Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-05, 16:01   #1
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

PowerPlayProffsetPeter




***update*** Se detta inlägg som en introducering om vem jag är och vad jag har för mål. Resten på framsidan har inget av värde för er. Från och med detta inlägg >https://www.sharps.se/forums/134480-post58.html< börjar mitt seriösa spel. ***update***

Hej

Jag heter då som ni förstår Peter.
Jag är 25 år och sitter för nuvarande (ironiskt nog) på rehab, alla gör vi misstag i livet.
Jag har inga barn och gjorde nyligen slut med min flickvän efter 5 år då jag ansåg att hon var oansvarig.
Jag är uppväxt i Sthlm, men har på senare år bott i Uppsala.
Jag brinner för bilar och är virtuos när det kommer till elektronik och teknik, speciellt IT.
Jag har spelat nästan hela mitt liv, när jag var 10-12 gick jag och bara kryssade i lite på stryktipset men mamma tog lapparna ifrån mig så ingen aning om jag någonsin vann. Vet dock att anledningen till att jag hejar på Man. U. är för att varje gång jag spelade på dom så vann dom och jag kunde köpa mer hockeykort.
Jag har varit (är) pokerspelare och har under vissa perioder levt på mitt spel, men pga ADHD så kan jag inte hålla i min bankrulle utan skottar gärna $50/100 (och problem med tilt behöver jag nog inte ens nämna?), men omaha $2/4 är det jag gjort mest pengar på och även fixed limit $5/10. Jag har haft uppehåll från pokern över ett år nu och har inga planer på en comeback än. Jag måste lära mig hantera tilt innan jag vågar mig på det igen. OMAHA är ju inte direkt ett lågvariansspel.
Vissa här vet vem jag är och jag kan bara kort inflika att jag suttit på rehab i 5 mån och numera är ren, så frågor om det kan ni ta i PM istället för att klanka på mitt tidigare liv i tråden.

Jag har alltid haft ett stort intresse i spel. Spelade själv hockey under flera år. Har släkt i AIKs A-lag, en kassör hos DIF hockey och en långtbortistan-släkting i Jokerit. Är även vän med en domare från midjylland som numera dömmer högre ligor, även här i Sverige.
Och det är väl mest därifrån jag får lite info då och då och försöker göra pengar på det.

Jag kan ingenting om fotboll. Men jag har Asperger och är således förbannat grym på statistik, analyser, se mönster och liknande. Jag har te.x. 12 vinster på rad i finska ligan och jag vet ingenting om dom mer än att jag läst resultaten på text-tv och således "sett mönstret". Fick senast in FF Jaro mot HJK som gav fina pengar.

Är inte rik utan spelar för drygt 2000kr i månaden.
Hittade denna sidan och det som förmodligen kommer göra jätteskillnad för mig är att jag kommer börja spela singlar, ni skulle nog bli mörkrädda om jag började ta kort på mina 5-6-7-8lingar som alla har en sak gemensamt: ETT FEL PÅ ALLA!!! GAH!! Och enkelt uträknat visar ju att om jag sätter 4/5, 5/6, 6/7 etc så borde jag ju gå plus, eller hur?

Jag har ingen fast bankrulle utan ser min inkomst som en "dynamisk" rulle och sen brukar jag spela för mer än min fasta summa på 50kr per kupong när jag vinner. Även detta kommer ändras nu sen jag blev medlem här.

Mål med dagboken har jag väl inga direkt.
Det är typ:
* Börja spela bara singlar, någon dubbel blir det dock
* Skaffa mig en BR - jag har ändå tänkt sluta spela poker så jag tar nog den BR'en och spelar för
* Fortsätta spela för att det är kul och inte ta så hårt på förlusterna (i pokern kunde jag inte hålla brm, torskade jag 2 inköp var det direkt in med hela rullen och skotta)
* Lära mig så mycket som möjligt av er som kan, för att maximera mina vinster i vinter. Jag kan hockey och har varje vinter vunnit en liten hacka här och där men med eran hjälp kanske en liten hacka kan bli en stor hacka.
* Hålla mig från att bli beroende, kanske med er hjälp? Har en gång i tiden varit så beroende att jag sålde allt jag ägde för att kunna lira poker.
* Sist men inte minst, försöka slita mig ifrån svs, men jag gillar hela ritualen av att spela irl och få en "kupong" att lämna in och gillar ljudet maskinen ger ifrån sig vid vinst Sen är jag otroligt beroende av deras "powerplay" då det är min största inkomstkälla vintertid ***(Detta är nu fixat tack vare nordicbets underbara betalningssätt)****
* Orealistiskt just nu iaf, men försöka bli rik och kunna leva på mitt spelande en vacker dag.
* Lära mig spela för max 10% av bankrullen. Detta kommer bli svårast av allt och tips mottages gärna.


Kommer lägga upp en spreadsheet på mina spel, så ni får se hur det går.
För mig kommer 1 unit stå för 10kr tills jag har en rulle på minst 5000kr, då jag ökar 1 unit till 100kr.

I övrigt vill jag bara säga att jag trivs enormt på denna sida.
Jag joinade IRC-servern och kände mig väldigt välkommen direkt - i vanliga fall när man är ny på en IRC-server känner man att folk är dryga översittare som inte vill ha dit nytt folk, det var precis tvärtom här.

Hoppas ni gillar min dagbok, den kommer handla om mycket, inte bara spelande. Hoppas det är okey, men folk brukar uppskatta min humor bl.a. (jag har som exempel störst dagbok på pokerforum.nu och 2an har knappt hälften av visningarna)

Som slutord så vill jag säga tack för att jag får vara en del av detta community, jag tror det kommer ändra hela mitt sätt att se på spel.

Yours truly
Peter "Fordie" Virtanen

Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. (Jag är ok med att ni skriver typ "Själv spelade jag 2 ifall jag har spelat en 1a, bara ni motiverar varför)
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd. Med mig är det dock ok att diskutera spelet under matchens gång så ni vet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5), Jonken (+10), eddieh (+1), vartanii (+10)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 15:02. Anledning: ***UPDATE!!!***
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 16:07   #2
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Lycka till Peter!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fordie (+5)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 16:15   #3
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kör hårt Peter, Och varmt välkommen!
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 16:21   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lycka till, tar emot dock att önska någon med spelberoende lycka till inom spel. Varför skulle du behärska detta och inte tilta? Är detta verkligen genomtänkt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zeke (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-05, 16:24   #5
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Fordie som bodde där han gick bort sig i skogen, minns inte vart det var <10 mil från Uppsala?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 00:22   #6
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Fordie som bodde där han gick bort sig i skogen, minns inte vart det var <10 mil från Uppsala?
Finns bara en Fordie. Men utveckla gärna vad du pratar dom.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 20:40   #7
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Lycka till, tar emot dock att önska någon med spelberoende lycka till inom spel. Varför skulle du behärska detta och inte tilta? Är detta verkligen genomtänkt?
Ja, vad svarar man på detta. "Jag är inte spelberoende" säger väl alla speltorskar.

Nejdå, jag har väldigt bra självinstinkt, har fått mycket beröm av min läkare och han borde ha bra koll då han är överläkare på akademiska.
Jag vet att jag spelar lite mycket och har senaste två veckorna inte spelat för mer än 50kr pga detta och så fort det eskalerar känner jag att "Nej, nu är det på väg åt fel håll".

Jag spelar endast för att det är roligt (och det är ju tråkigt att förlora pengar) och kommer alltid att göra det. Den dagen det inte längre är roligt att spela utan jag bara gör det för pengarna (som det blev med pokern efter 4 år) så kommer jag sluta (som jag gjort med pokern).

Den stora skillnaden mellan poker och betting är väl att när jag spelade poker och verkligen jättetiltade så var det bara köpa in hela bankrullen på för höga nivåer och sen satt jag oftast och tröck all in så fort jag fick en hand (i omaha kan man i princip spela 50% pfr och ändå vinna - ifrågasätt om ni vill men jag har då gjort det över 100 000 händer).
I betting är det helt annat, speciellt just nu då jag varken har internetbank, visa och neteller och moneybookerskontona står tomma.
Jag spelar således hos svenska spels ombud.
Och även när jag fixar tillbaka mitt visa kommer det inte kunna gå via impuls som det sågärna gör när man har ADHD. Förlorar jag en match och blir förbannad över det så krävs det eftertanke att välja vilken match jag ska sätta alla mina pengar på etc.
Sen har jag alltid, sen jag började spela poker, alltid spelat med väldigt tajt bankrulle, kanske 20-30 inköp, och dessutom på ett högvariansspel som omaha är, där man rekommenderas att ha minst 100 inköp, därför har i princip varje all-in förlust tiltat mig.
Jag kommer hålla stenhårt på 1-5 "unit" (inbillar jag mig iaf), aldrig över 10% iallafall och förmodligen inte ens så mycket.

Ja, detta långa försvarstal är ju som ett bevis på att jag är spelberoende, annars hade jag inte behövt förneka det med så mycket text.
Men jag vill bara skriva hur jag ser på sportsbetting, jämfört med poker.
Min största svaghet kommer ligga i att nordicbet som jag tänkte börja på, har en väldigt skön pokerklient.
Jag måste kontakta dom och fråga om jag kan få bli spärrad på microgaming-nätverket, för annars kommer jag spela bort mina vinster på poker.

