Citat:
Ursprungligen postat av sooi
KungK2
Ok, det låter också intressant. Just att vänta till sista kvarten påminner ju en del om det Sonny skrev bara att man här istället gör det till en trade istället.
Har du själv jobbat på detta sättet?
Det blev en del frågor, men det är mycket man vill veta=)
|
Glömde svara inser jag nu.. Har inte använt mig så mycket av det själv men vet en del andra som ofta gör det. Var faktiskt redo att kliva in i går i matchen mellan Helsingborg och Örebro. Stod ju 0-0, Ösk hade en man utvisad och med ca 20min kvar så låg oddset kring 2.2 eller så. Valde att vänta lite för att få ned oddset under 2 iaf och då kom såklart målet och chansen var borta.
Annars ett bra tillfälle med en tydlig fördel för Helsingborg som ju dessutom behövde seger i toppen och ofta vinner hemma och inte sällan gör mål i andra halvlek. Mycket som talade för mål med andra ord.
Värt att tänka på apropå att sitta och vänta är att inte göra det om du har ett spel vid liv. Lätt hänt att man sitter och väntar in lite bättre odds/mer pengar innan man bokar och vips så kommer målet och förstör allt. Har gått i "girighetsfällan" mer än en gång och man blir lika irriterad varje gång då det är så onödigt.
Har du läget att kliva ur grönt så gör det. Många bäckar små osv och det finns alltid fler matcher och marknader att trada vidare på istället för att jaga lite mer/bättre och riskera att bli av med allt.