Vad har vi för tankar om dagen då?
Lite halvklurigt och veta hur lagen som är klara för avancemang ställer upp och vilken inställning de har osv.
Spanien spelade grymt igårkväll mot Litauen (speciellt första halvleken) och laget är klart för nästa omgång så antagligen så får Spaniens tongivande spelare (tänker framförallt på bröderna Gasol, "La Bomba" och Calderon) mindre speltid än tidigare. Idag möter man ett Turkiet som är piskade att vinna för att ha en chans att ta sig vidare efter nederlaget mot Polen. Jag har därför valt att spela
+10 på turkarna. Fiasko för Turkiet om de inte tar sig vidare och nu har de verkligen satt sig i en knivig sits.
Har även valt att spela
Polen -3.5 mot Storbritannien.
Polen går vidare vid vinst och Storbritannien är avhängda (det finns dock en minimal chans att de lyckas ta sig vidare, om de slår Polen med minst 55p och att Spanien och Litauen förlorar).
Storbritannien känns slitet även fast de spelade hyfsat mot Portugal. Men spelar man likadant mot Polen så blir det torsk helt klart. Någon mer än Deng måste kliva fram i så fall och det lär inte hända

.
Polen tar detta för att de har ett bättre lag och pga inställningen, förhoppningsvis med mer än 3.5 poäng.
Har också spelat
Slovenien +4.5. Slovenien har inte imponerat än så länge. De har dock inte satts på prov ännu utan känns som de går på halvfart (jämför detta med Spaniens matcher innan mötet med Litauen igår, man har gjort vad som krävts, inte mer). Jag räknar med en "urladdning" från Slovenien. Egentligen så är det första gången i gruppen som dessa lag ställs på prov. Givetvis vill både Ryssland och Slovenien vill vinna gruppen så det blir inget vilande av spelare här trots att de är klara för nästa omgång. Trodde helt klart att oddset skulle vara jämnare, så ett handikapp på 4.5 såhär på förhand känns bra för detta kommer bli en jämn historia.
Det var lite kort info om vad och varför jag har spelat som jag gjort!