Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-23, 09:41   #29
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

... då kanske man kan återuppta tanken på att spika Gomnes, nån stans måste man ändå sätta ned foten och bestämma sig... men än finns tid till övertanke.

Då man skall välja spik/spikar denna omg känns det lite som mellan pest/kolera el dubbelsidig lunginfl... litar inte ens för fullt på Juicy Face, det är ju ston... men det finns risk att det är hon som får ta visst ansvar på min kupong... men jag börjar titta mer o mer på andra, t.ex. 10 Global Kitten som kanske tappas bort pga läget? Som 7a på Ro var hon fast bakom hästar men kom mkt fort långt ut i banan... sen två 1or, från rygg led+2a utv tog hon sig lätt förbi och senast gick hon på 350 kvar och det var avgjort 50kvar...lätt!
6 Leonas Smilla som gått två fina lopp fr mestadels dödens, senast 3e utv fram till utv led och tog lätt greppet, därföre rejäl närkamp fr dödens och målfotoslagen 2a
2 Nirvana, brukar gilla Stig Sjögrens hästar, men vet inte om denna räcker här? Avgjorde väl på ett rätt bra sätt senast men får nog inte plats på kupongen...
1 Mermaid´s Legacy gick några bra lopp i apr/maj sen strk hälta...kom tillbaka med en fin seger men på Vaggeryd(?)...nej, det kanske inte går att stå upp mot Åkes springare då... det blir nog fan spik på JUICY FACE hur man än vänder sig!

Vad gäller MP i 1a, så skulle jag ändå inte vilja vara utan denne, men man spikar ju inte heller Mack Pointer från bakspår på kort dist... har aldrig sett denne gå bakifrån vad jag vet, men Veijo säger att han ska gå bra därifrån, i de senaste starterna har den ju gått till spets och dragit på, även där den (g) så var det spets men galopp 700kvar, som 2a ledde han men blev avslagen i sista steget, kämpade ändå gott. Får nog vänta med att lösa detta lopp.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat