Citat:
Ursprungligen postat av DrD
Ser nu att Stekel hittat info från Elvenes och då försvann min lilla förstatanke på att kanske köra chansspik på Gomnes Tornado...pga "alla hyss" som han säger... då är man tillbaka på 2-7-10 och kanske några till....
|
Hästen har inte så mycket galopper, jag tycker Elvenes baissar lite väl. För min del tycker jag att hästen är en väldigt bra utgång iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av forbannat
Första loppet ser vid en första anblick svårlöst ut, många potentiella vinnare.
Eller gör det det? Goop kommer söka spets och även om Lotus Elan skulle spetsa tror jag han blir släppt. Frågan är hur mycket han får offra? Tar han sig till spets relativt "billigt" och sedan får bestämma i spets känns det som en väldig bra chans. Ett andra scenario är att det blir en jäkla körning och detta öppnar plötsligt för Mack Pointer ifrån bakspår.
Ett kaxigt lås, eller är jag helt ute och cyklar? Kan erik tänka sig att köra Lotus elan i spets?
|
Jag tycker det låter vettigt. Dömde ut MP som chanslös på spåret först men det finns viss risk för körning, vidhåller dock att han blir rejält överstreckad. Det är dåligt med galningar i loppet så stor risk/chans att Goop kommer till spets relativt enkelt. Bra värde i att gå kort iallafall för det lär bli ordentligt jämnstreckat!