Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-02, 22:16   #3
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-08-03 Darren Clarke - Ernie Els (WGC Bridgestone Invitational)

Datum: 2011-08-03
Tid: 15:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: WGC Bridgestone Invitational
Match: Darren Clarke - Ernie Els
Period: ft

Spel: Ernie Els ML
Insats: 1.00
Odds: 1.952
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Bridgestone Invitational drar alltså igång och det stora samtalsämnet är ju förstås Tigers comeback. I skuggan av detta hamnar alltså den senaste i raden av Majors-vinnare - Darren Clarke. Clarke vann ju som bekant The Open Championship på Royal St. George för snart en månad sedan men jag tror han inte alls passar på banan vi har framför oss de närmaste fyra dagarna.

Clarke har spelat en tävling sedan vinsten, det var senaste helgen på "hemmaplan" i Irish Open där det blev en missad cut (69-74). Självfallet är det känslomässigt att vinna en major efter en sådan lång karriär och jag tror det är svårt att bli motiverad igen. Att Clarke skulle ha långt kvar på karriären tror jag dessutom inte är sannolikt. De senaste par säsongerna har han dragit sig tillbaka på Antrims nordkust och i princip endast spelat på Europa-touren. Detta är även något som talar emot honom i Bridgestone.

Ernie Els har inte riktigt kommit in i årets säsong, särskilt med tanke på att han hade ett av sina bättre år förra omgången. Det har blivit en vinst på Europa-touren (i Sydafrika). Ett par saker talar dock för att han kommer göra bättre resultat denna helgen. I den senaste PGA-tävlingen i Kanada spelade han betydligt bättre golf än på länge. Sista rundan föll allting på plats och det blev en 66:a (på en relativt svårspelad Vancouver-bana). De enda resultaten som står ut för övrigt den här säsongen är just under WGC. I Accentures matchplay blev det en delad 17:e plats och i Cadillac Championship blev det en 15:e plats.

Statistiskt ligger spelarna ganska jämnt och det är GIR där de tjänar sina slag. Men man får inte glömma att Clarke spelat majoriteten av sina tävlingar i Europa och han trivs bäst på links-banor.

Det som talar emot spelat är definitivt Els form som kan ifrågasättas. Men det är en klasspelare som i grund och botten är bättre än Clarke. Jag tror att det finns risk att båda missar cutten men i bra väder och på en lång amerikansk bana ska Els ha fördel här. Det här tar Big Easy hem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3), Andreas15 (+1), Boone (+2)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat