Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-02, 10:53   #1
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

World Golf Championships-Bridgestone Invitational


Dags för WGC Bridgestone Invitational!

4:e Augusti-7:e Augusti

http://www.pgatour.com/tournaments/r476/


Banan är känd för sin enorma längd och kallas för "The Monster" av spelarna.


Eftersom banan spelas så lång är det givetvis viktigt att vara stark ifrån tee. Så mitt val av vinnare faller på Dustin Johnson. Det känns som att det är dags för honom att vinna någonting nu, han har allt som krävs. Formen är bra med bl.a en 2:a-placering i British open i mitten av Juli.
21 i odds tycker jag helt klart är värt att testa för en liten peng.


Kom med egna tankar eller diskussion om tävlingen!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2011-08-02 klockan 12:05.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 13:12   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med tråd, finns en del intressanta matchups och jag väntar med spännings på maddmax

Jason Day mot Rickie Fowler till 1.95 känns bra. Fowler brukar ju spela rätt bra inledningsvis men det jag tycker att det aldrig känns som att han riktigt håller för hela helgen. Jason Day är en lirare som jag tycker om, 2 andraplatser på PGA-touren i år.

Skiljer mer än .4 slag i average score i år och 39 platser på rankningen, där Day för tillfället är 8. Dessutom har Fowler ful sving och i mitt tycker gräsliga kläder.

Ska fundera lite till, men det lutar mot spel för mig.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-02, 21:16   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-08-03 Darren Clarke - Ernie Els (WGC Bridgestone Invitational)



Datum: 2011-08-03
Tid: 15:00
Sport: Golf
Land: Internationell
Liga: WGC Bridgestone Invitational
Match: Darren Clarke - Ernie Els
Period: ft

Spel: Ernie Els ML
Insats: 1.00
Odds: 1.952
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Bridgestone Invitational drar alltså igång och det stora samtalsämnet är ju förstås Tigers comeback. I skuggan av detta hamnar alltså den senaste i raden av Majors-vinnare - Darren Clarke. Clarke vann ju som bekant The Open Championship på Royal St. George för snart en månad sedan men jag tror han inte alls passar på banan vi har framför oss de närmaste fyra dagarna.

Clarke har spelat en tävling sedan vinsten, det var senaste helgen på "hemmaplan" i Irish Open där det blev en missad cut (69-74). Självfallet är det känslomässigt att vinna en major efter en sådan lång karriär och jag tror det är svårt att bli motiverad igen. Att Clarke skulle ha långt kvar på karriären tror jag dessutom inte är sannolikt. De senaste par säsongerna har han dragit sig tillbaka på Antrims nordkust och i princip endast spelat på Europa-touren. Detta är även något som talar emot honom i Bridgestone.

Ernie Els har inte riktigt kommit in i årets säsong, särskilt med tanke på att han hade ett av sina bättre år förra omgången. Det har blivit en vinst på Europa-touren (i Sydafrika). Ett par saker talar dock för att han kommer göra bättre resultat denna helgen. I den senaste PGA-tävlingen i Kanada spelade han betydligt bättre golf än på länge. Sista rundan föll allting på plats och det blev en 66:a (på en relativt svårspelad Vancouver-bana). De enda resultaten som står ut för övrigt den här säsongen är just under WGC. I Accentures matchplay blev det en delad 17:e plats och i Cadillac Championship blev det en 15:e plats.

Statistiskt ligger spelarna ganska jämnt och det är GIR där de tjänar sina slag. Men man får inte glömma att Clarke spelat majoriteten av sina tävlingar i Europa och han trivs bäst på links-banor.

Det som talar emot spelat är definitivt Els form som kan ifrågasättas. Men det är en klasspelare som i grund och botten är bättre än Clarke. Jag tror att det finns risk att båda missar cutten men i bra väder och på en lång amerikansk bana ska Els ha fördel här. Det här tar Big Easy hem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3), Andreas15 (+1), Boone (+2)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 08:38   #4
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Med tanke på Tigers record http://www.pgatour.com/tournaments/r...ers/index.html i just denna tävlingen så blir mitt spel Tiger vinna @ 21 och Tiger Topp10 @ 3 (snittodds Betfair)

Tiger säger själv att han nu är helt smärtfri och kan slå/gå/röra sig utan att det gör ont alls, långskott att han vinner såklart men med tanke på hur bra han trivs i just denna turre så är 21 resp 3 ggr värt en liten peng IMO.

Swinga lugnt

Senast redigerad av Kirtap den 2011-08-03 klockan 08:44.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 16:54   #5
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Med tanke på Tigers record http://www.pgatour.com/tournaments/r...ers/index.html i just denna tävlingen så blir mitt spel Tiger vinna @ 21 och Tiger Topp10 @ 3 (snittodds Betfair)

Tiger säger själv att han nu är helt smärtfri och kan slå/gå/röra sig utan att det gör ont alls, långskott att han vinner såklart men med tanke på hur bra han trivs i just denna turre så är 21 resp 3 ggr värt en liten peng IMO.

Swinga lugnt
Värt att notera att Tiger kom nästsist förra året på +18, bara en svensk var sämre (Stenson).

Men heja Tiger, golfen är lite mer intressant när han spelar bra.
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:07   #6
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Jo, samt att detta var innan det kom ut att han varit otrogen osv, det är ju sedan dess som han har klappat igenom.
Nu har han ju haft uppehåll på 11 veckor, vilket kanske kan fungera som en nytändning. Ska i varje fall bli intressant att se honom spela!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:08   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av saman Visa inlägg
Värt att notera att Tiger kom nästsist förra året på +18, bara en svensk var sämre (Stenson).

Men heja Tiger, golfen är lite mer intressant när han spelar bra.
Men förra året hade ju tiger sina älskarinnor att tänka på också Nu är han fokuserad och har inget annat för sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1), Iamthelegion (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:09   #8
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Men förra året hade ju tiger sina älskarinnor att tänka på också Nu är han fokuserad och har inget annat för sig.
Han är fokuserad på att hitta fler.....
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iamthelegion (+1)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:38   #9
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Om jag inte minns helt fel så va det hösten 2009/våren 2010 som hans älskarinnor dök upp... Han va va jag vet skadad/hade rejäla problem med swingen hösten 2010. Eller?
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 19:10   #10
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Woods har ny caddie också för er som inte vet det.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 20:29   #11
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Nygammal, killen som bär gick Caddie till Tiger när han va yngre
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 20:38   #12
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kirtap Visa inlägg
Nygammal, killen som bär gick Caddie till Tiger när han va yngre
Men Bell bär bara tillfälligt tills han hittar en ny, det är inget permanent. Bryon är bara en som mäter avstånd och bär klubbor. Möjligtvis kan det ha en avslappnande effekt dock eftersom de är gamla polare.

Senast redigerad av Donald den 2011-08-03 klockan 20:40.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 20:55   #13
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Men Bell bär bara tillfälligt tills han hittar en ny, det är inget permanent. Bryon är bara en som mäter avstånd och bär klubbor. Möjligtvis kan det ha en avslappnande effekt dock eftersom de är gamla polare.
Han gör iofs mer än så skulle jag tro i o med att dom vunnit 2 tunga amatör titlar tillsammans, bla US Am... men en perm caddie lär han inte bli skulle jag tro. Och att han är en mkt god vänn skadar nog inte.

Senast redigerad av Kirtap den 2011-08-03 klockan 21:00.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-04, 22:08   #14
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

maddmax rek kommer att sitta som en smäck (iaf om man går efter officiella leaderbordet, och den lär inte ha fel). Även fast Els inte lirade någon värst bra golf så har Clarke spelat mycket sämre och ligger näst sist.
Grattis maddmax och ni andra som ryggade golf-gurun maddmax!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 01:59   #15
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
maddmax rek kommer att sitta som en smäck (iaf om man går efter officiella leaderbordet, och den lär inte ha fel). Även fast Els inte lirade någon värst bra golf så har Clarke spelat mycket sämre och ligger näst sist.
Grattis maddmax och ni andra som ryggade golf-gurun maddmax!
Inte jinxa nu, glöm inte att samtliga spelare får spela 4 dagar då det inte finns någon cut i den här tävlingen. Skiljer "bara" 6 slag.
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td