Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-10, 17:03   #32
Fordie

Fordies avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Kanske jag kan fixa men skitsamma. Handlade om en som knarkat bort sig i skogen och har för mig att du var där och snackade och att du visste vem det var, från dina hemtrakter.

Nu glömmer vi det :P
Nää, låter ju skitkul. Inget jag har något minne av men 2007-2009 så pundade jag så det hade räckt för 10 personer så hade varit kul att se vad man hittat på. Enda jag får höra nu när jag är på nyktringsvägen är alla dåliga saker jag gjort, så lite variation hade varit kul.

Men vi kan glömma det tills vidare, hittar du länken kan du ju PMa den.
Men du får gärna berätta vilket år det var och antar att det var på FB?

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Nope, rättningen får man sköta själv. Men det är ju nästan det roligaste med det hela, så det är bara bra
Ja, sålänge det är rättning och inte felning så är det ju skitroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Talys Visa inlägg
Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.

Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.

Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.

Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
(Ursäkta sent svar)
Tänkte verkligen på dig/ditt inlägg idag när jag var nere på stan.
Går och köper lite godis på ICA, står stort överallt "BLI RIK PÅ HÄSTAR; köp harry boy idag!"

Röker man ett bloss cannabis är man knarkare, men det går över 100 reklamer om alkohol på TV.
Spelar man på lången 2 gånger i veckan á 100kr är man spelmissbrukare, men lägger man 1000kr på harryboy gillar man hästar.
Kan dra en hel lista med hyckleriet/dubbelmoralen men jag tror vi alla h ajar poängen.

Nej, precis. Det är ingen som någonsin sagt något om mitt bilintresse där jag bl.a. lagt flera hundra papp på en bil som fortfarande inte går.
Det är ingen som säger något över att jag har 7st datorer som bara står och samlar uptime.
Men säger jag att jag ska ner på atg och lägga 256 rader på topptipset blir det ett jävla liv. Sätter jag mig och trycker in en hundring på jack vegas medans jag väntar på pizzan så får man många snea blickar.

Spel är nog min billigaste hobby, jag menar, jag har varit knarkare. Det kostade mig i runda slängar 27500kr i månaden, utan inkomst.
Jag skulle inte lägga så mycket på spel även om jag hade en månadsinkomst på 200000kr.

Jo, förstår din poäng. En annan sak jag älskar är att i min familj så säger dom hela tiden "byt inte ut ditt drogberoende mot spelberoende nu bara".
Men va? Att jag spelar för 50-100kr var tredje dag och jag varken tar psykisk eller fysisk skada av det. Vad spelar det för roll? Jämfört med när jag köpte saker för 600kr och drog det i armen och hamnade på sjukhus titt som tätt?

När swe och fin var i varsin semifinal visste jag att dom kommer vinna, så la en femling på dom två och sen tre "säkra" matcher och vann lite drygt 2000kr på 20kr. Då var det inte något snack om beroende, utan då tyckte dom att det var skitroligt att jag vann pengar.

Idioiten och dubbelmoralen överträffar sig själv för varje dag som går.
Ursäkta att det blev lite väl mycket pundarsnack, var inte alls meningen och kan editera bort det om det är känsligt.

(Jag är helt ren nu och saknar inte en dag av mitt gamla liv, det är därför jag har lätt att vara så öppen med det)

Blev lite luddigt inlägg också, men jag är riktigt förbannad för stunden men kände att jag ville svara på ditt välskrivna inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av bafzel Visa inlägg
Kul tråd Fordie och intressant läsning. Hoppas allt löser sig för dig!
Ser fram emot fortsättningen av tråden.
Tack tack!
Ja, det hoppas jag med. Mycket struligt nu här på behandlingshemmet men jag hoppas jag kan fortsätta hålla mig nykter då jag satsar stenhårt på ett nytt liv nu.

Ja, fortsätt gärna läsa, och som jag sagt tidigare men gärna poängterar igen:
Börjar jag spela för mycket så säg gärna ifrån!
Det är lätt att ett bruk blir ett missbruk när man har "stark beroendepersonlighet" som det så fint heter.

Vill även tacka alla andra på forum. Har aldrig stött på ett forum där man blir så varmt mottagen trots att man gjort så mycket fel och jag är ändå medlem på ett 20-tal forum och stämningen på detta forum är verkligen toppen.
Trivs riktigt bra här och hoppas så småningom bli tillräckligt duktig för att kunna ge lite rekar.

// Fordie

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat