Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-09, 21:21   #31
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 153
Standard

Kul tråd Fordie och intressant läsning. Hoppas allt löser sig för dig!
Ser fram emot fortsättningen av tråden.
bafzel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 16:03   #32
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Kanske jag kan fixa men skitsamma. Handlade om en som knarkat bort sig i skogen och har för mig att du var där och snackade och att du visste vem det var, från dina hemtrakter.

Nu glömmer vi det :P
Nää, låter ju skitkul. Inget jag har något minne av men 2007-2009 så pundade jag så det hade räckt för 10 personer så hade varit kul att se vad man hittat på. Enda jag får höra nu när jag är på nyktringsvägen är alla dåliga saker jag gjort, så lite variation hade varit kul.

Men vi kan glömma det tills vidare, hittar du länken kan du ju PMa den.
Men du får gärna berätta vilket år det var och antar att det var på FB?

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Nope, rättningen får man sköta själv. Men det är ju nästan det roligaste med det hela, så det är bara bra
Ja, sålänge det är rättning och inte felning så är det ju skitroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Talys Visa inlägg
Gillar hur du ser på spel. Alla spelar inte för att bli rik eller vinna pengar att leva på. Ser inte problemet i om någon går back några tusen om året på spel om man har det som en hobby. Det lär inte vara lätt o hitta en hobby som är gratis.

Därför har jag sånt problem med allt detta snack om spelberoende som pågår i media för tillfället. De som köper nya golfklubbor varje gång de gjort en dubbelbogey på banans lättaste par skrivs det ingenting om. Självklart finns det många som är spelberoende och konsekvenserna för den som är där lär vara värre än för golfspelaren som spenderar några timmar för mycket på putting-green.

Själv spelar jag hockey, det kostar ingenting längre men tar en jävla tid och det har långt ifrån vart gratis hittills. Min andra stora passion i livet heter Hammarby, nog fan kostar det pengar att åka tåg till och från, säsongskort etc.

Nu gick jag lite OT känns det som men poängen är den att en Hobby kostar, här delar vi alla en hobby som kan bringa oss stålar men om den inte gör det, so what? Så länge man inte gör av med alla sina pengar, då har man problem.
(Ursäkta sent svar)
Tänkte verkligen på dig/ditt inlägg idag när jag var nere på stan.
Går och köper lite godis på ICA, står stort överallt "BLI RIK PÅ HÄSTAR; köp harry boy idag!"

Röker man ett bloss cannabis är man knarkare, men det går över 100 reklamer om alkohol på TV.
Spelar man på lången 2 gånger i veckan á 100kr är man spelmissbrukare, men lägger man 1000kr på harryboy gillar man hästar.
Kan dra en hel lista med hyckleriet/dubbelmoralen men jag tror vi alla h ajar poängen.

Nej, precis. Det är ingen som någonsin sagt något om mitt bilintresse där jag bl.a. lagt flera hundra papp på en bil som fortfarande inte går.
Det är ingen som säger något över att jag har 7st datorer som bara står och samlar uptime.
Men säger jag att jag ska ner på atg och lägga 256 rader på topptipset blir det ett jävla liv. Sätter jag mig och trycker in en hundring på jack vegas medans jag väntar på pizzan så får man många snea blickar.

Spel är nog min billigaste hobby, jag menar, jag har varit knarkare. Det kostade mig i runda slängar 27500kr i månaden, utan inkomst.
Jag skulle inte lägga så mycket på spel även om jag hade en månadsinkomst på 200000kr.

Jo, förstår din poäng. En annan sak jag älskar är att i min familj så säger dom hela tiden "byt inte ut ditt drogberoende mot spelberoende nu bara".
Men va? Att jag spelar för 50-100kr var tredje dag och jag varken tar psykisk eller fysisk skada av det. Vad spelar det för roll? Jämfört med när jag köpte saker för 600kr och drog det i armen och hamnade på sjukhus titt som tätt?

När swe och fin var i varsin semifinal visste jag att dom kommer vinna, så la en femling på dom två och sen tre "säkra" matcher och vann lite drygt 2000kr på 20kr. Då var det inte något snack om beroende, utan då tyckte dom att det var skitroligt att jag vann pengar.

Idioiten och dubbelmoralen överträffar sig själv för varje dag som går.
Ursäkta att det blev lite väl mycket pundarsnack, var inte alls meningen och kan editera bort det om det är känsligt.

(Jag är helt ren nu och saknar inte en dag av mitt gamla liv, det är därför jag har lätt att vara så öppen med det)

Blev lite luddigt inlägg också, men jag är riktigt förbannad för stunden men kände att jag ville svara på ditt välskrivna inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av bafzel Visa inlägg
Kul tråd Fordie och intressant läsning. Hoppas allt löser sig för dig!
Ser fram emot fortsättningen av tråden.
Tack tack!
Ja, det hoppas jag med. Mycket struligt nu här på behandlingshemmet men jag hoppas jag kan fortsätta hålla mig nykter då jag satsar stenhårt på ett nytt liv nu.

Ja, fortsätt gärna läsa, och som jag sagt tidigare men gärna poängterar igen:
Börjar jag spela för mycket så säg gärna ifrån!
Det är lätt att ett bruk blir ett missbruk när man har "stark beroendepersonlighet" som det så fint heter.

Vill även tacka alla andra på forum. Har aldrig stött på ett forum där man blir så varmt mottagen trots att man gjort så mycket fel och jag är ändå medlem på ett 20-tal forum och stämningen på detta forum är verkligen toppen.
Trivs riktigt bra här och hoppas så småningom bli tillräckligt duktig för att kunna ge lite rekar.

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 16:30   #33
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Kul att du hittat hem - det handlar ju mycket om det för alla människor, men än mer för beroendepersonligheter...

Det märks att du har ett stort behov utav bekräftelse och det får man ju här, så länge det går bra på spelet eller man har något vettigt att säga... Det får man ju även i missbrukarkretsar och "kaka söker maka" och hela den grejen...

Angående detta med att lägga rekar - läs på om hur dessa skall se ut, ungefär och lägg sedan ut dina egna så kan du snabbare lära dig via exempelvis feedback...

Lycka till!



/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5), Fordie (+5), Fordie (+5)

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 17:03.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 18:15   #34
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Ja, som jag nämnt tidigare så är det måndagar, onsdagar och fredagar jag spelar, så jag var ner till ombudet idag och lyckan var total när jag såg att POWERPLAY DRAGIT IGÅNG!!!
Ringde upp mina "källor" (vad ska jag kalla dom? Är ju mina släktingar, men jag ringer bara för att få info ) och bad om info om matcherna och dom garvade bara och sa "kör på experten eller köp en trisslott" och jag förstod efter att ha kollat matcherna.
Nåja, fick till ett spel utefter det lilla jag kunde analysera och mitt spel blev såhär:

Sen körde jag några vanliga spel, inget speciellt utan standardmatcher bara. Och jag kommer bara motivera mina spel då oddset ligger över 3. Men ni får gärna kommentera mina spel ändå!

Så, här kommer mina spel, citera helst inte spelen om ni citerar mig:

Ogiltigt spel-ID: 464202



Träningsmatcher brukar kunna gå hur som helst men jag tror spanien vinner här. Spanien har fem raka och tror detta blir sjätte raka. Dom vill visa att dom hör hemma på plats 1 i sin grupp. Ingenting står väl på spel i denna match (om jag inte missat något) så Spanien kommer bara vilja öka på sin ledning i målskillnad som just nu är 15-5.
1-3 eller 1-2 tror jag resultat blir.

Ogiltigt spel-ID: 464199



Ogiltigt spel-ID: 464197



Tycker 1.70 är ett överodds så det heter duga, eller så underskattar jag chile här. Men Frankrike borde ta hem detta utan något större motstånd.

Ogiltigt spel-ID: 464200



Kom ihåg att jag inte kan ett skit om fotboll, innan ni slår ner mig allt för mycket i mina motiveringar.

