Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo
| 2011-09-16 19:00 | KHL | HC Lev Poprad vs HC Yugra |
ML |
ML |
2.32 |
1.950 |
Då tar vi det andra Poprad laget, det som håller till i KHL och det är som natt och dag. Det är här klubben lagt allt sitt krut såklart och laget håller bra klass. Premiären blev en väntad förlust mot topplaget Magnitogorsk och nu kommer betydligt sämre Yugra på besök. På hemmaplan måste Poprad slå lag av denna kalibern och jag tycker att laget är betydligt bättre på pappret än Yugra, spelar de som mot Magnitogorsk så vinner de ikväll. Hemma is och favoriter, jag kör safe och tar ML men tror att Poprad vinner!
|
Kul med hockeynight! Jag står dock på andra sidan i det här fallet. Jag tror att Poprad under säsongen kommer att växa, men jag tror också att det kommer ta tid. Jag håller helt klart med dig att det finns bra klass i laget men jag är inne på att de måste hitta sig själva i KHL innan vi får se god produktion. Att de möter ett ganska så destruktivt Yugra ikväll ser jag också som en total "miss-match" för dem. Jag är mycket inne på att de kanske inte har tyngden att nöta ner dem ikväll. Kände spontant avslag eftersom att Yugra har två torsk här i starten, dock med helt OK insatser ska sägas. Det som avgör att jag går med Yugra här är plusoddset som jag inte kan blunda för.
Best of luck i övrigt!