Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-21, 14:44   #15
DamageINC

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst.
Citat:
3) Du har ett andra alternativ som är motsatsförhållande till 2) där statsen blir missvisande
Eftersom det eminenta spreadsheetet på sharps tillåter en att filtrera så blir det inte ett motsatsförhållande, utan du får kan ha båda resultaten precis lika synliga. Det ena med freebets för att ha koll på din rulles exakta rörelser, det andra med aktuella stats på dina spel som innefattat risktagande om du är intresserad av det. Av den anledningen känns inget av dina påståenden ovan relevanta.

Min egentliga poäng var att om man vill framstå som en seriös capper där man använder sin ROI som mått på skicklighet så är det oseriöst att bokföra gratisspelen, ja. Men om man som mig inte bryr sig särskilt hårt vad andra anser om sin ROI utan har spreadsheetet endast som ett överskådligt verktyg över bokföringen så ska skälvklart freebets tas med. Som sagt så tillåter sharps en att använda båda metoderna i samma spreadsheet med hjälp av filtrering.

Förstår ärligt talat inte vad du blir sur över och hur du kan tolka mig som att jag "antingen har fel, säger onödiga saker eller har ändrat åsikt", för inget av det stämmer.

Nedanstående ser jag för övrigt inte som mer än ett lamt försök att få sista ordet och slippa ta ytterligare debatt.

Citat:
Personligen tror jag vi har litet utbyte av varandras posts. Kommenterar du inte resonemangen i mina posts så lovar jag att hålla mig borta från dina.