Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-12, 22:51   #16
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första omgången i Champions League och jag tror det blir full fart direkt, bortalagen vill åtminstone försöka knipa åt sig en poäng för att få en bra start! Båda lagen gör mål känns som ett signum för omgång 1.

Ogiltigt spel-ID: 504799


Match där Porto är alldeles för stora favoriter enligt mig. Man har tappat Falcao och succétränaren Villas-Boas, och mot ett underskattat Shakhtar kan man få problem. Att Porto dock ska göra mål på hemmaplan är jag tämligen säker på, man har tillräckligt med offensiva kvalitéer för att göra det (framförallt Hulk). Men jag tror att Shakhtar kan skaka och att de gör mål känns högst troligt med tanke på deras offensiv med bl.a. föredetta Arsenal-spelaren Eduardo. Tränaren säger inför matchen att det är en väldigt viktig match för dem och att det kommer bli överflöde av underhållning.

Shakhtar spelade i CL förra året och i gruppen hade man då Arsenal, Braga och Parizan - Man gjorde mål i samtliga matcher här och vann även gruppen! 12 mål på 6 matcher! I åttondelen fick man möta Roma där man gjorde 3 mål både hemma och borta och gick vidare till kvartsfinal. Där tog det stopp mot Barcelona där man ändå lyckades näta i ett av mötena. Alltså gjorde man mål i samtliga CL-matcher förra året förutom ena mötet mot Barca. Så offensiven är det inget fel på!


Ogiltigt spel-ID: 504752



Viktigt möte i grupp D där dessa två lag troligen kommer tampas om andra platsen bakom Real. Var för feg att lira 2:a på Lyon, trots att jag tror dem kan hota Ajax här. Blev lir på att båda lagen gör mål efter närmare granskning. Ajax har spelat 7 raka matcher där både dem och motståndarna gjort mål medan Lyon har spelat 9 raka! Alltså är detta två lag med bra offensiv som även läcker bakåt. Lyons offensiv tycker jag håller hög klass, Gomis styrka och sinne för mål skrämmer alla europeiska backlinjer. Även Källströms vänsterdoja kommer bli avgörande vid fasta situationer. Ajax då? Hemma på Amsterdam Arena är de extremt starka, inte förlorat i ligan där sedan 7 november förra året. Jag tror inte att Ajax kommer att vara nöjda med att kryssa hemma mot Lyon då deras chanser att avancera sänks - Ajax går för 3 poäng! Det öppnar sig för Lyon och båda lagen dunkar dit minst 1!

FULL FART FRAMÅT!

Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 07:39.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 22:56   #17
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Vad var problemet med den första? Jag kan ha fel men varför är inte IF Sylvia - Norrby IF-spelet med i ditt nya sheet?

/Badass
Det vet du, annars fråga i PM.

Ang. Sylvia - Norrby så var den med i mitt förra spreadsheet som jag körde parallellt med Speldagboken, alltså dubblerade jag mina spel. Nu kör jag ett gemensamt istället, därför stängde jag ner det andra för att starta en ny med startdatum: Tis 13/9. Vilket jag gick ut med innan Sylvia-matchen lirades. För fler fråga ang. detta ämne ta det i PM - diskutera mina spel här
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:11   #18
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Det vet du, annars fråga i PM.

Ang. Sylvia - Norrby så var den med i mitt förra spreadsheet som jag körde parallellt med Speldagboken, alltså dubblerade jag mina spel. Nu kör jag ett gemensamt istället, därför stängde jag ner det andra för att starta en ny med startdatum: Tis 13/9. Vilket jag gick ut med innan Sylvia-matchen lirades. För fler fråga ang. detta ämne ta det i PM - diskutera mina spel här

Nej, det vet jag inte - då hade jag inte frågat...! Vad är problemet med att låta IF Sylvia - Norrby IF-reken vara med i den "nya"? Är det för att den inte satt, eller? För det vore en sak om spelet vore gammalt, nu är det bara en dag ur tiden, så varför inte ha med detta i ditt "nya" sheet?! Förstår bara inte...

Och varför skall jag ta sådant som rör hela forumet i PM för? Vill du inte att saker och ting skall dryftas...?


