Mycket talar visserligen för nr 2: först i turordning, bra spår, uppåt på tränare osv.
Själv känner jag mycket för 1 Carlito. Per Lennartsson spikar sig själv i det loppet, spåret är faktiskt bättre än nr2 i aktuell klass och distans samt att han har en skaplig chans att hålla ledningen här. För att det ska vara ett fynd vill jag inte ha några 32% som han står i just nu men känns ändå värd att ta med.
5 Dellvann är annars en herre som man kanske bör kolla på. Bästa spåret, het spetskandidat, vunnit 4/7 i ledning, trea i turordning och endast 10%.
Citat:
Ursprungligen postat av KP
Skriver in här det jag skrev i pm till en annan användare.
Min andra spik blir faktiskt Örjan i första. Velten Ovambo. Rejält uppsnackad senast och floppade. Denna gång har den bra spår.
Örjan bakom igen, han säger såhär i Expressen. "Han har varit väldigt fin på slutet och gjorde även ett bra lopp senast, vad jag förstår. Han har alltså bra form och läget kan man inte heller klaga på. Och får vi ett normalt lopp så är vi med i segerstriden."
Tommy i stallet säger "Han gick godkänt i skymundan senast, han avsltuade 10,8 sista 800 utan att direkt komma någonstans. Formen är fin och starta tätt tror jag itne ska vara något bekymmer. Även om han har gått upp en klass ska han väl vara en av de som räknas."
Sören Englund som kör tusenlappen i Expressen har den också som sitt drag. Den killen är riktigt vass på att sätta sina spelförslag. Sätter ca 6/10st. I Söndags hade han Pato och lördagen Mathilde Tröjborg.
Såhär säger han om Velten Ovambo "Hade spår två då jag vurmade för honom i den här spalten för fyra veckor sedan. Då vann han till 3,55 i odds. Efter att ha blivit bortlottad i V75-finalen senast (spår tolv) är han nu tillbaka på vinnande spår två igen. Det känns som en ny toppchans och jag tror Örjan välter hela lasset!"
Titta nyfiket på hans statistik:
29% vinster på distansen högst av alla.
50% vinster på autostart, högst av alla.
Vunnit 2 av 3 från spår 2.
Startat 2 gånger på V75 (de andra har startat 2-3x) vunnit 1 av dessa och senast hade han omöjligt spår 12.
Vunnit 4 av 6 starter iår. Varav 4 raka segrar efter starten som började med startgalopp.
Lite för lite data för att dra större slutsatser men ser onekligen bra ut om man jämför med de andra i fältet.
|