Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-17, 17:29   #17
Jackee

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Ni som tror på Real idag ska komma ihåg att Real är betydligt starkare på hemmaplan än på bortaplan. Jag tycker man ser en avsevärd skillnad i deras spel så fort man har publiken i ryggen på Bernabeu-stadion, mycket mer självförtroende.

Sedan ska man komma ihåg att Barcelona spelade med EN renodlad försvarare (Abidal) i förra mötet vilket Real borde tagit tillvara på. Det kändes som dom hade sin chans att verkligen sätta Barca på plats en gång för alla men den chansen sumpade dom. Nu tränade Busquets idag, samt att Pique ryktas vara tillbaka i försvaret, vilket kommer göra enorm skillnad. Sedan kanske Cesc får göra debut, men det återstår att se.

Barcaseger och överspel känns bra!
Var inte direkt så att Real Madrid spelade dåligt då de mötte Barcelona return i CL på CN. Hade inte domaren förstört ytterligare en match där så hade de kunnat vunnit. Så jag förstår inte riktigt vad du menar med det. Men självklart är man oftast bättre hemma än borta.

Om man ska tänka i dina banor så brukar Barcelona oftast spela som sämst i början av säsongen (Numancia och Hercules som exempel på det). Vilket ska tala för Real Madrid i den här matchen.

D. Alves räknar jag iaf som försvarare, vilket gör att de spelade med TVÅ renodlade försvarare. Utan Alves hade nog kunnat blivit fler mål i baken (med andra ord han gjorde en bra match).

Sedan spelare som inte direkt är i matchform är alltid en chansning om de kommer göra en bra match eller inte. Så det är inte säkert att Busquets och Piqué kommer kunna bidra med samma kvalité som vanligt. Att Cesc som har spelat/tränat ännu mindre än de övriga i laget ska kunna göra någon markant skillnad känns väldigt långsökt och drömtänkande.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat