Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-10, 15:19   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

V75 ÅBY 15/10


Räknar med att komma med mina tidiga tankar under förmiddagen imorgon men jag öppnar upp för en tråd den här veckan också! Nu kör vi bara tankar, information och idéer! Kör hårt! Blev ganska bra förra veckan! Keep up the good work!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 15:50   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Första loppet såg lite lurigt ut de första sekunderna, undantaget bakspåren som är stekta direkt med tanke på lopptyp, bana och distans. Noterar sen att Åke har 5,6,7 och jag blir högeligen förvånad om det inte blir stallkörning till Sambucas fördel den här gången. Spets utan större körning, spik, bläddra!

Andra spiken blir mest troligt Marre om de inte baissar väldigt från stallet. Blir väl omgångens största men jag hoppas och tror att många går emot med tanke på jackpot, uppehåll och de två galopperna i raden.

Återkommer med mer senare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 20:18   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Klass 1 är riktigt bra och öppet. Ann Johsti och Ditte Vingboons får svårt att skrälla igen här , i övrigt känns ingen riktigt avsågad.

Klass 2 är också klassigt men orutinerade hästar bör ge några galopper så det här är ett lopp som bakspåren kan vara med och göra upp om segern i trots bana och startmetod. Jag gillar segstarka Säcken och Astonishing Ride. Hobnob har jag inte sett som någon V75-vinnare tidigare men med två fina barfotasegrar i bagaget så tycker jag han är segeraktuell här.

I lärlings-SM väger jag kuskfaktorn som relativt tung, Haugstad, Untersteiner, Tillman klara förstaval för mig. Brave Run har inte gått i botten på ett tag men det är ändå många minus med kusk, läge och hårt inne. Rockefeller svek senast, jättefin innan men jag tror inte det räcker i den här konkurrensen där han står väldigt hårt inne och är relativt ohärdad. Känslan är att han blir över från start och det är hårt kuskmotstånd för Adrian.

Sto-SM är ett lurigt och kul lopp. Stor fördel för de startsnabba på framspår naturligtvis, då främst Dileva och Staro D. Pebbly har ett skitläge men kan bli livsfarlig, kommer hon hyfsat på det och är i form så speedar hon ner det här gänget lätt.

Brons är också klassigt (känns som att jag sagt det här förut), O.U. Glide fick äntligen vinna senast och slog Viola Silas! Jackal F och Harry H går jämnt och bra på V7, Åke har två fina Kronos-hästar, Lord Photo är inte att leka med men känns ändå långsökt på spåret. Avslag från mig på Elstar Pride som jag såg på plats i Årjäng, sätter inte det loppet sina spår så blir jag förvånad, han gick tredjespår hela vägen tills galoppen kom. Blev imponerad av Albinsson när han vann Bertmarks med hästen men det var nog en engångsföreteelse att han kör så snyggt. Aldrig att han vinner i den här kuskkonkurrensen på den här nivån alldeles oavsett.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 09:10   #4
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Här kommer mina tidiga tankar efter en första seriös titt på startlistorna....

1: Följetongen 7 Mellby Sambuca fortsätter. Vinner hästen igen? Ja, det finns en del som talar för det. Till att börja med har Åke "hjälpryttare" i fältet där jag främst tänker på startsnabba 5 Voodoo Hornline som kan pressa sig till spets och med en hård öppning också få alibi att släppa till chefen... 6 Sundbys Gidde kan också vara med och "hjälpa till" om så skulle behövas MEN... En förlust kommer allt närmare och motståndet blir bättre och bättre. Här öppnar även open stretch upp för konkurrenterna bakom en hårddragande Sambuca! Främst tänker jag på 1 Wiss Penn som har haft hysterisk form en längre tid och 2 Nick Knock som också har toppform. Båda är nära sargen direkt och har speed att tillgå! Varning för båda två! Min första känsla är att låsa loppet på tre! 1, 2 och 7! Eventuellt åker även 3 Frameable med på läge, form och kusk...

2: Här får jag direkt känsla för 1 Quicksilver som jag har följt men är lite osäker på formen på. Äntligen bra läge i alla fall och duktigt kuskförstärkt! Möter hästen inte mycket lättare motstånd på lördag också??? 4 Beckman och 5 Destiny Bie Bop har lägen och toppform och som skrällar är dom intressanta. Båda går hela vägen in i mål! 7 Tion Medon Sisu är på väg upp i form och det har surrats en del om den här senaste tiden men spåret...? 9 Odd Fellow håller på att växa i kostymen och kanske kanske med en smygare? 10 Intenzio är med på fotot... 8 Que Linda hoppas jag drar på sig en hel del streck men den tror jag mindre på ifrån det här skitläget!

3: 10 Torvald Palema lockar streck och det tackar jag för! Schas! Har gjort sitt. 1 Nahar är i toppform och Lennartsson är helnöjd för dagen! Den här kommer att växa in fint i guld. Får nog sympatistreck av mig för jag gillar hästen skarpt men känslan är att chansen inte är så stor på lördag... Jag vill i alla fall inte stå och se på om den kommer fort på innern... 2 Maharajah ska ju med men våga singla? Vete sjutton... Får se hur det utvecklar sig under veckan... Lär väl startas igång mot en framgångsrik vinter och visst kan det visa sig att den bara är bäst men vill ha mer info om starten först. 5 Yarrah Boko och 9 Juggle Face är också aktuella...

4: Mest intresse väcker 2 General Flax, 5 Big Ed Wareco och det ska bli intressant att se Örjan upp på 6 Tennis som är kapabel och under kraftig utveckling! Generalen har toppform och läge och är en jättefin travare och spöade stora delar av det här fältet i förra starten från sämre läge! Big Ed har gått kanon i skymundan och jag har upphämtningen e galopp på Jägers i färskt minne... 1 Credit Coger har läget men vinner ju bara på Tingsryd..? Megaskrällen 4 Under The Rainbow får kompensera talang med slit i den hårda skolan. Kanske kan idogt startande på v75 bära frukt snart? 8 Säcken är bra och har framförallt styrkan som vapen och styrka lär krävas från det här läget... Från bakspår har 11 Hobnob form för att svepa packet i tid innan snikspåren kliver in... 9 Astonishing Ride plockar jag enbart bort på kusken, annars streck!

5: En eller alla? Jag får kraftig magkänsla för en av dom bästa hästarna som även har dokumenterad toppform och klarar av dom flesta loppscenarion. Kusken tillhör också toppskiktet i det här fältet och läget går heller inte att klaga på! Veckans första spikförslag! 3 Merkur Vang!

6: Här finner jag veckans lås! 2 Dileva Käll hoppas jag tar spets även om Åke Svanstedt förmodligen gör ett försök att få rygg på hårddragande Staro Divine. Dileva Käll har dock utvecklat sin startsnabbhet och jag tror att spetschansen är god om Norman agerar med pondus! 4 Staro Divine är oavsett i spets efter 500 m och där drar den på som vanligt men nu är det 2140 och förr eller senare så blir den avslagen - det kan vara Dileva som knäpper den på lördag... Annars måste jag nog helgardera.

7: Här funderar jag på att chansspika 2 Harry Haythrow! Kom loss bakom Mellby Sambuca och spurtade vasst till andraplatsen på Valla. H.H. har gnuggats på v75 ett tag och det har härdat! Hästen är mycket startsnabb och kan välja loppscenario här! Trots snabb start finns speed kvar till upploppet och nu har H.H. även fått hårdhet! Jag tror att det från bra läge kan vara dags!

Mina första tankar om omgången....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:22   #5
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Med nästan exakt 2 dygn till spelstopp börjar det bli dags att få liv i den här tråden.

Mina tankar i det här inlägget handlar om avdelning 1, silverdivisionen. Strecken på storfavoriten 7 Mellby Sambuca kröp nyss upp på 80%! Jag hade förväntat mig detta då jag såg hur det rusade under gårdagen. Jag frågar mig om en 7-rättsrad med Mellby Sambuca verkligen är något att spela för? Kan vara en idé att ställa krav på att max en av Mellby Sambuca och Maharajah får vinna om man spelar reducerat. Själv tänker jag eventuellt spika Maharajah och kommer nog därför utesluta Mellby Sambuca från systemet. Eller bör jag leta en annan spik? Tål att tänkas på.

