Intressanta tankar från Elvenes, som man får förmoda har hyfsad koll på baggarna:
Vilken häst tror du kan skrälla av de norska hästarna?
-En som kan (med spö) er 1 One More Flight. Han er slapp og bedagelig hjemme i Norge. Vil oppføre seg mer pigg og alert på lørdag. Kan vel en tid på 12-tallet med maksimal klaff. God kusk i Kontio!
Hur bra är Gomnes Tornado?
-Han er et fyrverkeri. Pigg til tusen, svært kapabel, men en gang i balnt går det over styr. Jeg vet ikke helt hvordan han er å vende brått rundt med i volten. Spor sju krever smidighet fra hest og kusk. Skal kunne en tid på 24-tallet med maks klaff. I mine øyne kun en outsider grunnet alle hyss!
Är inte gomnes tornado klar? Tror du han spetsar?
-Jeg tror vel så mye på Indregaards Lilja. Gomnes Tornado rett til tet? Det lyder som en overraskelse for meg. Tror Storm Eld sitter tidlig i front!
Vilka av dem norska kallbloden kan man lämna utanför kupongen
-Hvilke skal forbli uspilt? Knell og Rinde Kongen om man er rik, er man fattig som meg så står man på Indregaards Lilja, Gomnes Tornado og Storm Eld.
-Rangering kaldblodsløpet: Indregaards Lilja, Gomnes Tornado, Storm Eld, Kjetringen, Føynland Kongen, Tuxi Titan, Rinde Kvikken, Knell.
Åke Svanstedts Hard Cider tycker jag är en ny Torvald: Vinner inte han?
-Hadde akkurat en prat med travtrener Harald Lunde om Hard Cider, Lunde drev på i USA og er deleier til hesten. I USA var han het som en spis og stoppet før mål. Åke har gjort om hesten totalt, nå er den avslappet og fin. Men, om Bo W. velger å siette i tet med Crown's Banker, ja da kan det bli meget tøft for Hard Cider.