Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.
Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.
Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.
Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
|