Första omgången i Champions League och jag tror det blir full fart direkt, bortalagen vill åtminstone försöka knipa åt sig en poäng för att få en bra start! Båda lagen gör mål känns som ett signum för omgång 1.
Ogiltigt spel-ID: 504799
Match där Porto är alldeles för stora favoriter enligt mig. Man har tappat Falcao och succétränaren Villas-Boas, och mot ett underskattat Shakhtar kan man få problem. Att Porto dock ska göra mål på hemmaplan är jag tämligen säker på, man har tillräckligt med offensiva kvalitéer för att göra det (framförallt Hulk). Men jag tror att Shakhtar kan skaka och att de gör mål känns högst troligt med tanke på deras offensiv med bl.a. föredetta Arsenal-spelaren Eduardo. Tränaren säger inför matchen att det är en väldigt viktig match för dem och att det kommer bli överflöde av underhållning.
Shakhtar spelade i CL förra året och i gruppen hade man då Arsenal, Braga och Parizan - Man gjorde mål i samtliga matcher här och vann även gruppen! 12 mål på 6 matcher! I åttondelen fick man möta Roma där man gjorde 3 mål både hemma och borta och gick vidare till kvartsfinal. Där tog det stopp mot Barcelona där man ändå lyckades näta i ett av mötena. Alltså gjorde man mål i samtliga CL-matcher förra året förutom ena mötet mot Barca. Så offensiven är det inget fel på!
Ogiltigt spel-ID: 504752
Viktigt möte i grupp D där dessa två lag troligen kommer tampas om andra platsen bakom Real. Var för feg att lira 2:a på Lyon, trots att jag tror dem kan hota Ajax här. Blev lir på att båda lagen gör mål efter närmare granskning. Ajax har spelat 7 raka matcher där både dem och motståndarna gjort mål medan Lyon har spelat 9 raka! Alltså är detta två lag med bra offensiv som även läcker bakåt. Lyons offensiv tycker jag håller hög klass, Gomis styrka och sinne för mål skrämmer alla europeiska backlinjer. Även Källströms vänsterdoja kommer bli avgörande vid fasta situationer. Ajax då? Hemma på Amsterdam Arena är de extremt starka, inte förlorat i ligan där sedan 7 november förra året. Jag tror inte att Ajax kommer att vara nöjda med att kryssa hemma mot Lyon då deras chanser att avancera sänks - Ajax går för 3 poäng! Det öppnar sig för Lyon och båda lagen dunkar dit minst 1!
FULL FART FRAMÅT!