Som slutord vill jag bara säga att ja, jag erkänner att jag har en beroendepersonlighet. Men jag har sagt till mig själv att aldrig låna mer än 20kr för att spela och har hållt det i 4 månader. Nu ska jag satsa på att inte låna över huvud taget. Men det blir lätt så om man hittat ett spel man vill lira och kanske inte vill splitta 500 när man har 80. Aja.

Tack iaf för lyckönskningen, jag tror att med eran hjälp kan jag både bli en vinnande spelare, hålla i mina vinster och även se upp för att fastna i ett beroende.
Därför vädjar jag er att om ni ser att jag börjar slänga in spel varje dag så säg till och fråga hur

Oj, skrev detta för flera timmar sen, råkade trycka förhandsgranska och inte skicka. Nåja.

// Fordie
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 20:42   #8
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Lycka till Peter!
Tack så mycket!
OT Så verkar du vara en trevlig prick jag gärna pratar mer med.

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Kör hårt Peter, Och varmt välkommen!
Tackar tackar!
Hoppas min dagbok blir till ett rent nöje både spelmässigt och innehållsmässigt!

// Fordie
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 21:08   #9
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 21:15   #10
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Bland det mest tragiska jag läst - du skall omedelbart sluta spela och söka hjälp! Allt annat är bara konstgjord andning för dig...! Du kommer aldrig bli en vinnande spelare om man läser vad du skrivit! För att, enligt dig själv, ha en ADHD-personlighet så är du väldigt slarvig och inte så noggrann som du borde vara - särskilt med en sådan diagnos... Den enda diagnos jag skulle vilja sätta på dig är just det du själv åberopar, nämligen att du är en "beroendepersonlighet" - du är spelgalen, helt enkelt!!!

Och sådana blir aldrig vinnande i längden...!

/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
umebon (+5)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 23:48   #11
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Du måste ha levt bakom en sten om detta är det mest tragiska du läst.
Vidare så har du ju inte ens läst inlägget som säger åt mig att söka hjälp.
Du blandar ihop ADHD med Asperger.
Ja, jag måste vara spelgalen som spelar 1-2 dagar i veckan för max 200kr.

Ett hett tips är att i framtiden läsa inlägget innan du svarar på det och även ta reda på fakta innan du hävdar att man är "si och så" med en diagnos. ADHD är slarvighet personifierat ffs.

Misstänker att du trollar. Annars är det något som inte står helt rätt till.

// Fordie
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-06, 23:54   #12
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Du måste ha levt bakom en sten om detta är det mest tragiska du läst.
Vidare så har du ju inte ens läst inlägget som säger åt mig att söka hjälp.
Du blandar ihop ADHD med Asperger.
Ja, jag måste vara spelgalen som spelar 1-2 dagar i veckan för max 200kr.

Ett hett tips är att i framtiden läsa inlägget innan du svarar på det och även ta reda på fakta innan du hävdar att man är "si och så" med en diagnos. ADHD är slarvighet personifierat ffs.

Misstänker att du trollar. Annars är det något som inte står helt rätt till.

// Fordie

Ja, jag blandade ihop bokstavskombinationerna men temat är det samma - du har problem...!

Inget du kommer lösa genom att spela mer - trust me, I know!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 00:08   #13
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Ja, jag blandade ihop bokstavskombinationerna men temat är det samma - du har problem...!

Inget du kommer lösa genom att spela mer - trust me, I know!

/Badass
Asperger är ingen bokstavsdiagnos/kombination, det är högfungerande autism, tillskillnad från ADHD som är ett neuropsykiatriskt handikapp/funktionsnedsättning, jag "lider" av båda och kan vara precis hur slarvig jag vill då språk inte är mitt specialintresse.

Jag har aldrig påstått att spela (mer, what?) komma att lösa några problem alls, förutom kanske lite tristess då jag är väldigt tydlig (prova läsa första inlägget innan du skriver) att jag endast spelar för att det är kul, men vill hålla det på en seriös nivå, men att den dagen det slutar vara roligt så kommer jag sluta spela.

-holms +troll

// Fordie

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-07 klockan 00:10.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 00:49   #14
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Skit i bullshit-talkern, Fordie! Kör på så får vi se vart det bär av.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 10:32   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Tycker TS ska ha stor eloge för att se sitt problem och ta det på denna nivå som han gör.
Sharps har några tusen medlemmar vad jag förstår, jag VET att inte många % är vinnande.
De flesta har det som ett litet nöje, alla nöjen kostar pengar och i mina ögon ligger hans nöje idag på rätt billig nivå...

Finns nog andra, tom här på forumet som har större spelproblem men fortsätter ändå, det hör till mänskligt beteende att förneka spelberoendet.
Vad jag kan se har han det på hobby nivå helt och hållet, men ändå spela seriöst, och framförallt kanske ventilera sitt spelade här.
Jag säger bara lycka till och hoppas du mår bra, det är det viktigaste!

God Jul!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10), Shell Peppe (+1)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td