Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-22, 08:34   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Många intervjuer här: http://www.travsidan.nu/v75_nyheter_...uer_110920.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+5), Stekel (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 08:55   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Faksblixten i kallblodet står väl nästan 20m bättre till och är perfekt inne?
Minns att hästen brukade springa i samma volt som vildvitter o co.
Att han dessutom körs av kallblodskungen JOP själv gör ju inte saken sämre.
Har dock ingen aning om över hur formen på hästen är.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 09:05   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag skulle säga att det är minst lika upppseendeväckande att de plockar med Mel Odin på tre hästar. Ska jag ta med någon av de två femåringarna i loppet så blir det ju tveklöst Föynland Kongen som gått samma tider i Norge, har springspår och blir mycket mindre streckad.

Från Tengsareids hemsida:

Citat:
Løp 9.
Rinde Kvikken – Har kjørt han noen ganger før, da har han gått fine løp. Blir nok tøft å vinne fra tilegg, men har kapasitet til en god premie.

Løp 10.
Løb Cowboyland – Han er i flott form og kjapp ut bak bilen. Møter mange gode hester her, å gå helt til topps ser tøft ut, men har ambisjoner om en god premie.

Løp 11.
Grand Tealight - Har tidligere vist at han står distansen. Møter gode hester her men er såpass god at jeg har ambisjoner om en god premie.
Är lite sugen på Grand Tealight den här gången faktiskt. Står 20 meter bättre till nu mot senast när han var tvåa bakom Saston. Saston som jag för övrigt nog plockar bort, står ju grishårt inne nu och drog bakspår, lär bli överstreckad.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 10:15   #19
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...tidiga 1a-tankar....

1) behövs nog några st så man är med efter 1a avd, kan man möjligen chansa bort stona? 4an Flemmings, räcker hon här?? 7an Westergårds, är nog bra, men lite för osäker på benen för att passa...skitläge bakom bilen! 1an, går inga tider??? Trots distans/läge måste man ju ha 11an med Veijo, ärlig typ som går bakifrån, med tempo och lite flyt kan den plocka undan skönt många kuponger.... 5an m Goop, blir väl överstreckad, visst är bra, men formen...är väl inte på topp? Spetstyp, vad händer om han får lite tryck...? Har börjat ge upp lite på Hultmans 3an, då sitter den väl där snart... Stig-Eriks 2an, måste väl med om man ändå garderar... får jobba en del med detta lopp....

2) Överstreck igen på Goop, hemmaplan, många norska streck drar han på sig också... men Dollar är inte att lita på, finns g-risk... går med skor, men är ju stark-rejäl... Trots läget så laddar troligen Takter med Luddehästen 8an... sen har vi ännu en Hultman-häst som bör räknas med chans 3an.... kan det räcka med dessa tre???

3) Känns mer o mer som Kung-Åke spik, han brukar ibland visa upp överlägsna vinnare i stoloppen, 5 Juicy Face (Luddeuppfödning) har i båda starterna för Åke rekordsänkt... visst måste man tro att hon blivit kraftigt bättre sedan flytten från Moberg... verkar travsäker, lugn safteystart... sen till spets-slut-hämta-ut....

4) Knepigt? Hockey har säkert en lovande sak i 4an, ledning och ryckte undan på ett fins sätt senast för Aggas Diva/Inhibited... men man törs inte lita för mkt på kusken då det är V75, det är annat hemma på Sundbyholm... finns det risk att 1an håller sig i skinnet och går i spets??? Kolles 6an, bara 3år...visserligen sent på säsongen men ändå... 7an Åke kör en Svanbergare... 2an med Carlos, jag gillar verkligen Love You-hästarna!!! Sen vill jag gärna ha med 11an Säcken är ganska tuff, är det ett "lyxstreck"??? Känner däremot inget för 9an RajtanTajtan...har jag fel där??? ....svårt!

5) Unionskampen f kallblod!
Känner mer o mer för 7an, Hans Christian är väl bra, men känns ändå som +kusk med Austervoll, men jag är ingen kännare av Norska kallisar o kuskar, men nog har den mannen kört in "några" miljoner och ett antal tusen segrar... Gomnes kommer med på min kupong... A:7 B:2-10 C:12-3... skiter nog i 15 då MelOdin har svikit mig några ggr... då sitter den väl där....!

6) Åke har väl talat i "Kanon-termer" gällande Hard Cider och visst kan 4an rent av vara ett spikförslag här... men har inte gärna en kupong utan tuffingen Sanity så 6an får plats trots läget... mer tveksam till sådana som 1an, 2-3-... och 11an står väl för byngligt till här, trots toppform både på häst o kusk blir det väl för tufft, men om två strider, 4+6an... och Pelle får fint lopp i draget... då slår han av allt....(?)

7) Unionsstayern över 3140m
Läge för 3an som gick fint för Björn vid Åby-vinsten 21/7, då 2640, hinner han undan för de tuffare där bak, eller äter de bara upp honom över 3km...?
11 Saston kan man ju inte vara utan på kupongen, hur göra med 15 Parkin, härlig typ, men lite på retur??? Svårt läge trots distansen... några man kan tänka sig är 6-8-9-...blir 12 överstreckad på Åke??? ...och sen skulle man vilja ha råd med 13 i sista...
finns risk att plånboken får avgöra hur sista avd ser ut, eller ska man börja strecka bakifrån denna vecka...?

Vad säger ni?
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 10:24   #20
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...medans jag skrev hade både KP & Stekel bidragit... ska gå igen era tankar...
ser att Stekel "kan tänka sig" att ta bort Saston, jag själv skulle nog inte vilja ha en kupng utan denna... en Melanderhäst i form, med Pelle bakom, då skiter jag nog i läge och annat, visst finns risk för överstreck, men....

KP: tittar oxå gärna på JO:s Järvsöfaksar men... hur är det med Faksblixten??? stat:16-8-5...men 10:8 1-1-2 och 11:8 0-1-2.. och ändå oftast körd av J-O själv...
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 11:35   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
...tidiga 1a-tankar....

3) Känns mer o mer som Kung-Åke spik, han brukar ibland visa upp överlägsna vinnare i stoloppen, 5 Juicy Face (Luddeuppfödning) har i båda starterna för Åke rekordsänkt... visst måste man tro att hon blivit kraftigt bättre sedan flytten från Moberg... verkar travsäker, lugn safteystart... sen till spets-slut-hämta-ut....

"Sen vill jag gärna ha med 11an Säcken är ganska tuff, är det ett "lyxstreck"???"

7) Unionsstayern över 3140m
Läge för 3an som gick fint för Björn vid Åby-vinsten 21/7, då 2640, hinner han undan för de tuffare där bak, eller äter de bara upp honom över 3km...?
...hur göra med 15 Parkin, härlig typ, men lite på retur??? Svårt läge trots distansen... ...blir 12 överstreckad på Åke???
Juicy Face känner jag kan bli en nödspik på lördag, gick ju 14 i första starten för Åke och då kan tilläggen hälsa hem. Som du säger så prenumererar han på vinst i stoloppen också. Hade feeling för Nirvana, men hon ser ut att bli väl påpassad och jag dubblar ogärna.

Säcken trodde jag på senast men han blir överstreckad nu, måste ju vara 20 meter bättre än täten för att vinna och han må vara lite bättre än de andra, kanske, men absolut inte bra nog.

Parkin låter inte Svensson jätteuppåt på om man läser intervjun, enormt mycket bättre streckvärde på 14 om man ska ta med en häst med köläge.

Tion Medon Sisu känns spontant som omgångens mest överstreckade, bara trea i ett dussinlopp på Vaggeryd i sommar, kan väl aldrig hålla 20 på kanonerna bakom över tre varv? Skulle väl krävas att han får bestämma i spets hela vägen men det ser jag som högst osannolikt så som fältet ser ut.

Stigaxel känns lite svår att sätta in den här gången men om han stannar under 10%-strecket så är det nog rätt att plocka med vid gardering.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-09-22 klockan 11:37.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 11:44   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Intressanta tankar från Elvenes, som man får förmoda har hyfsad koll på baggarna:

Vilken häst tror du kan skrälla av de norska hästarna?
-En som kan (med spö) er 1 One More Flight. Han er slapp og bedagelig hjemme i Norge. Vil oppføre seg mer pigg og alert på lørdag. Kan vel en tid på 12-tallet med maksimal klaff. God kusk i Kontio!



Hur bra är Gomnes Tornado?
-Han er et fyrverkeri. Pigg til tusen, svært kapabel, men en gang i balnt går det over styr. Jeg vet ikke helt hvordan han er å vende brått rundt med i volten. Spor sju krever smidighet fra hest og kusk. Skal kunne en tid på 24-tallet med maks klaff. I mine øyne kun en outsider grunnet alle hyss!

Är inte gomnes tornado klar? Tror du han spetsar?
-Jeg tror vel så mye på Indregaards Lilja. Gomnes Tornado rett til tet? Det lyder som en overraskelse for meg. Tror Storm Eld sitter tidlig i front!