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:18   #19
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Nej, det vet jag inte - då hade jag inte frågat...! Vad är problemet med att låta IF Sylvia - Norrby IF-reken vara med i den "nya"? Är det för att den inte satt, eller? För det vore en sak om spelet vore gammalt, nu är det bara en dag ur tiden, så varför inte ha med detta i ditt "nya" sheet?! Förstår bara inte...

Och varför skall jag ta sådant som rör hela forumet i PM för? Vill du inte att saker och ting skall dryftas...?


/Badass
Att det inte satt har ingenting med saken att göra. Jag hade liksom ca. 10 andra spel under lör, sön och mån som redan var lagda, därför valde jag att starta från 0 lagda spel med startdatum imorgon. Har du något problem med det eller? Förstår liksom inte varför du lägger så mycket energi på det. Men vill du att alla andra ska få veta kan jag berätta - min rek på Sylvia -1.5 mot Norrby satt inte, det blev 2-1 till Sylvia, 3 units satsade jag - så alla vet!

För det finns saker jag inte tycker är lämpliga att diskutera här, enda anledning. Med tanke på att alla andra som velat veta har fått ta det i PM så undrar jag varför du skall vara ett undantag?
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:26   #20
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Att det inte satt har ingenting med saken att göra. Jag hade liksom ca. 10 andra spel under lör, sön och mån som redan var lagda, därför valde jag att starta från 0 lagda spel med startdatum imorgon. Har du något problem med det eller? Förstår liksom inte varför du lägger så mycket energi på det. Men vill du att alla andra ska få veta kan jag berätta - min rek på Sylvia -1.5 mot Norrby satt inte, det blev 2-1 till Sylvia, 3 units satsade jag - så alla vet!

För det finns saker jag inte tycker är lämpliga att diskutera här, enda anledning. Med tanke på att alla andra som velat veta har fått ta det i PM så undrar jag varför du skall vara ett undantag?

Men saken är den att du rekade inte de "andra" 10 spelen - inte på sharps i alla fall! Utan du rekade enbart IF Sylvia - Norrby IF - inser du skillnaden? Det kan väl inte vara några problem för dig att infoga även detta spel i ditt "nya" sheet, eller?

Istället för att det skall vara några som helst tveksamheter från början av ditt lirande så anser, i alla fall jag, att du bör ha med detta i ditt sheet - allt annat inbjuder till spekulationer...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:38   #21
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Men saken är den att du rekade inte de "andra" 10 spelen - inte på sharps i alla fall! Utan du rekade enbart IF Sylvia - Norrby IF - inser du skillnaden? Det kan väl inte vara några problem för dig att infoga även detta spel i ditt "nya" sheet, eller?

Istället för att det skall vara några som helst tveksamheter från början av ditt lirande så anser, i alla fall jag, att du bör ha med detta i ditt sheet - allt annat inbjuder till spekulationer...!


/Badass
Nej, jag rekade inte någon av de andra spelen. Självklart går det att lägga till spelen i efterhand, men varför? För det första så är spreadsheetet för min speldagbok. För det andra så har jag sagt att alla mina spel ska finnas som rekar eller ha motiveringar i min speldagbok, den är inte här vad jag kan se. Och för det tredje så är startdatumet imorgon och matchen gick i söndags.

Tveksamheter och spekulationer, visst kan du få ha det, men det är ingen som tvingar dig att följa mitt spelande. Anser du att det suger, att jag ljuger m.m. så visst, your problem.

Tycker jag har svarat på detta nu så för att denna diskussion inte ska blir alltför utdragen avslutar jag den här och nu.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 23:55   #22
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Men hur kommer det sig att Man C.-Napoli-reken/spelet är med i det nya sheetet? Detta är ju inlagt EFTER IF Sylvia - Norrby IF, men FÖRE den nya dagboken startades - jag får det INTE att gå ihop...! De lades in samma dag - enda skillnaderna är att det ena redan var förlorat när dagboken startades och det andra ändå är tillagt i den nya dagboken - undrar var skillnaden mellan dessa spel ligger?

De lades samma dag, men det ena missades, medan det andra är levande och får därför stå kvar! Det är så jag läser detta...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 00:08   #23
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du ställer i princip samma frågor hela tiden, tänk efter lite så får du svar på alla dina frågor. Sylvia spelade i söndags. Min rek om City lades till natten till måndag och då var speldagboken startad alltså lades de inte till samma dag. Matchen är på onsdag och jag hade sedan tidigare gått ut med att det startar på TISDAG (i morgon, eller idag nu). Det är skillnaden, denna matchen spelas efter mitt startdatum. Jag hade 4-5 andra spel både i söndags och i måndags, de är inte heller med. Jag har tagit ut pengarna från kontot, startat om på 10 000 kronor från och med idag så allting är som det ska och allt blir rätt och all statistik gäller från den 13 september 2011.

SLUT
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 00:22   #24
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Skitsamma, jag har säkert fel - brukar ha det i dessa diskussioner...

Kör hårt i alla fall och lycka till...


/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 20:17   #25
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Båda lagen har redan gjort mål i Porto - Shakhtar - 28 min!

Ogiltigt spel-ID: 505958


Barca har börjat producera och det hänger ett mål i luften, 1.90 på vändning - taget! Matchmin 28 och ställning 0-1!

Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 07:35.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 20:29   #26
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Nej, det vet jag inte - då hade jag inte frågat...! Vad är problemet med att låta IF Sylvia - Norrby IF-reken vara med i den "nya"? Är det för att den inte satt, eller? För det vore en sak om spelet vore gammalt, nu är det bara en dag ur tiden, så varför inte ha med detta i ditt "nya" sheet?! Förstår bara inte...

Och varför skall jag ta sådant som rör hela forumet i PM för? Vill du inte att saker och ting skall dryftas...?


/Badass
Herregud, låt honom köra sitt jävla sheet hur han vill.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+5), Soap (+1)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 19:30   #27
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Livespelet på Barca igår var i hamn, trodde jag? Men Thiago Silva går upp och nickar in hörna i 92 min, 2-2. Jag vet inte om jag ska ångra eller "vara nöjd" med mitt spel. Givetvis går det inte att vara nöjd eftersom det inte satt, men verkligen allting tydde på att det skulle sitta efter 2-1, jaja sån är betting.

Ogiltigt spel-ID: 507314



Har länge tvekat på att lira idag på United, och när oddset var nere på 1.72 på tvåan kände det väldigt avlägset. Men någonting gjorde att det steg igen och när man får 1.90 på -0.25 går det inte att undgå. Uniteds form är magisk och jag tror absolut inte att de förlorar ikväll!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 19:40   #28
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Herregud, låt honom köra sitt jävla sheet hur han vill.

Tack för att du kommer in ett dygn efter att diskussionen lagt sig och lägger dina visdomsord - kudos till dig...!

Du tålde tydligen inte att jag hade synpunkter som inte överensstämde med dina i en annan tråd, "herregud"...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 21:13   #29
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Tack för att du kommer in ett dygn efter att diskussionen lagt sig och lägger dina visdomsord - kudos till dig...!

Du tålde tydligen inte att jag hade synpunkter som inte överensstämde med dina i en annan tråd, "herregud"...!


/Badass
Jag skrev det ovan innan vår lilla diskussion. Jag tål att andra tycker annorlunda men de senaste dagarna så har jag sett dig och din gnälliga attityd överallt i forumet. Ja, jag tycker inte du borde lägga dig i hans spreadsheet.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 11:59   #30
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 508141


Ogiltigt spel-ID: 508140


Ogiltigt spel-ID: 508139


Ogiltigt spel-ID: 508138


Ogiltigt spel-ID: 508137


Ogiltigt spel-ID: 508121



Underspel i samtliga kvällens elitseriematcher! Det är första matchen för alla lag utom Fröunda och Växjö, och för er som såg den matchen i tisdags är det enkelt att dra slutsatsen att båda prioriterade försvarsspelet. Jag tror att det kommer vara så ikväll också, försvarsspelet går i första hand nu i början och kommer därför bli målsnål period ett, kanske två också innan tyglarna släpps i period 3. Att det ska bli minst 6 mål i majoriteten av matcherna känns mycket osannolikt, med mina mått max 2 matcher går över linan.

Senast redigerad av raaabin den 2011-09-16 klockan 07:35.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td