Ny omgång och jag börjar med Lördagens 3 matcher:
Förra gången hade Cruzeiro en hel de spelare borta, nu får Figuriense möta Sao Paulo som lider med spelarförluster.
11 spelare borta i Sao Paulo inför dagens match.
Luis Fabiano, Bruno Uvini, Denilson, Fernandinho,Canete,Dagoberto,Lucas,Piris,Jean,Juan och Wellington
Dessa spelarna borta pga. Skada eller avstängning.
Dagoberto,Fernandinho,inlånade Denilson,Wellington samt backen Juan är nyckelspelare och utan dessa tvivlar jag på Sao Paulos chanser.
Truppen:
Rogério Ceni e Denis.
Rhodolfo, Xandão, Luiz Eduardo, Rodrigo Caio e João Filipe.
Danilo e Henrique Miranda.
Casemiro, Carlinhos, Cícero, Rivaldo, Marlos, João Felipe.
Henrique, Willian e Bruno.
Inga av nyckelspelarna med (förutom målvakten Ceni)
Figuriense slog Cruzeiro som väntat då Cruzeiro saknade ca 7 spelare och nu är det samma sak även om motståndet är något bättre.
Men med de spelarna borta + hemmaplan kan jag inget annat än låta bli att testa Figuriense i denna matchen.
Ogiltigt spel-ID: 491662
Fluminese
Backen Leandro samt den store målskytten Fred saknas efter avstängning.
Dock får man tillbaka den andre anfallaren Rafael Moura som gjort 8 mål totalt hittils i år.
Atletico ångar på i ligan med 5 raka vinster!!
De har verkligen byggt upp något och de har med en lättnad lämnat botten och börjat klättra uppåt.
Dock möter man ett starkt Fluminese borta, Fluminese saknar sin store målskytt Fred, han tillsammans med Deco sköter det offensiva i detta lag och finns inte en av dom med kan det se virrigt ut.
Jag tror att Atletico kommer ta de lite försiktigt, man har lämnat bottenträsket och tagit sig upp och nu ska man väll sikta på att stanna där.
Fluminese som sagt utan store målskytten kommer inte göra många mål och jag tror på ett underspel.
Båda lagen har också 3/4 senaste matcherna över 2.5. känns som ett stopp idag.
Förra mötet hemma i Fluminese slutade 1-0.
Ogiltigt spel-ID: 491663
Viktigt bottenmöte!
Atletico och Avai ligger precis vid varandra i botten och denna matchen liknar lite Baiha-America M men jag tror inte riktigt på samma resultat.
Atletico fick en fin vinst i "Atletico derbyt" men innan dess inte vunnit på hela 9 omgångar.
Avai har endå gjort de bra och slog Ronaldinhos gäng med 3-2 hemma samt 3-2 vinst igen innandess mot Figuriense.
Faktiskt bortaplan som varit den bästa poängindrivaren för Avaí denna säsongen.
Avai har visat att dom kan klara sig över nerflyttningsstrecket, jag tror inte samma sak för Atletico M.
De bör åka ner till Serie B denna säsongen.
Avai ligger även 6.a i formtabellen. 10 p på 6 senaste matcherna. Atletico ligger näst sist med 3 p.
Ogiltigt spel-ID: 491664
GL!