Här kommer mitt powerplayspel, verkligen mardrömsmatcher då det är nhl, elitserien, allsvenskan och fan nu finska ligan heter (hjärnsläpp) som gäller för min del. Har inte ens hört talas om vissa av lagen som spelar imorgon.
Orkar inte motivera mina spel, har mest chansat och mina källor hade som sagt inte mycket att komma med, så jag la bara 4st halvgarderingar sen får vi hoppas.
Jag tror dock stenhårt på FBK, även fast man inte ska spela med hjärtat.

Har ni något bättre tips på hur man kan lägga upp topptips, powerplay m.m i spreadsheetet så berätta gärna.

Här är morgondagens powerplay iaf.

Ogiltigt spel-ID: 464173



Sen har jag suttit i 45 minuter och filat på min signatur. Är perfektionist deluxe och även om ni inte bryr er om min signatur så anser jag att signaturen och avataren speglar av personen ganska mycket, så vad tycker ni om den? Svårt att få den clean och inte plottrig när man bara får använda fem rader.

Trevlig lilllördag på er!

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 18:26   #35
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Kul att du hittat hem - det handlar ju mycket om det för alla människor, men än mer för beroendepersonligheter...

Det märks att du har ett stort behov utav bekräftelse och det får man ju här, så länge det går bra på spelet eller man har något vettigt att säga... Det får man ju även i missbrukarkretsar och "kaka söker maka" och hela den grejen...

Angående detta med att lägga rekar - läs på om hur dessa skall se ut, ungefär och lägg sedan ut dina egna så kan du snabbare lära dig via exempelvis feedback...

Lycka till!



/Badass
Kul att du kunde ta dig i kragen och skriva ett moget inlägg, kudos för det!

Ja, absolut är det så. Man söker ju hela tiden bekräftelse, och även fast jag lärt mig hantera min ADHD så är dom mest framstående dragen som jag har kvar, ett stort bekräftelsebehov och behov av konstans stimulans, samt att jag är lite av en dramaqueen.

Innan var mitt "hem" flashback, folk hyllade ju mig högt när jag satt och drog i mig dödliga doser men fortfarande kunde skriva rent. Nu besöker jag nästan aldrig flashback, tragiskt jävla forum (te.x. när dom satt och hejade fram killen som tog sitt liv i webcam, wtf?) Tycker inte man ska främja missbruk, destruktivt beteende m.m vilket är standard på flashback. Och 90% av dom registrerade efter 2005 är ju kompletta idioter som tror att forumet går ut på att bete sig så illa som möjligt mot alla. Stämningen där är verkligen piss. Usch, mår dåligt bara av blotta tanken vad kiddsen gjort med forumet.

Det kommer dröja långtid innan jag lägger ut någon riktig rek. Några smårekar alternativt berätta vad mina källor/släktingar berättat kommer jag nog skriva om. Men jag vill visa mig vara vinnande inom hockeyn och verkligen veta att jag har koll på ALLT innan jag lägger ut någon rek.
Men jag ska absolut läsa på om detta, känner att det är rätt mycket jag behöver läsa på om (värdeodds, lite mer om hur spreadsheet är, reglerna [om det finns några specifika, har aldrig läst några regler utan hållt mig till sunt förnuft och klarat mig 10 år på det] och sen läsa på lite om vilka betalningsmetoder som är bäst etc... Mycket kvar att lära innan jag kan kalla mig en "sharp" )

Tack så mycket!

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 18:45   #36
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4293
Standard

Blir nog lite knas i statistiken när du fört körde units och nu börjar köra kronor?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 19:04   #37
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Blir nog lite knas i statistiken när du fört körde units och nu börjar köra kronor?
Jag tänkte på det också. Men eftersom det bara handlar om att det står 4 units istället för 40kr och allt annat stämmer, så borde det inte spela någon roll på ROIn och träffprocenten om det stod 40kr istället. Enda skillnaden är väl att det kommer stå att jag vunnit 36kr mindre än sanningen och i långa loppet kan jag nog leva med det.

