Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-07, 11:11   #16
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jag vill iallafall önska dig Fordie lycka till,och välkommen till Sharps.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 11:11   #17
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till!
Har dock svårt att tro att man kan bruka något man missbrukat tidigare.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 13:24   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Lycka till!
Har dock svårt att tro att man kan bruka något man missbrukat tidigare.
Jo inom spel funkar det att gå den hårda vägen för att lära sig. Kan till och med vara en fördel att inte ha glidit fram på en räkmacka från dag ett för då står man utan försvar den dagen det börjar blåsa motvind från alla håll samtidigt.

Funkar däremot inte för en som varit torsk på spriten, eller tyngre saker än så. Det är många som försökt och mig veterligen har ingen lyckats.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 22:36   #19
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Finns bara en Fordie. Men utveckla gärna vad du pratar dom.
Nja var bara en tråd på fb som jag hängde en del i och minns någon fordie där
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 10:00   #20
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Skit i bullshit-talkern, Fordie! Kör på så får vi se vart det bär av.
Ville bara reda ut begreppen, han vet ju inte ens skillnad på aspie och adhd, så man måste ju förklara för dom mindre vetande.

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Tycker TS ska ha stor eloge för att se sitt problem och ta det på denna nivå som han gör.
Sharps har några tusen medlemmar vad jag förstår, jag VET att inte många % är vinnande.
De flesta har det som ett litet nöje, alla nöjen kostar pengar och i mina ögon ligger hans nöje idag på rätt billig nivå...

Finns nog andra, tom här på forumet som har större spelproblem men fortsätter ändå, det hör till mänskligt beteende att förneka spelberoendet.
Vad jag kan se har han det på hobby nivå helt och hållet, men ändå spela seriöst, och framförallt kanske ventilera sitt spelade här.
Jag säger bara lycka till och hoppas du mår bra, det är det viktigaste!

God Jul!
Tack tack!
Ja, jag är nog inte vinnande heller, men sen står jag för det också. Hittils iår är jag dock +2000kr, vilket kan ses som ganska mycket eftersom min maxinsats är 50kr.
Ja, precis, spela är bara ett nöje för mig och jag registrerade mig här för att lära mig så mycket som möjligt om mitt nöje, för det är ju helt klart roligare när man vinner

Jag vet inte om jag är beroende, kanske är det så, inget jag förnekar om folk anser att det är så. Men om man jämför med förr då jag utan eftertanke slängde iväg 10 000kr med AQo så kanske det har blivit lite bättre då jag analyserar och kollar upp matcherna, tidigare matcher, statistik osv innan jag lägger min femtilapp. Och skulle det visa sig att jag blir vinnande kommer jag nog "anställa" någon som får hjälpa mig se till att det inte spinner iväg och blir för mycket pengar, för för mig personligen är det enklare att lägga $80 på en match på nätet än att ge 600kr till tjejen i kassan.

Kul att man blir uppskattad trots den bakgrund man har. Eloge till dig med som kan se ens brister och ändå önska en lycka till, inte alla som kan det utan gärna skriker "speltorsk! sluta spela innan du bor på gatan!"

God jul!


Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Jag vill iallafall önska dig Fordie lycka till,och välkommen till Sharps.
Tackar tackar! Känner mig riktigt välkommen här och tror jag kommer stortrivas, speciellt efter att ha ryggat några rekningar och blivit miljonär

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Lycka till!
Har dock svårt att tro att man kan bruka något man missbrukat tidigare.
Ja, jag har också svårt att tro det. Men för mig är poker och sportsbetting två helt skilda saker och jag har aldrig missbrukat sportsbetting då jag aldrig ansett att jag haft edge i det, i poker har jag ju iaf kunnat inbilla mig att jag har edge.


Tack till alla lyckönskningar och tack för att jag får vara en del av erat community, sällan man stöter på ett ställe där genom-snittet är såhär trevliga!

// Fordie
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 10:03   #21
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Nja var bara en tråd på fb som jag hängde en del i och minns någon fordie där
Haha, jaså? Har du någon länk?

// Fordie
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 10:33   #22
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Nåja, nog med skitsnack, idag börjar spelandet!

Gick ut fint när jag besökte ombudet idag då jag i fredags när jag var och köpte cigg hade 8kr på mig, så jag klickade i några matcher (såna som ger massa betalt om alla slår in) och sen lät jag xperten välja resten. Fick 99kr i retur.
Måste ha varit bra utdelning i lördags eftersom 10 rätt gav 99kr, brukar ju bara vara en tjuga eller så på 11 rätt.

Nåja, såhär ser dagens spel ut:
Inget fancy eller ovanligt, utan bara favoriterna på dom få spel som fanns att tillgå.
Jag spelar som sagt på SvS, och det är för att jag inte har internetbank, visa och bojkottar neteller och moneybookers, men det är en annan diskussion en annan gång.
Input gällande matcherna mottages dock tacksamt.

