Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-07, 22:53   #101
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Oj, jag kan inte tro att Reds är redo för en titel. Inte hur mycket jag en försöker. Som jag ser det så måste vi ha in en vänsterback och en mittback utav klass för att kunna hota på allvar.

Ponera att vi får in Enrique eller Cissokho till vänsterkanten samt Cahill, Dann eller allra helst Micah Richards så skulle jag kunna tro att vi hade en titelchans.

Reina är världsklass i mål, frågan är om han inte är bäst i PL nu? Cech är inte lika bra längre, VDS slutar och De Gea för omogen fortfarande. Hart är bra, men har en bit till Pepe imo. Ingen annan i EPL är bättre än nämnda iaf.

Glen Johnson/Kelly på högerbacken är hög klass men inte absolut världsklass. Kelly är Englands nästa stora försvarare tror jag.

Vänsterbacken är för tunn med Jack Robinsson, Aurelio och GJ som vikarie.

Mittbackarna Skrtl, Agger, Carra är bra men inte världsklass. Agger är världsklass som hel vilket han sällan är. De andra två är solida men inte mer. Behöver ha in en stark mittback till.

Defensiv mittfält Lucas Leiva är en världsklasspelare. Finns otalig mängd statistik som visar hans värde från förra året som en hel fotbollsvärld av soffcoacher inte ser när de kollar på fotboll. Tror att man kan spela med 3 centrala offensiva mittfältare och att allt blir bra då. Ordinarie i brasiliens landslag, enough said.

Centralt mittfält: Gerrard, Adam, Hendo, Spearing, Shelvey, Aquilani, Meireles: Här finns allt, kreativitet, intensitet, talang, passningsfötter, skott, krossar, djupledslöpningar etc. Bra mix och jag hoppas att alla stannar om de inte själva verkligen vill bort.

Kanter: Kuyt, Downing, Suarez, Hendo, Rodrigues: Här finns verkligen allt med, saknas kanske en riktigt bred högerytter även om Downing kan och kommer spela en del där i år.

Anfall: Carroll, Suarez, Ngog: Tyngd, teknik och kreativitet. Saknar dock ett bättre alternativ till Carroll. Ngog är och kommer troligen aldrig bli bra nog för en titelutmanare i EPL.

Topp 4 är mitt mål i år och jag tror vi tar det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2), Slurf (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat