Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-18, 11:00   #1
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Gratisspel bokföring


Jag antar att det är ganska många här som tagit del av erbjudandet Bet365 har med gratis livespel mellan United - Chelsea. Jag har en fråga till er som bokför spelen.

Om spelet inte går in, bokför ni spelet som förlust eller push?
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 11:02   #2
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Push är väl det rätta tycker jag iallafall eftersom du får ju tillbaka insatsen om inte vinner.. Då är ju kassan som innan
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 12:03   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Void är väl isf bättre då det inte påverkar ROIn
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 14:54   #4
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Jag kör konsekvent med void på denna typ av spel då det är vad som rent tekniskt sker. En push är ju som Robin säger ett oavgjort spel som påverkar ROI, och en förlust är det ju inte heller eftersom du inte förlorar några pengar.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 15:04   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Exakt, det är ett bonusspel. Vinst så påverkar det positivt annars inte.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 15:08   #6
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Okej tack då blir det ett eventuellt void om spelet inte går in.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 19:53   #7
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Precis, rätta bara med push om pengarna legat i risk.

Samma sak med inställda matcher osv.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+1)
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 21:50   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Precis, rätta bara med push om pengarna legat i risk.

Samma sak med inställda matcher osv.
Det är ju ingen risk eftersom spelet är gratis. Void vid förlust alltså.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 22:22   #9
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Precis, rätta bara med push om pengarna legat i risk.

Samma sak med inställda matcher osv.
Låter vettigt, kommer köra på det i framtiden.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-18, 23:16   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Jag skulle nog föredra att bokföra det som bonus. Utvärdera man det som ett vanligt bet vid vinst och voidar vid förlust blir ens stats imho något av en glädjekalkyl.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 22:04   #11
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Jag skulle nog föredra att bokföra det som bonus. Utvärdera man det som ett vanligt bet vid vinst och voidar vid förlust blir ens stats imho något av en glädjekalkyl.
Beror ju lite på. För du stats för att bokföra resultatet ditt totala spelande för personlig räkning så är det klart du kör void eller win då det visar vad som sker med din rulle. För du däremot bok för att kunna påvisa vilken bra capper du är så blir det missvisande, ja.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 00:16   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
.
Som jag ser det är bokföring bra för två saker. Hålla koll på resultatet och för att kunna utvärdera sina spel. Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst. Just my 2 cents
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 08:29   #13
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Som jag ser det är bokföring bra för två saker. Hålla koll på resultatet och för att kunna utvärdera sina spel. Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst. Just my 2 cents
Fast det du sa nu har ju inget att göra med det jag sa. Vill man få fram ROI utan bonusspel så är det för övrigt inga problem att filtrera ut det bara man är lite förutseende och på något sätt markerar att de är speciella i info-rutan.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 13:24   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
.


I ditt svar på min första post skriver du "Beror ju lite på.", att det är "klart du kör void eller win då det visar vad som sker med din rulle". Du skriver sedan "För du däremot bok för att kunna påvisa vilken bra capper du är så blir det missvisande, ja."

Så:
1) Du håller inte med min första post

2) Du motiverar att du tycker att freebetet under vissa förutsättningar bör redovisas som ett spel och rättas void eller win

3) Du har ett andra alternativ som är motsatsförhållande till 2) där statsen blir missvisande


I min andra post skriver jag anser att ett bra bokföringssystem både bör kunna visa vad som sker med bankrullen och användas för att utvärdera stats. Detta som svar på motsattsförhållandet i 2) och 3).


Du kommer med ett andra svar som säger min andra post "har ju inget att göra med det jag sa" och konstaterar sedan att man kan ha en bokföring där man kan sortera bort freebetet och få fram stats som är korrekta. Detta strider direkt mot "..så blir det missvisande".


Som jag ser det har din svar hittills antingen varit felaktiga för de säger emot varandra, varit helt onödiga då de inte till för något eller så har du ändrat åsikt.

Personligen tror jag vi har litet utbyte av varandras posts. Kommenterar du inte resonemangen i mina posts så lovar jag att hålla mig borta från dina.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-21, 13:44   #15
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Att ha ett bokföringssystem som inte tillåter en att göra båda är i mitt tycke antingen ogenomtänkt eller oseriöst.
Citat:
3) Du har ett andra alternativ som är motsatsförhållande till 2) där statsen blir missvisande
Eftersom det eminenta spreadsheetet på sharps tillåter en att filtrera så blir det inte ett motsatsförhållande, utan du får kan ha båda resultaten precis lika synliga. Det ena med freebets för att ha koll på din rulles exakta rörelser, det andra med aktuella stats på dina spel som innefattat risktagande om du är intresserad av det. Av den anledningen känns inget av dina påståenden ovan relevanta.

Min egentliga poäng var att om man vill framstå som en seriös capper där man använder sin ROI som mått på skicklighet så är det oseriöst att bokföra gratisspelen, ja. Men om man som mig inte bryr sig särskilt hårt vad andra anser om sin ROI utan har spreadsheetet endast som ett överskådligt verktyg över bokföringen så ska skälvklart freebets tas med. Som sagt så tillåter sharps en att använda båda metoderna i samma spreadsheet med hjälp av filtrering.

Förstår ärligt talat inte vad du blir sur över och hur du kan tolka mig som att jag "antingen har fel, säger onödiga saker eller har ändrat åsikt", för inget av det stämmer.

Nedanstående ser jag för övrigt inte som mer än ett lamt försök att få sista ordet och slippa ta ytterligare debatt.

Citat:
Personligen tror jag vi har litet utbyte av varandras posts. Kommenterar du inte resonemangen i mina posts så lovar jag att hålla mig borta från dina.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td