Jag sitter med HC Amur i den tidiga KHL-matchen. Att Novokuznetsk som inte gör någon glad ska vara så stor favorit ser jag som fullständigt orimligt. Amur ligger ungefär på samma nivå som Novokuznetsk, men jag skulle nog säga att de är snäppet bättre. Man gjorde en väldigt fin bortamatch mot Sibir senast och agerade oerhört disciplinerat för att vara Amur. Att få 2.35 för ML måste bara tas!
Vad gäller Moskva-derbyt så ska jag kika igenom ett antal saker innan jag bestämmer mig, men att gå emot Spartak känns i nuläget givet. Jag såg matchen mot Novgorod i Ondags och det jag såg från Spartak kan vara det sämsta jag sett i mitt liv. Känslan för mig är att man kommer ha en bounce-back season men ack så missnöjd jag blev. Man har fått in en del bra folk som Benoit(som dock är skadad), Hossa och Stumpel. Framförallt så var Hossa den som gjorde mig besviken. Det var måhända en premiär men lite bättre än så ska man kunna göra. Helt klart så skulle ett högre odds på Dynamo varit fint. Det ser ut som att man får nöja sig med 2.15 under ordinarie matchtid.
Vidare så har jag några leans på Ö/U spel inom Schweiz.
Elitseriens andra omgång ser på förhand svår att hitta vinnare i. Frölunda tror jag kommer vara ett public-choice med fog. Spontant känner jag att Brynäs har bra chans mot HV hemma till ett fint odds.