Vilka av dem norska kallbloden kan man lämna utanför kupongen
-Hvilke skal forbli uspilt? Knell og Rinde Kongen om man er rik, er man fattig som meg så står man på Indregaards Lilja, Gomnes Tornado og Storm Eld.

-Rangering kaldblodsløpet: Indregaards Lilja, Gomnes Tornado, Storm Eld, Kjetringen, Føynland Kongen, Tuxi Titan, Rinde Kvikken, Knell.



Åke Svanstedts Hard Cider tycker jag är en ny Torvald: Vinner inte han?
-Hadde akkurat en prat med travtrener Harald Lunde om Hard Cider, Lunde drev på i USA og er deleier til hesten. I USA var han het som en spis og stoppet før mål. Åke har gjort om hesten totalt, nå er den avslappet og fin. Men, om Bo W. velger å siette i tet med Crown's Banker, ja da kan det bli meget tøft for Hard Cider.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 11:48   #23
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Hej där! varit medlem här ett tag nu utan att skriva något, men tycker det är intressant att se vad folk har för tankar och idéer inom travet och framför allt v75. Här är mina tidiga tankar (och vad jag har snappat upp) angående de två första loppen...

Avd.1:
5 Lord Mirabelle med goopen blir väl favorit och har bra chans till spets här. måste med. 7 Fleetfoot Hanover såg fin ut vid vinsten näst senast. lite osäker av sig, diskad senast. 2 Lotus Elan vann senast och såg bra ut med Örjan från spets, Erik upp nu. 11 Mack Pointer har gått väldigt bra i den främre träffen några lopp nu och fick äntligen vinna senast, Veijo tror att han går bättre i ryggar. Med lite tempo blir han väldigt giftig över upploppet. 3 Opal Hall spurtade bra näst senast från bricka 11 i ett lopp med högt tempo, senast blev det galopp tidigt. Vill ha fast bana. 4 Our Dream har gått ok som 3a i de två senaste loppen, förlorade mot 7 näst senast.
Spetsbud: 5 Lord Mirabelle
Skrällbud: 11 Mack Pointer

Rank: A: 5,7,2,11 B: 3,4

Avd.2:
8 Rockefeller F. har sett väldigt fin ut vann enkelt senast trots en tryckare i loppet. har bara gått 2140m i de 5 senaste loppen, men verkar stark nog. Johnny känns stabil att ha i sulkyn. 1 Admiral Sea skrällvann senast till 30ggr trots en liten galopp i spetsstriden in i första kurvan. Har ingen bra koll på kusken Marcus Savin, men det såg ut som han hade körde med pondus i senaste. 6 Brave Run gick ok senast inte mer,inte så snabb ut men en stark häst. Tränaren optimistisk, sparade hovarna senast och går nu barfota runt om!
5 Dollar Sund är en stark häst men osäker, kan vara långt framme.
3 Ourselves kommer även den från vinst och såg rejäl ut. Lutar åt spik på 8an, men vill gärna inte släppa 1an.
Spetsbud: 1 Admiral Sea
Skrällbud: 6 Brave Run

Rank: A: 8 B: 1,6,5,3
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 17:06   #24
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

...tillbaka i startlistorna igen, höll på att glömma Bilprovningen så det blev att hasta iväg till detta samt lite annat då man ändå var "på byn"...

Ser nu att Stekel hittat info från Elvenes och då försvann min lilla förstatanke på att kanske köra chansspik på Gomnes Tornado...pga "alla hyss" som han säger... då är man tillbaka på 2-7-10 och kanske några till....

Ingen panik än... men man kan undra hur man skall få ihop ngt av detta....
det blir några timmar i startlistorna nu så får vi se....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 19:57   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Jag har snöat in mig något fantastiskt på Hardy Ribb i sjätte. Så som hästen har sett ut den senaste 4-5 loppen och med andra spåret ska det absolut gå vägen. Vid lite hårdare tempo tror jag det står mellan honom och Monster Drive? Dvs om Åke inte får välja tempo i spets. Det bästa scenariot vore om Totti spetsar (vilket han eller Crowns Banker gör) och sedan vägrar släppa till Åkes fyraåring. Om Hard Cider ska trampa i dödens är han fetingrökt.
Inte bestämt mig men det kan bli en chansspik på Hardy
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 20:17   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Första loppet ser vid en första anblick svårlöst ut, många potentiella vinnare.
Eller gör det det? Goop kommer söka spets och även om Lotus Elan skulle spetsa tror jag han blir släppt. Frågan är hur mycket han får offra? Tar han sig till spets relativt "billigt" och sedan får bestämma i spets känns det som en väldig bra chans. Ett andra scenario är att det blir en jäkla körning och detta öppnar plötsligt för Mack Pointer ifrån bakspår.
Ett kaxigt lås, eller är jag helt ute och cyklar? Kan erik tänka sig att köra Lotus elan i spets?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 02:11   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Ser nu att Stekel hittat info från Elvenes och då försvann min lilla förstatanke på att kanske köra chansspik på Gomnes Tornado...pga "alla hyss" som han säger... då är man tillbaka på 2-7-10 och kanske några till....
Hästen har inte så mycket galopper, jag tycker Elvenes baissar lite väl. För min del tycker jag att hästen är en väldigt bra utgång iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Första loppet ser vid en första anblick svårlöst ut, många potentiella vinnare.
Eller gör det det? Goop kommer söka spets och även om Lotus Elan skulle spetsa tror jag han blir släppt. Frågan är hur mycket han får offra? Tar han sig till spets relativt "billigt" och sedan får bestämma i spets känns det som en väldig bra chans. Ett andra scenario är att det blir en jäkla körning och detta öppnar plötsligt för Mack Pointer ifrån bakspår.
Ett kaxigt lås, eller är jag helt ute och cyklar? Kan erik tänka sig att köra Lotus elan i spets?
Jag tycker det låter vettigt. Dömde ut MP som chanslös på spåret först men det finns viss risk för körning, vidhåller dock att han blir rejält överstreckad. Det är dåligt med galningar i loppet så stor risk/chans att Goop kommer till spets relativt enkelt. Bra värde i att gå kort iallafall för det lär bli ordentligt jämnstreckat!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 07:13   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Som du säger är det inte mycket dårar med i loppet. Kanske är att slösa ett streck på mp? Är inte sugen på att inleda med spik heller.. Hmm får klura lite till
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 08:41   #29
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

... då kanske man kan återuppta tanken på att spika Gomnes, nån stans måste man ändå sätta ned foten och bestämma sig... men än finns tid till övertanke.

Då man skall välja spik/spikar denna omg känns det lite som mellan pest/kolera el dubbelsidig lunginfl... litar inte ens för fullt på Juicy Face, det är ju ston... men det finns risk att det är hon som får ta visst ansvar på min kupong... men jag börjar titta mer o mer på andra, t.ex. 10 Global Kitten som kanske tappas bort pga läget? Som 7a på Ro var hon fast bakom hästar men kom mkt fort långt ut i banan... sen två 1or, från rygg led+2a utv tog hon sig lätt förbi och senast gick hon på 350 kvar och det var avgjort 50kvar...lätt!
6 Leonas Smilla som gått två fina lopp fr mestadels dödens, senast 3e utv fram till utv led och tog lätt greppet, därföre rejäl närkamp fr dödens och målfotoslagen 2a
2 Nirvana, brukar gilla Stig Sjögrens hästar, men vet inte om denna räcker här? Avgjorde väl på ett rätt bra sätt senast men får nog inte plats på kupongen...
1 Mermaid´s Legacy gick några bra lopp i apr/maj sen strk hälta...kom tillbaka med en fin seger men på Vaggeryd(?)...nej, det kanske inte går att stå upp mot Åkes springare då... det blir nog fan spik på JUICY FACE hur man än vänder sig!


Vad gäller MP i 1a, så skulle jag ändå inte vilja vara utan denne, men man spikar ju inte heller Mack Pointer från bakspår på kort dist... har aldrig sett denne gå bakifrån vad jag vet, men Veijo säger att han ska gå bra därifrån, i de senaste starterna har den ju gått till spets och dragit på, även där den (g) så var det spets men galopp 700kvar, som 2a ledde han men blev avslagen i sista steget, kämpade ändå gott. Får nog vänta med att lösa detta lopp.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 09:04   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Gillar du Nirvana så kan jag tipsa om att den står i 25(!)ggr på Expekt. Ganska sjukt på en häst som är andrahandsstreckad på 28%...Platsoddset på 4,50 är inte kattskit heller, har spelat båda själv.

Global Kittens senaste lopp tyckte jag inte sa så mycket (var för en gångs skull på banan och såg det). Ett skitlopp där de enda motbuden fick omöjliga löpningar. Samtidigt gillar jag hästen och hon har sett helt oslagbar ut vid många av sina segrar. Det som fäller avgörandet för mig är dock spåret. Ingen snabbvändare och lär bli antingen sist eller kvar invändigt i det längsta.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td