kvällen... Trivs annars på distansen och blir normalt sett svårslagen. Men 8 Omelette känns given att gardera med då den också trivs över distansen och Bergharn har "vässat". Dessa två höjer sig i mina ögon men här kanske det kan löna sig att strecka någon/några till. 1-5-6 i första hand för mig men har egentligen inte feeling för någon speciell utöver 4-8.

Avd 4:
Loppets drag och mest streckvärd är 8 Cruise Speed som är en både stark och snabb häst. Dock lär "alla" stimma upp den så vi lär inte få några 17% på den till slut. 4 Que Linda avgör hur stor chans Cruise har att vinna loppet då den lär susa till spets i första läget. Sen lär Cruise ställa en tidig fråga och skulle den få överta (inte alls långsökt då Linda är ganska oprövad mot sånt här motstånd och distans) är det god chans. Men 4 Que Linda samt 10 Canaka B.F. är givna på systemet också. 4-8-10 räcker för mig.

Avd 5:
Mitt bästa drag för dagen är 10 Harkeröds Wilma där formen pekar spikrakt uppåt och med minsta tempo och draghjälp fram till Axevallas låååånga upplopp blir den tung att stå emot. Dock säger realisten i mig att 4 Barbie Look blåser till spets tidigt och får bestämma. Då blir den svårslagen/oslagbar. Men till runt 70% är det givet att gardera Barbie för mig. 11 Domino Sund är en bra häst och ska också med. 4-10-11 mina A.
Bakom räknas i första hand 12 Love you More som är en bra häst men som svek rejält senast. Med diffus form och dåligt spår mot tuffa motståndare får den bli första B-häst endast. Sista hästen med chans är 7 Helen Roc men den tas bara med på gamla meriter och att den kan öppna bra. Inte imponerat än men Walmann kan det här med att formtoppa hästar till storlopp.

Avd 6:
2 Twigs Tiffany, 10 Roxa Sisu och 12 Alfa Stella gillas skarpt. 3 Tournesol kan vara "hur bra som helst" och den vill jag inte plocka bort. Trist och fegt med fyra hästar i sista där ingen rensar men jag vågar inte plocka bort någon och hittar ingen mer jag vill betala för.


Mest streckvärda:
Avd 4: 8 Cruise Speed (ca 20%)
Avd 5: 10 Harkeröds Wilma (ca 10%)

Överstreckade:
Avd 3: 4 Knowledge Face (drygt 80%)
Avd 5: 4 Barbie Look (70%)
Men detta är inga avslag då båda är givna på systemet men sååå klara känns dom inte.

Lycka till ikväll! Kan bli tal om flerbong.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 15:26   #2
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 340

2012
Stats: 7 - 8 - 0
ROI: 93.28%
Vinstprocent: 46.67%

Standard

Axevalla 15 juli


Topplopp på Axevalla ikväll! Nu reparerar vi lunchen alla!

Helen Roc - Retract 1.70 @ Bet365

Jag har alltid gillat Helen Roc och har sett henne flera gånger, en ärlig kuse i mina ögon som bara galopperat två gånger på 25 starter. Dessvärre har hon inte rosat marknaden i år och har nu ett sämre läge än sin motståndare - som jag inte vet om hon kan hålla upp innerspåret?
Bronx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 15:39   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Efter att ha tagit del av lite intervjuer på ATG bjuder jag på ett systemförslag. Plusinfo på Sinova Ribb gör att jag vill chansa och gardera Aisle Stand. Även Bergh lät väldigt uppåt på Dry Martini i sista och den slinker med. Kommer säkert ta del av fler intressanta intervjuer under kvällen och göra ett "slutspel" men så här känner jag nu:

1: 6 Tamla Celeber
2: 1-5-8
3: 4-8
4: 4-8-10
5: 4-7-10-11-12
6: 2-3-4-10-12
450 kr
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 15:39   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Trådar sammanfogade /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 17:06   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Känns som väldigt starka favoriter. kmr spela ett x10 där jag gaderat allt utom Tamla med stenhårda krav. Samt ett x50 där jag spikar de 3 första jättefavoriterna + 10an i 5e.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 17:08   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 340

2012
Stats: 7 - 8 - 0
ROI: 93.28%
Vinstprocent: 46.67%

Standard

Någon som vet om Nordicbet har bestämt sig för att inte erbjuda H2H i dag? Fanns inga till Lycksele på lunchen och ännu inga till Axevalla, trots att flera andra bolag släppte för minst en timme sen...

Bronx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 18:03   #7
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 3017
Standard

En liten kupong fick det bli!

6
5-8
4-8
2-4-7-8-9-10
4-10
2-10

96*2 - V6
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 18:40   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

hehe, är det någon som lever på sina system? Mycket oväntad start på V65... Untersteiner kör bort segern för tamla, ingen formel1 bil för jävelen... Fine att backa sig sist men får ju vänta att köra fram tills stormen har lagt sig, fick ju hästar framför sig i omgångar nu, visa lite kyla bakom en stor favorit!! Örjan hade aldrigt bummat den!

Aisle Stand drog för hårt i ledningen, pullade, inte så konstigt med torsk då kanske men var knappast på topp, ändå 2a och klio face gör det strålande!

Får vi jobba DD istället. 10-4 intressant! Spelar även 10 mot antagligen 3,12
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 21:22   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Synd att man inte vågade trycka av sina h2h idag. Vart sur pga lunchens som sprack så den sänkte mitt självförtroende. Hade Nettan Palema vs On her toes till 1.60 samt Domino Eson vs Harkeröds Wilma till 1.80
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 21:37   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Synd att man inte vågade trycka av sina h2h idag. Vart sur pga lunchens som sprack så den sänkte mitt självförtroende. Hade Nettan Palema vs On her toes till 1.60 samt Domino Eson vs Harkeröds Wilma till 1.80
Hakeröds Wilma hade vunnit om kusken kunnat köra häst ordentligt. Helt sjukt hur han kan sitta o sova så och sen kasta ut hästen i andra spår. Så det var bara rungood att den hade suttit =)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 21:48   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Hakeröds Wilma hade vunnit om kusken kunnat köra häst ordentligt. Helt sjukt hur han kan sitta o sova så och sen kasta ut hästen i andra spår. Så det var bara rungood att den hade suttit =)
Nu såg jag inte loppet (ska göra det genom atgplay senare). Isåfall hade man väl otur i turen denna gång då. Men men, sånt där jämnar ut sig i längden. I efterhand dåligt spel men som ändå hade genererat pengar.

Får dock säga att ditt inlägg gjorde mig på gladare humör iaf med vetskapen att Domino inte hade förtjänat segern
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-15, 21:56   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu såg jag inte loppet (ska göra det genom atgplay senare). Isåfall hade man väl otur i turen denna gång då. Men men, sånt där jämnar ut sig i längden. I efterhand dåligt spel men som ändå hade genererat pengar.

Får dock säga att ditt inlägg gjorde mig på gladare humör iaf med vetskapen att Domino inte hade förtjänat segern
Bra jag kan glädja någon iaf =) Mest deppig, vunnit mkt med 10 i DD1 :/

Kan inte veta att den vunnit, men eftersom barbie inte var på topp och love you more vann sist från kön så tror jag absolut den hade gjort den om den gjort en prestation i närheten av den spurten den gjorde senast!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td