Det jag menar är alltså att roi och träffprocent borde inte ändras om man ändrar decimalerna, utan jag skulle kunna lika gärna ha skrivit insats 1 miljon och vinst 3 miljoner och ändå hamnat på 66% och 107% roi?

Om jag tänker fel får jag ta bort hela spelet. Jag visste inte att den skulle skriva 0.1 när jag skrev en unit.

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 20:26   #38
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Tjena man... orkade tyvärr inte läsa igenom tråden men lycka till med spelandet och framförallt keep on fighting med hela den andra biten!

dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 20:53   #39
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

NU BLIR DET NORDICBET!!!!

Min flickvän/exflickvän/kalla det vad ni vill har visa så jag degar in lite på nordicbet.
Dock väldigt lite, så kommer spela vääldigt fegt tills jag har iaf en tusing på sidan.

Skönt att kunna spela riktiga odds och riktiga matcher!

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 20:56   #40
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4293
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
NU BLIR DET NORDICBET!!!!

Min flickvän/exflickvän/kalla det vad ni vill har visa så jag degar in lite på nordicbet.
Dock väldigt lite, så kommer spela vääldigt fegt tills jag har iaf en tusing på sidan.

Skönt att kunna spela riktiga odds och riktiga matcher!

// Fordie
Har du inte VISA själv? Och hur har du fått in på det du redan har?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:27   #41
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Tjena man... orkade tyvärr inte läsa igenom tråden men lycka till med spelandet och framförallt keep on fighting med hela den andra biten!

Tack så mycket!

Jag kämpar vidare med all min kraft att hålla mig kvar där jag är och ständigt förbättra mitt liv.

I övrigt fick det såklart bli lite MLB-ryggning av Jitte nu när jag kan spela på en vettig sida, så jag körde följande spel:

Ogiltigt spel-ID: 464423


Ogiltigt spel-ID: 464416



Sen tog jag en egen. Yankees kan väl inte förlora heller, alla på tv hejar ju på dom!

Ogiltigt spel-ID: 464421



Har dock bestämt mig för att inte spela under ett visst odds. Kanske 1.70.
Vad säger ni?

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:30   #42
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Tjena man... orkade tyvärr inte läsa igenom tråden men lycka till med spelandet och framförallt keep on fighting med hela den andra biten!

Tack så mycket!

Jag kämpar vidare med all min kraft att hålla mig kvar där jag är och ständigt förbättra mitt liv.

I övrigt fick det såklart bli lite MLB-ryggning av Jitte nu när jag kan spela på en vettig sida, så jag körde följande spel:

Ogiltigt spel-ID: 464429


Ogiltigt spel-ID: 464416



Sen tog jag en egen. Yankees kan väl inte förlora heller, alla på tv hejar ju på dom!

Ogiltigt spel-ID: 464421



Har dock bestämt mig för att inte spela under ett visst odds. Kanske 1.70.
Vad säger ni?

Edit: Måste ju finnas något enklare sätt att få fram vad man spelat på än att gå in på sitt konto och trycka på sitt spel, gå bakåt, ta nästa spel osv osv osv... Rätt jobbigt om man kört några spel.

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 08:28.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:35   #43
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Har du inte VISA själv? Och hur har du fått in på det du redan har?

Han har ju, som sheetet visar, spelat på SS - inga problem att spela utan Visa där - vilket bolag har inte banköverföringar i dagens läge egentligen? Finns väl på alla spelbolag, eller?!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:44   #44
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Han har ju, som sheetet visar, spelat på SS - inga problem att spela utan Visa där - vilket bolag har inte banköverföringar i dagens läge egentligen? Finns väl på alla spelbolag, eller?!


/Badass
Knappast, kort/neteller/moneybookers är ju standard hos 99% av bolagen förutom svenska spel. Tror banköverförning bara finns hos ett fåtal bolag.
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 21:48   #45
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Ogiltigt spel-ID: 464442



Var bara tvungen. England sviker mig aldrig.

Nu blir det sängen. Godnatt!

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td