Hur som helst säger statistiken att det ofta skräller i silver när favoriten har "dåligt" utgångsläge.

/Några tankar om strategi från min sida
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:22   #6
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

2: Här får jag direkt känsla för 1 Quicksilver som jag har följt men är lite osäker på formen på. Äntligen bra läge i alla fall och duktigt kuskförstärkt! Möter hästen inte mycket lättare motstånd på lördag också??? 4 Beckman och 5 Destiny Bie Bop har lägen och toppform och som skrällar är dom intressanta. Båda går hela vägen in i mål! 7 Tion Medon Sisu är på väg upp i form och det har surrats en del om den här senaste tiden men spåret...? 9 Odd Fellow håller på att växa i kostymen och kanske kanske med en smygare? 10 Intenzio är med på fotot... 8 Que Linda hoppas jag drar på sig en hel del streck men den tror jag mindre på ifrån det här skitläget!


Vill bara göra en passus till Doob:s normalt eminenta funderingar att ovan citerade lopp = V75 2 startas med voltstart och vid mina "badkarskörningar" så har 4,5 fått dåliga lägen medans nr 7 i nuläget är min spik då jag tror att Björn antingen tar eller på aktuell distans får överta ledningen?

Lycka till med JACKPOTKOMPOSITIONERNA!
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:44   #7
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skuumberg Visa inlägg
2: Här får jag direkt känsla för 1 Quicksilver som jag har följt men är lite osäker på formen på. Äntligen bra läge i alla fall och duktigt kuskförstärkt! Möter hästen inte mycket lättare motstånd på lördag också??? 4 Beckman och 5 Destiny Bie Bop har lägen och toppform och som skrällar är dom intressanta. Båda går hela vägen in i mål! 7 Tion Medon Sisu är på väg upp i form och det har surrats en del om den här senaste tiden men spåret...? 9 Odd Fellow håller på att växa i kostymen och kanske kanske med en smygare? 10 Intenzio är med på fotot... 8 Que Linda hoppas jag drar på sig en hel del streck men den tror jag mindre på ifrån det här skitläget!


Vill bara göra en passus till Doob:s normalt eminenta funderingar att ovan citerade lopp = V75 2 startas med voltstart och vid mina "badkarskörningar" så har 4,5 fått dåliga lägen medans nr 7 i nuläget är min spik då jag tror att Björn antingen tar eller på aktuell distans får överta ledningen?

Lycka till med JACKPOTKOMPOSITIONERNA!

Ooooops!! Tack för påminnelsen! Klart slarv av mig och att det är volt ställer allting jag skrev om avdelning två i annan dag! Ska göra om och göra rätt och ber om ursäkt! Häpp! Nu blev Que Linda helt plötsligt inte lika iskall - än mindre Tion Medon Sisu!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:16   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Med nästan exakt 2 dygn till spelstopp börjar det bli dags att få liv i den här tråden.

Mina tankar i det här inlägget handlar om avdelning 1, silverdivisionen. Strecken på storfavoriten 7 Mellby Sambuca kröp nyss upp på 80%! Jag hade förväntat mig detta då jag såg hur det rusade under gårdagen. Jag frågar mig om en 7-rättsrad med Mellby Sambuca verkligen är något att spela för? Kan vara en idé att ställa krav på att max en av Mellby Sambuca och Maharajah får vinna om man spelar reducerat. Själv tänker jag eventuellt spika Maharajah och kommer nog därför utesluta Mellby Sambuca från systemet. Eller bör jag leta en annan spik? Tål att tänkas på.

Hur som helst säger statistiken att det ofta skräller i silver när favoriten har "dåligt" utgångsläge.

/Några tankar om strategi från min sida
Du av alla borde väl inte ha tappat minnet från förra helgen? Fyra streckfavoriter inklusive dagens största Hallsta vann, bara en skräll och 45k på sjuan. Självklart finns det värde i att gå på andra singlar om du letar miljoner men det är liksom värde hur du än gör i en jackpotomgång och variansen är nog stor som den är.

Jag tycker det är svårt nog med Åby utan att gå ifrån två givna singlar. Att Marre nu enligt Hultman är bättre igång än när han startades igång förra gången ser jag som ett klartecken om något. Hade inte Mellby S haft sina hjälpryttare så skulle jag helt klart gått emot den, men skillnaden är enorm med dem i loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:27   #9
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ni skriver mycket här o det är fritt at göra det men fattar ni inte att Olivia Lavec skojar med dem alla dagar i veckan! Jag kommer sitta i soffan och skratta när hon dundrar runt medelmåttorna! Hoppas ni vågar rygg o inte är så fega.... att ni garderar!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:35   #10
 
the_puntings avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Västernorrlands Län
Inlägg: 32
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du av alla borde väl inte ha tappat minnet från förra helgen? Fyra streckfavoriter inklusive dagens största Hallsta vann, bara en skräll och 45k på sjuan. Självklart finns det värde i att gå på andra singlar om du letar miljoner men det är liksom värde hur du än gör i en jackpotomgång och variansen är nog stor som den är.

Jag tycker det är svårt nog med Åby utan att gå ifrån två givna singlar. Att Marre nu enligt Hultman är bättre igång än när han startades igång förra gången ser jag som ett klartecken om något. Hade inte Mellby S haft sina hjälpryttare så skulle jag helt klart gått emot den, men skillnaden är enorm med dem i loppet.
81% nu och klättrar. Jag är ute efter en rensare. Det här är loppet där flest kommer att spika. Andrahandsfavoriten ligger på 15% och resten har 10% eller mindre. Möjligtvis ska Mellby ändå med på kupongen innan allt är klart, men inte som singelstreck för min del. Jag är säker på att det går att hitta streckvärde i många av dennes motståndare den här omgången.
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 16:19   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Ni skriver mycket här o det är fritt at göra det men fattar ni inte att Olivia Lavec skojar med dem alla dagar i veckan! Jag kommer sitta i soffan och skratta när hon dundrar runt medelmåttorna! Hoppas ni vågar rygg o inte är så fega.... att ni garderar!
Du får gärna utveckla det där. Från ett av de sämsta lägena på open stretch-bana har jag svårt att se henne som vinnare. Trots att loppet är ganska kasst för att vara SM så har hon aldrig mött ett så tufft fält.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 16:20   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
81% nu och klättrar. Jag är ute efter en rensare. Det här är loppet där flest kommer att spika. Andrahandsfavoriten ligger på 15% och resten har 10% eller mindre. Möjligtvis ska Mellby ändå med på kupongen innan allt är klart, men inte som singelstreck för min del. Jag är säker på att det går att hitta streckvärde i många av dennes motståndare den här omgången.
Ingen landar över 70% på lördag, sedan V7 infördes kan jag inte minnas att det inträffat under en jackpotomgång. Över 65% är också sällsynt, bara 64% på Hallsta i lördags t ex.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 16:48   #13
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ja det är sant att hon ej mött lika bra hästar men det gäller att ha förmågan att veta när en häst är en kanon. Annars kan du aldrig få ett bra odds om du ska vänta o se att de vinner.....Pato hade jag helt klar i kriteriet gav 7 ggr.....som sagt ta rygg o bli rik
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 16:50   #14
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Var omgång är unik men vi VET att det vinner minst en favorit ofta två varje omgång. Det gäller trots allt att ha sju rätt till slut. Tricket är att analysera omgången som helhet och även om "Järvsöfax" är med så kan man vinna stort om man bedömer att det finns potential att skrälla rejält i några andra avdelningar. Mindre system har naturligtvis oxå chansen om spiken på den där skrällen man tror på sitter men hur ofta gör den det? Nej större system är att föredra men man måste ha respekt för, bejaka och beakta statistiken. Om en eller ett par favoriter vinner och det ser halvlätt ut i övrigt, gå enbart för sju! Är du ute efter hela potten tjänar du inget på att gå enbart för sju... Det förlorar du pa om den sitter däremot blir tröstpengen fin om du snubblar på linjen.... Mina tankar...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 18:22   #15
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ingen landar över 70% på lördag, sedan V7 infördes kan jag inte minnas att det inträffat under en jackpotomgång. Över 65% är också sällsynt, bara 64% på Hallsta i lördags t ex.
Fast att det bara blev 65% på Hallsta är ju inte så konstigt. Spår 10 på 1640a är svårt för en favorit, även att den heter Hallsta Lotus.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td