Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-16, 15:53   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Dagens Ishockey 16/9


Det brukar ju finnas samlingstrådar kring fotboll och övriga sporter för dagen och nu när hockey säsongen dragit igång så är det ju massvis med matcher från olika ligor varje dag och det finns alltid en hel del att spela på så varför inte börja diskutera det i en samlingstråd också. Jag vet att det finns en hel del hockey kunnigt folk så det är bara att låta tankarna flöda guys!

4 matcher i KHL har redan dragit igång men det finns ändå en hel del kvar under dagen, har lite spel:

2011-09-16 18:00ExtraligaSlovan Bratislava vs HK Poprad 1 FT 9.3 1.710


Vi alla såg vad Slovan hade för kapacitet i European Trophy då de imponerade på mig, framförallt på hemmais. Slovan hade en fiasko artad fjolårs säsong men ser betydligt starkare ut i år och det kommer förmodligen gå tillbaka till den vanliga Slovan och Kosice dominansen i ligaspelet.

Poprad räknas tillsammans med Bystrica de närmaste utmanarna till topplagen men jag tror att laget kommer få det mycket svårt i år eftersom det numera finns 2 Poprad, då Lev Poprad deltar i KHL och det laget som är kvar i Slovakiska ligan är "leftovers" som inte håller bra klass ens i den Slovakiska ligan. Laget har t.e.x 3 svenskar, Gellerstedt, Hult och Kraft som är spelare som håller medelklass i den Svenska Allsvenskan. De skulle aldrig platsa i de högre ligorna i Europa och då kan man tänka på att Slovan slog de finska topplagen KalPa (2-1) och Kärpät (4-1) samt Linköping (3-0) och Vienna (6-1) på hemmais, det är tveksamt om någon spelare i Poprad hade ens platsat i något av dessa lagen som Slovan slog.

Poprad fick stryck med 11-1 i den sista träningsmatchen mot Kosice. Visst träningsmatch är som det är men det tyder ändå på att Poprad kommer ha svårt att hänga med topplagen i de flesta matcherna. Hemma premiär och oddset duger bra för mig, är Slovan på rätt humör här så vinner de med flera mål!

2011-09-16 19:00KHLHC Lev Poprad vs HC Yugra ML ML 2.32 1.950


Då tar vi det andra Poprad laget, det som håller till i KHL och det är som natt och dag. Det är här klubben lagt allt sitt krut såklart och laget håller bra klass. Premiären blev en väntad förlust mot topplaget Magnitogorsk och nu kommer betydligt sämre Yugra på besök. På hemmaplan måste Poprad slå lag av denna kalibern och jag tycker att laget är betydligt bättre på pappret än Yugra, spelar de som mot Magnitogorsk så vinner de ikväll. Hemma is och favoriter, jag kör safe och tar ML men tror att Poprad vinner!

2011-09-16 19:05Ger DEL 3Eisbären Berlin vs Thomas Sabo Ice Tigers 1 FT 1.64 1.670


Berlin har dominerat tysk hockey under en lång tid nu och de är återigen favoriter till att vinna i år. Laget spelade bra i European Trophy och tvåa i sin grupp. Ice Tigers kommer få kämpa för att gå till slutspel och på bortaplan inför en fullsatt arena får de inga poäng i premiären, tror jag!

Jag är även sugen på en hemmaseger i det förväntat toppen/botten mötet i DEL då starka Wolfsburg möter kanske ligans sämsta lag Straubing men försäsongsresultaten har varit lite oroväckande, återkommer om det blir spel här, någon som sitter på någon info?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrGerrard (+5), Savve (+7), Arch (+5)

Senast redigerad av Lazlo den 2011-09-16 klockan 16:10. Anledning: stavfel m.m
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 17:12   #2
BHF
 
BHFs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 2030
Standard

HC Orli Znojmo - Ehc Liwest Linz 2

HC Orli Znojmo förlorade efter straffar första match mot Medvescak men det är inte HC Orli Znojmo som spelade bra utan Medvescak som spelade dåligt efter 3 – 0 ledningen. HC Orli Znojmo har bra teknik men de är oerfarna och inte är så starka och odisciplinerade (många utvisningar).
Ehc Liwest Linz har en dålig säsong bakom ryggen och tränaren betalade pris och fick sparken EN del spelare som visade inte mycket fick också sparken. Ny tränare är AHL tränare från Kanada som tog med sig en del spelare från USA och Kanada.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 17:46   #3
 
Berras avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
2011-09-16 19:00KHLHC Lev Poprad vs HC Yugra ML ML 2.32 1.950


Då tar vi det andra Poprad laget, det som håller till i KHL och det är som natt och dag. Det är här klubben lagt allt sitt krut såklart och laget håller bra klass. Premiären blev en väntad förlust mot topplaget Magnitogorsk och nu kommer betydligt sämre Yugra på besök. På hemmaplan måste Poprad slå lag av denna kalibern och jag tycker att laget är betydligt bättre på pappret än Yugra, spelar de som mot Magnitogorsk så vinner de ikväll. Hemma is och favoriter, jag kör safe och tar ML men tror att Poprad vinner!
Kul med hockeynight! Jag står dock på andra sidan i det här fallet. Jag tror att Poprad under säsongen kommer att växa, men jag tror också att det kommer ta tid. Jag håller helt klart med dig att det finns bra klass i laget men jag är inne på att de måste hitta sig själva i KHL innan vi får se god produktion. Att de möter ett ganska så destruktivt Yugra ikväll ser jag också som en total "miss-match" för dem. Jag är mycket inne på att de kanske inte har tyngden att nöta ner dem ikväll. Kände spontant avslag eftersom att Yugra har två torsk här i starten, dock med helt OK insatser ska sägas. Det som avgör att jag går med Yugra här är plusoddset som jag inte kan blunda för.

Best of luck i övrigt!
__________________
I want to play a game!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 17:56   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Hakar på Linz!

2011-09-16 19:15EHLHC Orli Znojmo vs EHC Liwest Black Wings Linz 2 FT 0.8 2.380



1-0 till Slovan efter första perioden

Tar två till spel för kvällen:

2011-09-16 19:30Ger DEL 3Grizzly Adams Wolfsburg vs Straubing Tigers 1 FT 1.83 1.600


Som jag tog upp tidigare så är det ett topplag mot ett förväntat bottenlag. Wolfsburg är väl kanske det enda laget som kan hota Berlin. Straubing kommer harva i botten!

2011-09-16 19:45Nationalliga AHC Lugano vs Kloten Flyers ML ML 2.34 1.940


Kloten öppnade med en stark hemmaseger mot Davos och de har även imponerat på försäsongen. Lugano kommer nog få problem mot topplagen i år och måste kämpa för att nå slutspel. Bortaplan är lurigt så jag kör ML, i grund och botten är Kloten bättre!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:01   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
Kul med hockeynight! Jag står dock på andra sidan i det här fallet. Jag tror att Poprad under säsongen kommer att växa, men jag tror också att det kommer ta tid. Jag håller helt klart med dig att det finns bra klass i laget men jag är inne på att de måste hitta sig själva i KHL innan vi får se god produktion. Att de möter ett ganska så destruktivt Yugra ikväll ser jag också som en total "miss-match" för dem. Jag är mycket inne på att de kanske inte har tyngden att nöta ner dem ikväll. Kände spontant avslag eftersom att Yugra har två torsk här i starten, dock med helt OK insatser ska sägas. Det som avgör att jag går med Yugra här är plusoddset som jag inte kan blunda för.

Best of luck i övrigt!
Visst är det roligt med hockey! Tack för input, kan tills viss del hålla med om att Yugras strikta och defensiva spel kan ställa till det för nästan alla lag, det såg vi ifjol. Hoppas och tror dock att Lev Poprad kommer dominera så pass så att de kan plocka denna matchen om inte iaf efter OT/straffar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 21:25   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

2011-09-16 18:00ExtraligaSlovan Bratislava vs HK Poprad 1 FT 9.3 1.710


Slovan går upp till 5-0 och släpper sen in 2 mål på 38 sekunder med 7 minuter kvar av matchen, ingen fara alls såklart. 6-2 slutresultat.

2011-09-16 19:00KHLHC Lev Poprad vs HC Yugra ML ML 2.32 1.950


Det blev fiasko för båda Poprad lagen idag. Yugra lyckades spela snålt och ledde matchen med 0-1 ,efter mål i mitten av matchen, ända till slutet då de öppnade sig och det slutar 1-3. Det positiva är att just detta spelet missade då det gav vinst i tråden iaf!

2011-09-16 19:05Ger DEL 3Eisbären Berlin vs Thomas Sabo Ice Tigers 1 FT 1.64 1.670


3-0 efter 2 perioder blir 4-0 efter 55 minuter och sen en smågalen avslutning och det blir enkel seger, 5-2!

2011-09-16 19:15EHLHC Orli Znojmo vs EHC Liwest Black Wings Linz 2 FT 0.8 2.380


7-5, helsvängig match med mycket utvisningar och klent målvaktsspel och tyvärr va Linz målvakt den sämre...

2011-09-16 19:30Ger DEL 3Grizzly Adams Wolfsburg vs Straubing Tigers 1 FT 1.83 1.600


Wolfsburg vinner med 2-0 och segern satt ganska långt inne då man faktiskt förlorade skotten stort, hade mina onda aningar här och de stämde nog, som tur va så satt spelet ändå. Håller man motståndarna till 0 mål i hockey så är ju segerchanserna goda.

2011-09-16 19:45Nationalliga AHC Lugano vs Kloten Flyers ML ML 2.34 1.940


Kloten leder matchen 3 gånger om och Lugano kvitterar 3 gånger, 3-3 målet kommer med 45 sekunder kvar av matchen men Kloten avgör snabbt, 15 sekunder in i förlängningen!



4-2 på spelen postade i tråden med klart plus, 6-2 på hockeyn totalt idag och 9-3 totalt i spreaden, lyckat!

På återhörande guys! Mycket hockey redan imorgon!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 21:35   #7
 
htsolna08s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 980
Sharp$: 1987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lazlo

Lirar du verkligen för dom summorna som du har i spreaden på riktigt?

Inte så troligt att man får spela för 12 k på en norsk hockeymatch på betsafe..
__________________
# 27 Ivan Turina 1980-2013

Senast redigerad av htsolna08 den 2011-09-16 klockan 22:00.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 23:11   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

htsolna08

Du ställer en fråga och kan inte hålla dig utan mer eller mindre svarar på den själv... Lustigt, därmed spelar inte mitt svar någon roll. Det är bättre att man får det svaret man vill ha så då är det väl enklast att svara det man vill höra direkt? Vi lämnar det så och jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas du kan dela med dig av lite spel i hockeytrådarna framöver!

Detta är dock OT ,vilket inte är tillåtet, och har ju ingenting med hockey att göra som tråden är till för! Vi får hoppas att admins kan ha överseende med det denna gången och om du fortsatt vill diskutera mig eller mitt sheet så får du antingen skicka ett PM eller starta en tråd i typ tänkarhörnan om du vill ha en offentlig konversation!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td