Ogiltigt spel-ID: 461856

Ogiltigt spel-ID: 461855

Ogiltigt spel-ID: 461854

Ogiltigt spel-ID: 461849

Ogiltigt spel-ID: 461851

Ogiltigt spel-ID: 461852



Jag är som ni nog förstår helt ny när det gäller det här med sheets och grejer så jag hoppas det duger ändå.
Jag vill gärna posta alla mina spel i tråden, är det ok enligt reglerna?

Riktlinjer, tips m.m ang spel tas emot jättetacksamt. Te.x. "spela aldrig under 1.50" och liknande. Jag anser att te.x. ett spel på 1.35 kan vara bra om jag är helt säker på att dom vinner. Säker kan man ju aldrig vara, bollen är ju rund, men ni fattar nog vad jag menar.

// Fordie

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-09 klockan 20:35.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 10:49   #23
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Nåja, nog med skitsnack, idag börjar spelandet!

Gick ut fint när jag besökte ombudet idag då jag i fredags när jag var och köpte cigg hade 8kr på mig, så jag klickade i några matcher (såna som ger massa betalt om alla slår in) och sen lät jag xperten välja resten. Fick 99kr i retur.
Måste ha varit bra utdelning i lördags eftersom 10 rätt gav 99kr, brukar ju bara vara en tjuga eller så på 11 rätt.

Nåja, såhär ser dagens spel ut:
Inget fancy eller ovanligt, utan bara favoriterna på dom få spel som fanns att tillgå.
Jag spelar som sagt på SvS, och det är för att jag inte har internetbank, visa och bojkottar neteller och moneybookers, men det är en annan diskussion en annan gång.
Input gällande matcherna mottages dock tacksamt.

Ogiltigt spel-ID: 461856

Ogiltigt spel-ID: 461855

Ogiltigt spel-ID: 461854

Ogiltigt spel-ID: 461849

Ogiltigt spel-ID: 461851

Ogiltigt spel-ID: 461852



Jag är som ni nog förstår helt ny när det gäller det här med sheets och grejer så jag hoppas det duger ändå.
Jag vill gärna posta alla mina spel i tråden, är det ok enligt reglerna?

Riktlinjer, tips m.m ang spel tas emot jättetacksamt. Te.x. "spela aldrig under 1.50" och liknande. Jag anser att te.x. ett spel på 1.35 kan vara bra om jag är helt säker på att dom vinner. Säker kan man ju aldrig vara, bollen är ju rund, men ni fattar nog vad jag menar.

// Fordie
Ett tips är att de flesta matcher finns att infoga till sheetet. Skriv till exempel "Metz" i rutan "infoga" så får du upp matchen, sen klickar du på Metz så förs allting in korrekt i rutorna nedan. Väldigt smidig funktion
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 10:56   #24
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Ett tips är att de flesta matcher finns att infoga till sheetet. Skriv till exempel "Metz" i rutan "infoga" så får du upp matchen, sen klickar du på Metz så förs allting in korrekt i rutorna nedan. Väldigt smidig funktion
Aah, nice, tack. Funderade över vad den funktionen var för något.
Är det autorättning också eller får man sköta det själv?

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 11:01   #25
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Haha, jaså? Har du någon länk?

// Fordie
Kanske jag kan fixa men skitsamma. Handlade om en som knarkat bort sig i skogen och har för mig att du var där och snackade och att du visste vem det var, från dina hemtrakter.

Nu glömmer vi det :P
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 12:10   #26
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Aah, nice, tack. Funderade över vad den funktionen var för något.
Är det autorättning också eller får man sköta det själv?

// Fordie
Nope, rättningen får man sköta själv. Men det är ju nästan det roligaste med det hela, så det är bara bra
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 12:23   #27
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.

Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.

Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.

Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), Shell Peppe (+10), Fordie (+25), gbkalle (+2)
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 12:33   #28
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Börjar ju någorlunda bra med 4/6 vinster.
Metz svek och spelade kryss och jag trodde jag hade spelat mot hammarby, där måste det ha blivit någon felkoppling i mitt huvud för alla vet ju att hammarby inte kan spela på hemmaplan.

Talys; Åter kommer med svart till dig. Men tack för inlägget

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 13:08   #29
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

har du rättat i ditt spreadsheet, så uppdaterar du inlägget du infogat alla spel i, kommer spel som är rätt och lysa grönt, och rött för förlust. enkelt och ger en enkel överblick för oss som läser
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fordie (+3)
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-09, 20:36   #30
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
har du rättat i ditt spreadsheet, så uppdaterar du inlägget du infogat alla spel i, kommer spel som är rätt och lysa grönt, och rött för förlust. enkelt och ger en enkel överblick för oss som läser
Tack. Hajade inte varför det inte blev automatiskt.
Synd att det inte uppdateras om någon citerat mig. (Själva citatet då alltså)

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td