Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-13, 16:16   #8
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Med nästan exakt 2 dygn till spelstopp börjar det bli dags att få liv i den här tråden.

Mina tankar i det här inlägget handlar om avdelning 1, silverdivisionen. Strecken på storfavoriten 7 Mellby Sambuca kröp nyss upp på 80%! Jag hade förväntat mig detta då jag såg hur det rusade under gårdagen. Jag frågar mig om en 7-rättsrad med Mellby Sambuca verkligen är något att spela för? Kan vara en idé att ställa krav på att max en av Mellby Sambuca och Maharajah får vinna om man spelar reducerat. Själv tänker jag eventuellt spika Maharajah och kommer nog därför utesluta Mellby Sambuca från systemet. Eller bör jag leta en annan spik? Tål att tänkas på.

Hur som helst säger statistiken att det ofta skräller i silver när favoriten har "dåligt" utgångsläge.

/Några tankar om strategi från min sida
Du av alla borde väl inte ha tappat minnet från förra helgen? Fyra streckfavoriter inklusive dagens största Hallsta vann, bara en skräll och 45k på sjuan. Självklart finns det värde i att gå på andra singlar om du letar miljoner men det är liksom värde hur du än gör i en jackpotomgång och variansen är nog stor som den är.

Jag tycker det är svårt nog med Åby utan att gå ifrån två givna singlar. Att Marre nu enligt Hultman är bättre igång än när han startades igång förra gången ser jag som ett klartecken om något. Hade inte Mellby S haft sina hjälpryttare så skulle jag helt klart gått emot den, men skillnaden är enorm med dem i loppet.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat