Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-20, 09:37   #15
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madjedo Visa inlägg
Alltså. jag har fan inte hört talas om något av dessa system tidigare. Till och med pythagoras har nämnts! Pythagoras? WTF?

Men det låter mer som "system" som systematiskt, genom att enkelt klicka in lite statistik i excel liknande program ska säga till dig om det är ett överodds eller inte...

Tror du själv på det eller? Om du ska gå plus på odds, till och med bara för några extra tusenlappar i månaden, så finns bara ett råd jag kan ge: Tid och engagemang! Tro inget annat... Puff, over and out.
Smått roande kommentar då du fördömer något utan att förstå det.. Du kan ju dra en parallell till aktievärlden och fundamental analys och teknisk analys är lika accepterade sätt att spekulera.

I grund och botten handlar det om att sätta styrkenivå på två lag och sedan bestämma hur stor chansen är att det ena laget slår det andra. Baserat på den chansen bedömer du sedan om oddset har värde eller inte.

Du väljer att komma fram till dina siffror på ett sätt, jag ett annat. Jag har haft hyfsad framgång med mina sätt att analysera spel, du med dina ser det ut som (enligt ditt spreadsheet), men inte ser du mig säga att mitt sätt är det enda rätta och att du inte ska tro något annat.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat