Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-27, 23:55   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2
Sharp$: 41
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Ett tips till dig är att helt enkelt söka "betfair" i sökfältet som finns uppe till höger på den här sidan. Det finns redan en hel del trådar där det faktiskt står ganska många tips.

En strategi som jag annars använder mig av och som jag gjort hyfsat resultat på, är att spela att det ska bli ytterligare mål i matchen när matchklockan har nått 80 min. Man brukar kunna få uppåt 3 gånger pengarna i odds och i många matcher öppnar spelet upp sig på slutet pga att spelarna är trötta samtidigt som ett lag måste framåt pga att de ligger under. Dessutom finns det vissa lag som är experter på att avgöra sent i matcherna. I exempelvis allsvenskan så har Elfsborg den här säsongen avgjort ett antal matcher väldigt sent.

Detta är dock en ganska tidskrävande strategi och man måste ha god koll på matchutvecklingen. Det är dessutom inte trading utan snarare livebetting, men i alla fall.

Precis som RobinD sa så gäller det också att välja ut matcherna noggrant precis som när man bettar. Gjorde själv misstaget att testa boka oavgjort strategin på var och varannan match och det blev ganska dyrt i slutändan kan jag säga.
Intressant strategi. Men själv tycker jag inte att det brukar vara så bra odds som du skriver i 80:e minuten. T ex om det står lika så tycker jag oftast att oddset för lika ligger ungefär på 1.80 - 1.90 nånstans när det är 80:e minuten. Har jag fel?

Är det ändå värt att boka tycker du?
zockey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-28, 17:38   #17
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zockey Visa inlägg
Intressant strategi. Men själv tycker jag inte att det brukar vara så bra odds som du skriver i 80:e minuten. T ex om det står lika så tycker jag oftast att oddset för lika ligger ungefär på 1.80 - 1.90 nånstans när det är 80:e minuten. Har jag fel?

Är det ändå värt att boka tycker du?
Nja tycker att oddset brukar ligga åtminstone lite lägre än 1.80 - 1.90. Men det är förstås olika från match till match. Följde matchen mellan AIK och Syrianska idag och i den matchen låg oddset för att boka oavgjort endast på 1.53, vilket var ett klart överodds enligt mig eftersom det förväntades bli mycket tilläggstid i matchen, vilket det också blev. Över 6 minuters tilläggstid!

Om oddset att boka oavgjort till 1.80 är spelbart eller inte beror förstås på. Oftast tycker jag inte det är spelbart, men ibland kan man ju se matcher där det spelas en riktig hawaii-fotboll och då är det helt klart spelbart. För några veckor sedan spelades en match mellan HBK och Norrköping som slutade 5-4 och där blev det 7 mål i andra halvlek. I en sådan match bokar jag oavgjort även om oddset på oavgjort är upp till 2 ggr pengarna.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 16:28   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 70
Sharp$: 1800


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sooi Visa inlägg

KungK2
Ok, det låter också intressant. Just att vänta till sista kvarten påminner ju en del om det Sonny skrev bara att man här istället gör det till en trade istället.

Har du själv jobbat på detta sättet?

Det blev en del frågor, men det är mycket man vill veta=)
Glömde svara inser jag nu.. Har inte använt mig så mycket av det själv men vet en del andra som ofta gör det. Var faktiskt redo att kliva in i går i matchen mellan Helsingborg och Örebro. Stod ju 0-0, Ösk hade en man utvisad och med ca 20min kvar så låg oddset kring 2.2 eller så. Valde att vänta lite för att få ned oddset under 2 iaf och då kom såklart målet och chansen var borta.

Annars ett bra tillfälle med en tydlig fördel för Helsingborg som ju dessutom behövde seger i toppen och ofta vinner hemma och inte sällan gör mål i andra halvlek. Mycket som talade för mål med andra ord.

Värt att tänka på apropå att sitta och vänta är att inte göra det om du har ett spel vid liv. Lätt hänt att man sitter och väntar in lite bättre odds/mer pengar innan man bokar och vips så kommer målet och förstör allt. Har gått i "girighetsfällan" mer än en gång och man blir lika irriterad varje gång då det är så onödigt.

Har du läget att kliva ur grönt så gör det. Många bäckar små osv och det finns alltid fler matcher och marknader att trada vidare på istället för att jaga lite mer/bättre och riskera att bli av med allt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KungK2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 08:16   #19
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Värt att tänka på apropå att sitta och vänta är att inte göra det om du har ett spel vid liv. Lätt hänt att man sitter och väntar in lite bättre odds/mer pengar innan man bokar och vips så kommer målet och förstör allt. Har gått i "girighetsfällan" mer än en gång och man blir lika irriterad varje gång då det är så onödigt.

Har du läget att kliva ur grönt så gör det. Många bäckar små osv och det finns alltid fler matcher och marknader att trada vidare på istället för att jaga lite mer/bättre och riskera att bli av med allt.
Detta är nästan helt klart det viktigast när man trade:ar, visst hitta bra matcher och objekt osv men klarar du inte att gröna ut i tid utan kör med "ja ska bara...." ja då är man illa ute. Visst nån gång blir säkert vinsten högre men vårat selektiva minne gör ju att vi grämer oss ofta för missade spel som hade gett högre vinst men väldigt sällan kommer vi ihåg spel där vi kanske förlorade men som kunde ha gått så mycket sämre.

En annan grej förutom att boka x i slutet är matchen är ju att spela över x mål, brukar ligga lite högre generellt tycker jag.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 13:07   #20
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Finns nog inget som 100% ger utdelning. Lyckades iofs precis nu att säkra en vinst innan matchen börjat. Har exprimenterat lite med att spela över 1.5 och det blir inga större summor men om man dessutom letar på en match där 0-0 ger bra odds så kan du ha vinsten klar innan matchen börjar om det inte blir 1-0 eller 0-1 vill säga. Många matcher slutar ju så. Nu hittade jag en match där det var bra odds även på 1-0 och 0-1 som jag spelade lite på så den matchen är klar innan den börjar. Känns bra!

Min plan var egentligen att ev spela på 1-0 eller 0-1 beroende på vilket lag som gör första målet också beroende på när målet kommer. Ev kan det gå att gröna ut redan vid ett mål också men det har jag inte gjort. Ligger lite i exprimentstadiet än så länge. Har prickat 5 matcher i följd nu.

Kan bli problem om det blir ex 0-1 på stopptid....
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-30, 01:44   #21
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: LÅ
Inlägg: 42
Sharp$: 140


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bettade tidigare ganska mycket men blev limiterad av bolagen och sökta andra vägar att vinna på sport. Kollade upp Betfair och mina främsta marknader är fotboll och till viss del tennis.

I fotboll gäller det att spela ut marknaderna mot varandra. Tex att spela en Ö/U-marknad mot Rätt resultat för att garantera en vinst. Eller dutcha flera resultat med försäkring på matchodds. Finns en rad olika kombinationer som har jag har hög träffprocent med.

Det kommer per spel inte att ge lika mycket i vinst som traditionellt bettande men du kontrollerar variansen på ett helt annat sätt än genom att köra strategier som i princip bara går ut på att lägga ett SPEL eller BOKNING och hoppas på att det faller väl ut.

Har startat en blogg (igen) där jag kommer att diskutera lite runt främst trading på fotboll så kika in om du är intressarad av att börja tradea fotbollsmarknaden.

Senast redigerad av _mowgli_ den 2012-01-30 klockan 01:46.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td