Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-05, 17:01   #1
Fordie

Fordies avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

PowerPlayProffsetPeter

***update*** Se detta inlägg som en introducering om vem jag är och vad jag har för mål. Resten på framsidan har inget av värde för er. Från och med detta inlägg >https://www.sharps.se/forums/134480-post58.html< börjar mitt seriösa spel. ***update***

Hej

Jag heter då som ni förstår Peter.
Jag är 25 år och sitter för nuvarande (ironiskt nog) på rehab, alla gör vi misstag i livet.
Jag har inga barn och gjorde nyligen slut med min flickvän efter 5 år då jag ansåg att hon var oansvarig.
Jag är uppväxt i Sthlm, men har på senare år bott i Uppsala.
Jag brinner för bilar och är virtuos när det kommer till elektronik och teknik, speciellt IT.
Jag har spelat nästan hela mitt liv, när jag var 10-12 gick jag och bara kryssade i lite på stryktipset men mamma tog lapparna ifrån mig så ingen aning om jag någonsin vann. Vet dock att anledningen till att jag hejar på Man. U. är för att varje gång jag spelade på dom så vann dom och jag kunde köpa mer hockeykort.
Jag har varit (är) pokerspelare och har under vissa perioder levt på mitt spel, men pga ADHD så kan jag inte hålla i min bankrulle utan skottar gärna $50/100 (och problem med tilt behöver jag nog inte ens nämna?), men omaha $2/4 är det jag gjort mest pengar på och även fixed limit $5/10. Jag har haft uppehåll från pokern över ett år nu och har inga planer på en comeback än. Jag måste lära mig hantera tilt innan jag vågar mig på det igen. OMAHA är ju inte direkt ett lågvariansspel.
Vissa här vet vem jag är och jag kan bara kort inflika att jag suttit på rehab i 5 mån och numera är ren, så frågor om det kan ni ta i PM istället för att klanka på mitt tidigare liv i tråden.

Jag har alltid haft ett stort intresse i spel. Spelade själv hockey under flera år. Har släkt i AIKs A-lag, en kassör hos DIF hockey och en långtbortistan-släkting i Jokerit. Är även vän med en domare från midjylland som numera dömmer högre ligor, även här i Sverige.
Och det är väl mest därifrån jag får lite info då och då och försöker göra pengar på det.

Jag kan ingenting om fotboll. Men jag har Asperger och är således förbannat grym på statistik, analyser, se mönster och liknande. Jag har te.x. 12 vinster på rad i finska ligan och jag vet ingenting om dom mer än att jag läst resultaten på text-tv och således "sett mönstret". Fick senast in FF Jaro mot HJK som gav fina pengar.

Är inte rik utan spelar för drygt 2000kr i månaden.
Hittade denna sidan och det som förmodligen kommer göra jätteskillnad för mig är att jag kommer börja spela singlar, ni skulle nog bli mörkrädda om jag började ta kort på mina 5-6-7-8lingar som alla har en sak gemensamt: ETT FEL PÅ ALLA!!! GAH!! Och enkelt uträknat visar ju att om jag sätter 4/5, 5/6, 6/7 etc så borde jag ju gå plus, eller hur?

Jag har ingen fast bankrulle utan ser min inkomst som en "dynamisk" rulle och sen brukar jag spela för mer än min fasta summa på 50kr per kupong när jag vinner. Även detta kommer ändras nu sen jag blev medlem här.

Mål med dagboken har jag väl inga direkt.
Det är typ:
* Börja spela bara singlar, någon dubbel blir det dock
* Skaffa mig en BR - jag har ändå tänkt sluta spela poker så jag tar nog den BR'en och spelar för
* Fortsätta spela för att det är kul och inte ta så hårt på förlusterna (i pokern kunde jag inte hålla brm, torskade jag 2 inköp var det direkt in med hela rullen och skotta)
* Lära mig så mycket som möjligt av er som kan, för att maximera mina vinster i vinter. Jag kan hockey och har varje vinter vunnit en liten hacka här och där men med eran hjälp kanske en liten hacka kan bli en stor hacka.
* Hålla mig från att bli beroende, kanske med er hjälp? Har en gång i tiden varit så beroende att jag sålde allt jag ägde för att kunna lira poker.
* Sist men inte minst, försöka slita mig ifrån svs, men jag gillar hela ritualen av att spela irl och få en "kupong" att lämna in och gillar ljudet maskinen ger ifrån sig vid vinst Sen är jag otroligt beroende av deras "powerplay" då det är min största inkomstkälla vintertid ***(Detta är nu fixat tack vare nordicbets underbara betalningssätt)****
* Orealistiskt just nu iaf, men försöka bli rik och kunna leva på mitt spelande en vacker dag.
* Lära mig spela för max 10% av bankrullen. Detta kommer bli svårast av allt och tips mottages gärna.

Kommer lägga upp en spreadsheet på mina spel, så ni får se hur det går.
För mig kommer 1 unit stå för 10kr tills jag har en rulle på minst 5000kr, då jag ökar 1 unit till 100kr.

I övrigt vill jag bara säga att jag trivs enormt på denna sida.
Jag joinade IRC-servern och kände mig väldigt välkommen direkt - i vanliga fall när man är ny på en IRC-server känner man att folk är dryga översittare som inte vill ha dit nytt folk, det var precis tvärtom här.

Hoppas ni gillar min dagbok, den kommer handla om mycket, inte bara spelande. Hoppas det är okey, men folk brukar uppskatta min humor bl.a. (jag har som exempel störst dagbok på pokerforum.nu och 2an har knappt hälften av visningarna)

Som slutord så vill jag säga tack för att jag får vara en del av detta community, jag tror det kommer ändra hela mitt sätt att se på spel.

Yours truly
Peter "Fordie" Virtanen

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. (Jag är ok med att ni skriver typ "Själv spelade jag 2 ifall jag har spelat en 1a, bara ni motiverar varför)
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd. Med mig är det dock ok att diskutera spelet under matchens gång så ni vet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5), Jonken (+10), eddieh (+1), vartanii (+10)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 16:02. Anledning: ***UPDATE!!!***
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat