Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-04, 18:55   #31
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Grymt intressant match nu i Spanien-Litauen.
En söndagskväll kan knappast bli bättre, på förhand..
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 08:18   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Ryggade innan EM en kille som spelade dessa spel:
Finland gå vidare till 76
Bosnien gå vidare till 41
Macedonien gå vidare till 13.

med en match kvar ser den gruppen utsåhär:

1. Greece 3-1
2. FYR Macedo. 3-1
3. Bosnia 2-2
4. Croatia 2-2
5. Finland 1-3
6. Montenegro. 1-3

Jag undrar nu vad som händer om Kroatien vinner mot Grekland och Bosnien vinner mot Makedonien. Då står Grekland, Makedonien, Bosnien och Kroatien på 3-2.
Vilket lag går inte vidare?

Sen undrar jag även vad som händer om Finland vinner, Kroatien förlorar och Bosnien förlorar. då har alla de 2-3.
Vad går man efter, inbördes möten?

då borde Bosnien komma före Kroatien på inbördes möte, medan Kroatien ska vara före Finland och Finland ska vara före bosnien..

Någon som kan reda ut mina frågetecken?

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-09-05 klockan 08:59.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 09:04   #33
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

http://www.eurobasket2011.com/en/coi...leMode_on.html

Det står lite på den länken som möjligtvis kan reda ut dina frågetecken!
Rörigt avslut på gruppen minst sagt.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+1)

Senast redigerad av Andy90 den 2011-09-05 klockan 09:07.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 09:10   #34
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 42
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Ryggade innan EM en kille som spelade dessa spel:
Finland gå vidare till 76
Bosnien gå vidare till 41
Macedonien gå vidare till 13.

med en match kvar ser den gruppen utsåhär:

1. Greece 3-1
2. FYR Macedo. 3-1
3. Bosnia 2-2
4. Croatia 2-2
5. Finland 1-3
6. Montenegro. 1-3

Jag undrar nu vad som händer om Kroatien vinner mot Grekland och Bosnien vinner mot Makedonien. Då står Grekland, Makedonien, Bosnien och Kroatien på 3-2.
Vilket lag går inte vidare?

Sen undrar jag även vad som händer om Finland vinner, Kroatien förlorar och Bosnien förlorar. då har alla de 2-3.
Vad går man efter, inbördes möten?

Om tre lag har samma som i sista exemplet, då borde Bosnien komma före Kroatien på inbördes möte, medan Kroatien ska vara före Finland och Finland ska vara före bosnien..

Någon som kan reda ut mina frågetecken?
Har du fler lag än två (3,4,5 etc) på samma poäng så bryts dessa ut och bildar en egen tabell där bara matcherna mellan dessa lag räknas.
Ex:
Kroatien vinner mot Grekland med 76-74
Bosnien vinner mot Makedonien 80-72
Då står Grekland, Makedonein, Bosnien & Kroatien på 3-2 och dessa fyra lag får bilda en egen tabell som skulle se ut så här:
1 Bosnien 2-1 239-228 +11
2 Makedonien 2-1 222-214 +8
3 Grekland 1-2 208-215 -7
4 Kroatien 1-2 232-244 -12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+5)
Antabuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 09:50   #35
 
Nordiks avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 1330

La baguette - Football
Stats: 16 - 15 - 2
ROI: 100.45%
Vinstprocent: 51.61%

Standard

Vad tror ni om Serbia vs. Frankrike?

Båda går vidare och kommer att kämpa för att börja nästa round med 2-0.
Jag har kollat Frankrikes matcherna och det gick så där, även om de vann, var det tufft. Jag tog i morse Serbia -2,5 @2.10 eftersom jag tycker att Serbia har vissat bättre basket.
Dessuton Tony Parker (som gjorde inte hela matchen igår) & Gelabale kanske inte spelar ikväll.
Nordik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 10:11   #36
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Vad har vi för tankar om dagen då?
Lite halvklurigt och veta hur lagen som är klara för avancemang ställer upp och vilken inställning de har osv.

Spanien spelade grymt igårkväll mot Litauen (speciellt första halvleken) och laget är klart för nästa omgång så antagligen så får Spaniens tongivande spelare (tänker framförallt på bröderna Gasol, "La Bomba" och Calderon) mindre speltid än tidigare. Idag möter man ett Turkiet som är piskade att vinna för att ha en chans att ta sig vidare efter nederlaget mot Polen. Jag har därför valt att spela +10 på turkarna. Fiasko för Turkiet om de inte tar sig vidare och nu har de verkligen satt sig i en knivig sits.

Har även valt att spela Polen -3.5 mot Storbritannien.
Polen går vidare vid vinst och Storbritannien är avhängda (det finns dock en minimal chans att de lyckas ta sig vidare, om de slår Polen med minst 55p och att Spanien och Litauen förlorar).
Storbritannien känns slitet även fast de spelade hyfsat mot Portugal. Men spelar man likadant mot Polen så blir det torsk helt klart. Någon mer än Deng måste kliva fram i så fall och det lär inte hända .
Polen tar detta för att de har ett bättre lag och pga inställningen, förhoppningsvis med mer än 3.5 poäng.

Har också spelat Slovenien +4.5. Slovenien har inte imponerat än så länge. De har dock inte satts på prov ännu utan känns som de går på halvfart (jämför detta med Spaniens matcher innan mötet med Litauen igår, man har gjort vad som krävts, inte mer). Jag räknar med en "urladdning" från Slovenien. Egentligen så är det första gången i gruppen som dessa lag ställs på prov. Givetvis vill både Ryssland och Slovenien vill vinna gruppen så det blir inget vilande av spelare här trots att de är klara för nästa omgång. Trodde helt klart att oddset skulle vara jämnare, så ett handikapp på 4.5 såhär på förhand känns bra för detta kommer bli en jämn historia.

Det var lite kort info om vad och varför jag har spelat som jag gjort!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+1), tallani (+2)

Senast redigerad av Andy90 den 2011-09-05 klockan 10:13.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 10:24   #37
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordik Visa inlägg
Vad tror ni om Serbia vs. Frankrike?

Båda går vidare och kommer att kämpa för att börja nästa round med 2-0.
Jag har kollat Frankrikes matcherna och det gick så där, även om de vann, var det tufft. Jag tog i morse Serbia -2,5 @2.10 eftersom jag tycker att Serbia har vissat bättre basket.
Dessuton Tony Parker (som gjorde inte hela matchen igår) & Gelabale kanske inte spelar ikväll.

Känns som att det kan bli precis hur som helst faktiskt Serbien kanske också vilar spelare..
Har pinsamt nog inte sett något av Serbien ännu så denna match tänkte jag se.
Har du spelat på Serbien så kan du le så länge som Frankrike spelar med De Colo på banan, tycker han är och har varit värdelös hela turneringen och ändå får han en hel del speltid...
Det ska väl mycket till att Parker gör två dåliga matcher på raken även fast han inte spelade så mycket igår så kom han absolut inte upp i samma standard som vi är vana med. Jag tror han kommer spela en hel del idag eftersom han vilades så pass mycket igår.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 12:12   #38
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Sharp$: 51
Standard

Tydligen fel.

Senast redigerad av marky1990 den 2011-09-05 klockan 12:54.
marky1990 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 12:47   #39
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 42
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marky1990 Visa inlägg
Lettland - Tyskland 1.33

Dåligt odds javisst, men det är mer eller mindre en måstematch för Tyskland om dom vill hänga på till slutspelet. Latvia däremot har förlorat alla 4 första matcherna och har ingen möjlighet att avancera till slutspel överhuvudtaget, även om dom så vinner med 100-0.

Därför är Tyskland solklar som 12e rankade i världen med Dirk Nowitzki, mot ett Lettland som inte har något att spela för.


Sen har vi Ukraina - Belgien 1.38.
Ukraina ligger i mitten i sin grupp och behöver vinst för att ha chans på slutspel.
Belgien däremot har ingen chans på slutspel oavsett.
Ukraina har chans att gå vidare om Bulgarien lyckas slå Georgien (någon match man ska undvika då det är en viktig match för båda dom lagen).

Så även här är Ukraina solklara.

Visst spelar Georgien mot Bulgarien innan och vinner Georgien där så kan inte Ukraina gå vidare, men oavsett detta ska dom enkelt kunna slå Belgien och det ska mycket till om dom inte vinner mot Belgien i sin match iallafall.
Du har inte så bra koll på reglerna och vilka lag som går till nästa runda, då är det riktigt farligt att lägga ut spel offentligt, du lurar en hel del som inte vet hur det fungerar.

Tyskland är HELT klara för nästa runda och kommer mest troligt att rotera väldigt flitigt (spekulationer givetvis). Man kommer sluta trea i gruppen, och gå till nästa runda med 0 startpoäng.

Ukraina kan INTE gå till nästa runda och har Inget at spela för mot Belgien. Detta då man förlorade mot Georgien med 16 poäng, och om Georgien förlorar mot Bulgarien så hamnar både Georgien & Bulgarien framför Ukraina.

Dina spel saknar helt värde då Ukraina inte har något att spela för
Men jag önskar dig lycka till ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1)
Antabuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 12:53   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Sharp$: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Antabuz Visa inlägg
Du har inte så bra koll på reglerna och vilka lag som går till nästa runda, .


Hur är reglerna då?
Går dom inte efter poäng och sen poängstatistik?

Redigera din citering då så redigerar jag mitt inlägg så ingen får fel information.

Kollar du på http://www.eurobasket2011.com exempelvis så verkar det ju vara rankat i grupperna efter pts och sen poängskillnad i matcherna?



Tror jag klarar spelen iallafall men om du har något angående reglerna som jag inte tänkte på så är det bra för mig att veta, nu är det bara frågan om jag ska spela emot Tyskland nu i dom spel jag redan lagt eller hoppas att dom tar det ändå, dom möter ju som sagt Lettland som är mycket sämre.

Senast redigerad av marky1990 den 2011-09-05 klockan 12:58.
marky1990 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 12:57   #41
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Håller med dig Antabuz.
Höjer varningens finger för Lettland som kommer gå 100% för att vinna deras sista match i detta EM. Blums var glödhet mot Israel igår men det räckte inte dessvärre.
Spekulerar också i att Tyskland kommer spela sina tyngsta pjäser varsamt, Dirk tex, då han kommer vara en viktig faktor för tyskarna i fortsättningen.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:00   #42
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Sharp$: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Håller med dig Antabuz.
Höjer varningens finger för Lettland som kommer gå 100% för att vinna deras sista match i detta EM. Blums var glödhet mot Israel igår men det räckte inte dessvärre.
Spekulerar också i att Tyskland kommer spela sina tyngsta pjäser varsamt, Dirk tex, då han kommer vara en viktig faktor för tyskarna i fortsättningen.


Jo håller såklart också med honom om det nu stämmer (vilket det tydligen gör).


Jag har Tyskland i några kuponger redan, tycker du att jag ska "säkra" lite insatser o spela på Lettland alltså eller tro att Tyskland tar det iallafall?
marky1990 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:05   #43
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 14
Sharp$: 42
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marky1990 Visa inlägg
Hur är reglerna då?
Går dom inte efter poäng och sen poängstatistik?

Redigera din citering då så redigerar jag mitt inlägg så ingen får fel information.

Kollar du på http://www.eurobasket2011.com exempelvis så verkar det ju vara rankat i grupperna efter pts och sen poängskillnad i matcherna?



Tror jag klarar spelen iallafall men om du har något angående reglerna som jag inte tänkte på så är det bra för mig att veta, nu är det bara frågan om jag ska spela emot Tyskland nu i dom spel jag redan lagt eller hoppas att dom tar det ändå, dom möter ju som sagt Lettland som är mycket sämre.

Jag skrev om reglerna idag, 09:10 om hur det blir om lag har samma poäng etc
Lag 1-3 går vidare från grupperna, i Tysklands fall kan man få samma poäng som Italien eller Israel, men då två lag står på samma poäng är det inbördes möten som gäller, Tyskland slog bägge dessa lagen, och inget av dom kan därför passera Tyskland.

I Ukrainas grupp är det grötigare då flera lag kommer få samma poäng, varpå dom måste skapa en egen grupp. Från den kan inte Ukraina gå vidare.
Antabuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:05   #44
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Säger inte att Tyskland inte kommer vinna detta. Utan jag menar väl mer att Lettlands chans är större i detta läge än om Tyskland var piskade att vinna.
Alla som har hållt på med sport vet att om man inte behöver vinna så slappnar man av mer än vanligt, om du förstår hur jag menar?

Bra fråga om vilka som vinner matchen, det får vi se senare
Tror dock att Tyskland drar det längsta strået till slut. Men att det blir en jämnare batalj än vad som står på "pappret". Som sagt, lyfter bara ett varningens finger att inte underskatta Lettland en match som denna.
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:07   #45
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Sharp$: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Säger inte att Tyskland inte kommer vinna detta. Utan jag menar väl mer att Lettlands chans är större i detta läge än om Tyskland var piskade att vinna.
Alla som har hållt på med sport vet att om man inte behöver vinna så slappnar man av mer än vanligt, om du förstår hur jag menar?

Bra fråga om vilka som vinner matchen, det får vi se senare
Tror dock att Tyskland drar det längsta strået till slut. Men att det blir en jämnare batalj än vad som står på "pappret". Som sagt, lyfter bara ett varningens finger att inte underskatta Lettland en match som denna.



Dum som jag är tänkte jag inte på att dom räknar in inbördes möten? (vilket jag antar att dom gör eftersom ni skrev att jag inte visste reglerna).

Så har Italien inte heller något att spela för då alltså?
Isåfall säkrar jag ut lite på Israel nu innan matchen.






Känns som att jag kommer säkra ut här och sen så går dom in iallafall -.-

Senast redigerad av marky1990 den 2011-09-05 klockan 13:10.
marky1990 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td